Avatar billede tybye Nybegynder
24. januar 2001 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 Skærme

Jeg kan ikke få funktionen i win98 hvor man kan ha 2 skærme tilsluttet, til at virke , den har fundet skærmene og skærmkortene men når jeg går ind i skærm instillinger og vælge af aktivere skærm nr 2 så sker der ikke noget.
Avatar billede tybye Nybegynder
24. januar 2001 - 14:26 #1
Når jeg aktivere skærmen og bag efter trykker anvend så bliver den ikke aktiveret men går bare tilbage til deaktiveret
Avatar billede schubert Nybegynder
25. januar 2001 - 00:21 #2
prøv at opdatere bios på dit skærm kort.

Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 15:07 #3
Kontroller i Device manager (Enhedshåndtering) om der er en adresse konflikt på kortene. Mange kort kræver en bestemt IRQ port og/eller Memory adresse for at kunne virke. fejlfind evt. ved at flytte den \"gode\" skærm over på det kort der fejler.
Avatar billede tybye Nybegynder
08. februar 2001 - 15:13 #4
DEr er ingen konflikter
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 16:00 #5
Prøv at bytte om på kortene i PCI portene. defekte PCI-slots er før set. Hvis fejlen flytter med kortet, er det kortet der er fejl på, hvis fejlen nu opstår på det andet kort, er det pci-slotten. OBS: selv uden drivere installeret bør du kunne få et VGA signal ud på begge kort!
Avatar billede handmade Nybegynder
01. april 2001 - 14:03 #6
Har du fået løst dit problem?
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
03. juni 2003 - 10:32 #7
Har du prøvet at bytte rundt på de 2 skærme, eller prøvet med en tredje? er skærmene tændt FØR du tænder pc'en? Det kan også godt være selve skærmen der ikke understøtter sekundær skærm funktionen.
I din PC's BIOS opsætning kan du ofte vælge "Primary Display" som enten AGP el. PCI.
Prøv at skifte denne indstilling. (Går ud fra dit sekundære grafikkort er et PCI kort)