Avatar billede dennism Nybegynder
23. januar 2004 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lydkort - AUX: Dårlig lyd

Jeg har et SoundBlaster Live1024 lydkort i min maskine, og dette lydkort er tilkoblet mit Panasonic hjemmebiografs anlæg.

Når jeg hører lyd fra computeren i mit anlæ (via AUX), så er der en konstant "skrat"-lyd i baggrunden uanset om der kommer noget lyd eller ej.

Er det lydkortet den er galt med, eller hvad kan jeg gøre, for at få en mere ren og klar lyd?
Avatar billede freeman Nybegynder
23. januar 2004 - 21:58 #1
Det kan muligvis være din ledning som går fra lydkortet til AUX.. Jeg har selv haft det problem..
Avatar billede dennism Nybegynder
23. januar 2004 - 22:03 #2
Så vidt jeg kan se, så sidder ledninger osv. helt optimalt. Der skal også skrues en del op, før man kan høre det.

Men vil alligevel gerne undgå det, hvis det er muligt.
Avatar billede dennism Nybegynder
23. januar 2004 - 22:10 #3
Sætter jeg derimod det samme stik over i min bærbare computer, og afspiller noget lyd derfra, så er der slet ingen støj!
Avatar billede freeman Nybegynder
23. januar 2004 - 22:21 #4
hmmm.. det kunne måske være noget med forstyrelse fra andre PCI kort.. Specielt hvis du har et tv-kort.. Hvis du gider, så kan du flytte PCI kortet væk fra de andre kort, så det står alene, og derfor ikke får så mange magnetiske forstyrelser...
Avatar billede dennism Nybegynder
24. januar 2004 - 12:37 #5
Oki. Vil jeg lige forsøge ;)
Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 12:40 #6
Prøv at kigge på lydmikseren - og slå de enkelte ting fra én ad gangen... Ofte kan det være fordi Line-In er slået til... Du skal måske vælge at vise kontrollerne for alle kanaler - gøres gennem Options --> Properties i lydmikseren.
Som udgangspunkt behøver man normalt kun at have Wave/MP3 og MIDI Synth slået til.
Avatar billede dennism Nybegynder
24. januar 2004 - 12:44 #7
Smider du lige et svar "Lazybonez"? Det hjalp.
Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 12:49 #8
Svar
Just curious, hvilken kanal var det, der gav støj?
Avatar billede dennism Nybegynder
24. januar 2004 - 13:17 #9
Det var AUX og mic ;)
Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 13:47 #10
Takker for point - og god fornøjelse med lyden :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
24. januar 2004 - 13:51 #11
Mange tak ;)