Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 14:08 Der er 31 kommentarer

Ikke tilfredsstillende resultat.?

Hejsa.

I får lige mit system her:

Soltek SL-75FRN2 RL (nForce Ultra 400 chipset)
512 mb. Kingston DDR-ram 400
1800+ AMD CPU
Sapphire Radeon 9200 Atlantis (256 DDR agp)

og så det lidt ligegyldige: 40 gb hd og nogle ligegyldige disk+cd-rom drev.

Her er mit problem: Det hele kører simpelthen ikke tilfredsstillende nok >:(

For nylig købte jeg ovenstående grafikkort i håb om, at det ville være nok til at køre de nyeste spil på markedet i øjeblikket. Men det ser det ikke ud til PT. Her er hvad jeg bygger denne konklusion udfra:

Ikke tilfredsstillende grafik i Medal Of Honor: Allied Assault

Winamp: De dér seje visual effects man kan slå til mens musikken kører, kører som bare lort. Det kan lige køre flydende i et helt lille vindue men når det fylder ca. halvdelen af skærmen og når jeg laver fullscreen i en rimelig lav opløsning, så begynder det at hakke gevaldigt :S Virkelig meget taget i betragtning af hvilket gfx jeg har. (Men det er måske bare et generelt problem med denne lille feature i WinAmp?)

884 point i 3DMark 2003 (slemt)

Jeg har installeret de nyeste drivers. (Dog ikke til BIOS da det ikke er min stærke side)
Så er mit spørgsmål... HVAD ER DER GALT? :'( I could cry...
Jeg håber IKKE det er noget med mit nyanskaffede Radeon 256DDR mb gfx... Nogen der har en idé til hvad jeg har gjort galt eller noget? Skal jeg udskifte cpu eller skal jeg installere noget? Slå et eller andet fra eller til? ANYthing...? Bare hjælp... Synes I ikke det lyder som en MEGET dårlig ydelse i forhold til mit system?

Help... Tak ;)

(Ps. I 3D mark 2003 kører det fint i den første test dér med Wings Of Fury, men i rum-scenen samt trolls lair begynder det at fucke HELT op... Resten af testene er heller intet at råbe hurra for)
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 14:12 #1
Kører forresten Windows XP Proff. ;)

Her er i øvrigt en anmeldelse af kortet fra december.

http://www.ciao.co.uk/Sapphire_RADEON_9200_Atlantis__5432759
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
23. januar 2004 - 14:56 #2
et grafikkort til under 1k ???    med 256ddr ???  mit GF4 MX440se scorer 89 points i 3Dmark2003...

det er dine ram på gfx, der er for langsomme... i og med det er et 9200, og med 256ddr, så har dine gfx's ram garanteret over 6 nano-sekunders ram... det gode gfx har 2.5 nano...

du er blevet taget ved næsen, hvis du købte dette kort i den tro, at det var high-end....

sorry dude!
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 14:58 #3
Nej... Jeg er klar over, at det ligger i ca. samme ende som gf4 mx eller fx5200 ... Men burde jeg ikke få mere ud af det end som så? Det burde vel kunne køre bedre end med det GeForce 2 MX jeg havde før?! Med 32 SD ram... Det er som om jeg ikke mærker den store forskel nogen steder...
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. januar 2004 - 15:04 #4
JA nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige men det er jeg ikke det super hurtigeste system du har, Jeg tror skam ikke det er tid grafikort som der er noget galt med hvis det er opdateret så burde det køre fint nok men jeg tror nu mere at det er resten en Xp 1800  det er jo ikke så gevaldig hurtigt mere det er jo kun en 1533 Mhz  så jeg tror simpel hen dit system er for langsomt.

det er selvfølgeligt lidt underligt at din Benchmark køre af Shit det kan jeg ikke lige svare på.

hvis det er PC 4000 Ram ( ikke 400 ) du snakker om så burde det heller ikke være noget problem.

Processer kraften ernok det eneste jeg syntes er lidt lav men, derfor burde du ikke få sådan et dårligt resultat i Benchmark.
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. januar 2004 - 15:05 #5
TOnnilrtvhe har dog også ret i det som han siger..
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 15:23 #6
Ja... Hvad skal jeg så tro mest på? :)

Draco? Hvad vil du sige til det som tonni siger? Jeg tænkte på... Mit gfx ligger på samme niveau som FX5200 right? Deromkring anyways... ik?

Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg skal have lavet om på? HVIS det altså er mit sytem der fucker op... (CPU eller gfx that is...)

Vil jo helst ikke ud og investere i noget dyrt bras som jeg efterfølgende finder ud af ikke var hvad jeg havde brug for..

Men du mener altså at mit gfx er ok?
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 15:25 #7
Mine ram er forresten Kingston 512 DDR ram 3200 (PC400) Helt præcist... ;)
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 20:16 #8
3dmark 2003 er jo hovedsageligt for kort der understøtter dirext X 9.0 og det gør dit kort ikke prøv at bruge 3dmark 2001.
mener ikke det er en slem score vis man kigger på andre test.
http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=1436
Her scorer det ligge lidt over 1000 points i 3dmark 2003.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 20:45 #9
Ok... Hmmm... Burde man prøve at køre 3DMark 2001 eller hvad? Og så melde min score til jer? Har ik så meget forstand på det her nemlig... ;)
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 20:50 #10
kan du godt men du får nok ikke ret meget ud af det det er ikke et high end kort som du har købt.
men så kan du da sammen ligne det med den test jeg har linket til og se om du får nogenlunde det samme resultat.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 20:53 #11
Ok... Hmmm... Hvad jeg egentlig vil vide, er om jeg kan spille nogen af de kommende spil. DOOMIII osv... Men det lyder det ikke til at jeg kan :S

Mangler stadig at få det på det rene om jeg skal have en ny CPU eller jeg bare har gjort et dumt køb.

Hvis det er , at jeg har gjort et dumt køb, burde jeg måske sølge kortet hurtigst muligt...? Og hvor skulle jeg i så fald gøre dette? Jeg købte nemlig kortet for at være mere eller mindre "fremtidssikret". Det er jo sådan det går engang i mellem desværre :)
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 20:55 #12
hvor gamelt er kortet?
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 20:59 #13
1½ dag :D Hvorfor?
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:00 #14
send  det tilbage til forhandleren og få pengene tilbage
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:04 #15
Kan jeg det!? ... Jeg har jo haft pakken åben osv... ?! :(
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:06 #16
hvor har du købt det
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:11 #17
hvad heder butikken
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:13 #18
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:16 #19
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:18 #20
Jamen... Der står at varen skal være i væsentligt samme stand?! Jeg har brudt labelen der holdte pakken lukket og det samme med cd'en som jeg skulle bruge til at installere med... Er du/I sikre på at der muligt og at jeg får pengene tilbage? Jeg har mine tvivl :(
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:22 #21
jeg vil prøve vis jeg var dig det er en service de har. Du skal jo tage den ud af pakken for at se hvad det er for noget du har købt. Du skal også have cden ud for at kunne installere driverne til det. så ja jeg vil mene at du skal have pengene tilbage men prøv.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:25 #22
Ok... Er det noget du har prøvet SELV eller hørt om ellers? (Det ville styrke min overbevisning) ;) ... Har nemlig aldrig selv prøvet sådan noget... :S
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:27 #23
har ikke selv prøvet det men har hørt om mange der sender det retur vis det ikke svarer til deres forventninger.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:28 #24
Ok... Jamen.... :S Så er det vel det jeg skal til at prøve... Bør jeg skrive et eller andet med at jeg ikke kan få det til at funke med mit system eller noget? :)
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:30 #25
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/infocenter/retuterevarer.asp
læs det og gør som de skriver så skulle der ikke være det store i det
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:34 #26
Når de skriver "væsentligt samme stand" hvad menes der så?
Avatar billede ultima Nybegynder
23. januar 2004 - 21:37 #27
næsten samme stand men det kan fortolkes på mange måder
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:45 #28
Hmmm... Faktura nummer... ?! Sidder ikke hjemme lige nu... Men er det på den seddel der kom med pakken mon? Det er ikke ordrenummeret eller post danmark pakke nummeret?! For det ser ikke ud til at virke...
Avatar billede camelo2 Nybegynder
24. januar 2004 - 00:25 #29
Hmmm... Jeg er kommet så langt nu som til returneringsskemaet. Jeg er så løbet ind i noget der hedder RMA. Hvad er dette? Spørgsmålet og valgmulighederne er helt simple.

"RMA varen afleveres: [  ]
"RMA varen sendes  : [  ]

Betyder det bare om man aflverer produktet "face to face" eller man sender det emd Post DK? Hvad er RMA?
Avatar billede grillkylling Nybegynder
25. januar 2004 - 19:35 #30
Hvis du vil sende det markerer du bare RMA varen sendes
His du vil Aflevere personligt så er det den anden
Avatar billede grillkylling Nybegynder
16. februar 2004 - 09:53 #31
Fandt du ud af det ?