Avatar billede mikkeltr Nybegynder
23. januar 2004 - 10:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reel hastighed på webspeed

Jeg har lige fået en 512/128 forbindelse derhjemme via TDC´s Webspeed, og den skulle så prøves. Men når jeg downloader lægger den kun på omkring 40-50kbit/s... Er det pga. af de servere jeg downloader fra eller kan de være et problem med kabler, eller er det bare fordi den reele hastighed ikke er den samme som den teoretiske?

Mhv. Mikkel
Avatar billede arlet Juniormester
23. januar 2004 - 10:50 #1
Avatar billede zyklone Nybegynder
23. januar 2004 - 10:52 #2
Du svare stort set på dine egne spørgsmål, for det er rigtigt hvad du postulere.
Men udover de links som du har fra arlet, så prøv eventuelt denne også.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/
Avatar billede mikkeltr Nybegynder
23. januar 2004 - 10:55 #3
Hmm... Men ved i hvor stor betydning forlængerledningen FØR Kabelmodemet har på hastigheden?!... (Må lige vende tilbage med hastighedstesten, når jeg kommer hjem, havde ikke regnet med så hurtige svar)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. januar 2004 - 10:58 #4
En downloadhastighed på omkring de 50 ER ganske almindelig (og acceptabel) på en 512'er :)
Avatar billede mikkeltr Nybegynder
23. januar 2004 - 11:02 #5
Men hvorfor bliver de så kaldt 512kbit/s?... Er så meget "snask" på linjen at den reele hastighed bliver så meget lavere?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. januar 2004 - 11:17 #6
512Kbit/s giver en teoretisk download hastighed på 64KB/s - dog går noget fra til headers mv. Så 50-60KB/s er den reelle downloadhastighed man kan opnå. (Kbit/s = kilo bit pr. sekund og KB/s = Kilo Byte pr. sekund. Dvs.den teoretiske hastighed for en 512Kbit/s er 512/8 = 64KB/s)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. januar 2004 - 11:18 #7
da en byte som bekendt er 8 bits ;)
Avatar billede zyklone Nybegynder
23. januar 2004 - 11:21 #8
Din forlængerledning før dit modem har ingen betydning for hastigheden.
Avatar billede mikkeltr Nybegynder
23. januar 2004 - 12:33 #9
Tak for svarene... Forstår det nu :)