Avatar billede webbygger Nybegynder
23. januar 2004 - 22:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Meget støj på billederne!

Jeg er kommet i besiddes af nogle billeder, som har meget STOR betydning for mig, men desværre er flere af dem i en ringe kvalitet, kan diise gøres bedre http://www.web-byggeren.dk/Eksperten/EAL.asp

mvh
Web-byggeren
Avatar billede lybech Nybegynder
23. januar 2004 - 22:27 #1
Jeg kan prøve.......
Avatar billede webbygger Nybegynder
23. januar 2004 - 22:28 #2
lybech> TAK
Avatar billede lybech Nybegynder
23. januar 2004 - 22:39 #3
prøv at chekke http://home20.inet.tele.dk/lybech/skib.jpg... ved ikke om det er bedre..
Avatar billede kbonline Nybegynder
23. januar 2004 - 22:49 #4
http://www.kbonline.dk/eksperten/skib.jpg

det var max jeg kunne hente ud af det uden at ødelægge det helt, men om det hjalp.....tjaaaa måske ?
Avatar billede webbygger Nybegynder
23. januar 2004 - 23:09 #5
Kan man få et par tip-hvordan I gør?
Avatar billede kbonline Nybegynder
23. januar 2004 - 23:24 #6
tjaaa jeg prøver sig lidt frem, til dette har jeg korigeret
kontrast
levels
color
dust&scratches
og til sidst "unsharp mask"

men jeg kender ingen fast arbejdsgang, man prøver sig lidt frem, og bruger "undo" hele tiden :-)
Avatar billede anders6098 Nybegynder
24. januar 2004 - 18:49 #7
det er godt nok et svært billede at arbejde med! det er meget grynnet.

jeg har prøvet at fixe det så godt jeg kan men jeg har ikke nogen webside at uploade det på. Har du en mail som jeg kan sende det til?

mvh Anders
Avatar billede webbygger Nybegynder
24. januar 2004 - 19:45 #8
Hej Anders
Du kan sende den her til eksperten@web-byggeren.dk og derefter uloade jeg den på min hjemmeside, så folk kan se den........det bliver tidligst i morgen jeg gør det!
Avatar billede anders6098 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:45 #9
det er hermed sendt.

hvilket medie stammer billedet fra? er det et scannet fotografi eller hvordan?
meget kan reddes ved at anvende en god scanner.
Avatar billede webbygger Nybegynder
25. januar 2004 - 16:46 #10
Hej Anders!
Billedet er scannet ind, men jeg har ikke de orginale billeder. Men det siges, at de er af en ringe kvalitet - har du brugt den sammen fremgangsmål som kbonline?
Billedet kan i øvrigt ses her http://www.web-byggeren.dk/Eksperten/anders6098.asp
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. januar 2004 - 17:01 #11
det ser fint ud, meget bedre kan det vist ikke blive, bortset fra man kunne klone lidt af havet ind på det hvide område i nederste højre hjørne.
Avatar billede webbygger Nybegynder
25. januar 2004 - 17:28 #12
retaxes> sådan her ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. januar 2004 - 17:30 #13
yep, meget fint.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
26. januar 2004 - 16:27 #14
nej ikke helt samme fremgangsmåde. hvis du sammenligner kan du se at mit er mindre grynnet. det skyldes at det har været igennem et program der hedder neat-image som er beregnet til at fjerne støj på billeder. billedet jeg har sendt dig kunne godt blive "udglattet" mere, men det ville få det til at se kunstigt ud synes jeg...
ellers ligner fremgangsmådene rimeligt meget hinanden.

mvh Anders
Avatar billede webbygger Nybegynder
26. januar 2004 - 21:16 #15
Anders > Er det den udgave, som man kan dowmload som freeware?
DA jeg har 5-6 billeder der skal ha' sammen tur - som det andet!
Avatar billede anders6098 Nybegynder
26. januar 2004 - 23:56 #16
ja det er det. jeg kan varmt anbefale programmet! man skal lige lære det at kende ved at sidde og justere en smule frem og tilbage på knapperne (kan anbefale at bruge den simple online brugervejledning på deres hjemmeside)
den eneste forskel på freewareversionen og købe versionen, er at købeversionen kan åbnes som en plugin i photoshop og dermed gemme billederne i flere forskellige filformater, hvor freeware'en kun kan gemme i JPG.

jeg har siddet og fedtet lidt med dit billede, og har forsøgt at gøre kanterne en smule skarpere. som du kan se kan det godt komme til at fremstå en smule "malet"
(Jeg mailer det lige til dig)

god fornøjelse
Anders
Avatar billede anders6098 Nybegynder
27. januar 2004 - 17:09 #17
tak for mailen.
Du siger bare til hvis jeg skal behandle nogle af dine andre foto's

Anders
Avatar billede webbygger Nybegynder
27. januar 2004 - 17:19 #18
Tak for hjælpen allesammen, Anders kom med den bedste løsning!
Hvis I står med et billed med meget støj på, kan I download dette program Neat Image her http://www.neatimage.com/download.html som kan fjerne en del støj.....I øvrigt freevare !
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
27. januar 2004 - 23:50 #19
dust&scratches virker fint på et billedet som jeg skulle forbedre. tak for hjælpen... Er ikke photoshop-haj så jeg fandt lige et godt råd her. very nice ;-)