Avatar billede doktor Nybegynder
23. januar 2004 - 12:23 Der er 4 kommentarer

Makro til alle på netværk

Jeg har lavet en knap med tilhørende makro i Excel, som alle i netværket skal kunne bruge. I Word lagde jeg den i start kataloget under filplaceringer.

Jeg har forsøgt at lægge dem i Excels "Alternativ filplacering ved start" men makroen er ikke tilgængelig, men det er hvis heller ikke meningen i Excel iflg Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;240150

Kan det virkelig være rigtig at man ikke kan lave nye makroer og knapper til alle brugere i et netværk med Excel?

Eller skal man kopiere makroen over i Xlstart mapperne på ALLE brugers c-drev?
Avatar billede b_hansen Novice
23. januar 2004 - 12:43 #1
Hvis det alene drejer sig om makroer, der er skal fungere i et specifikt regneark, er det nemmeste at tilknytte makroen til regnearket.
Hvis det drejer sig om generelle makroer, der skal bruges på flere regneark, er jeg bange for, at der ikke er nogen vej udenom at tilføje makroen til Xlstart på de enkelte pc-ere
Avatar billede b_hansen Novice
23. januar 2004 - 12:45 #2
Du kan vel egentlig også gøre det ved at lave et tilføjelsesprogram, men det skal så også installeres på de enkelte maskiner.

Jeg mener dog, at bak på et tidspunkt lavede en automatiseret løsning her på Eksperten til noget, der ligner dit problem.
03. februar 2004 - 09:59 #3
Hvis du laver et tilføjelsesprogram - en xla fil
http://www.win-consult.com/Tips/LibrarySource.asp?App=Guide&Lib=Excel_Tilføjelsesprogram_xla

Så kan du placerer den hvor som helst på netværksdrevet, og lade brugerne tilføje det via  Funktioner|Tilføjelsesprogrammer...

Hvis de skal åbne filen automatisk, så opret en mappe på netværket UDEN andre filer eller undermapper i, og smid din fil der. I Excel kan du under Funktioner|Indstillinger - Fanebladet Generelt angive en sti hvor excel åbner alle filer.

Jeg vil klart anbefale tilføjelsesprogrammer.
13. februar 2004 - 10:34 #4
Fik du det løst ?