Avatar billede lmc Nybegynder
23. januar 2004 - 09:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man låse en Mappe.

Hejsa. Findes der et program, hvor man kan låse en mappe i windows, så når jeg vil åbne den mappe der er en lås på, vil der poppe et vindue op hvor jeg skal taste en kode ind.

Mvh LMC
Avatar billede donlup Nybegynder
23. januar 2004 - 09:31 #1
du kan fx encryptere den via (inset dit ynglings program her) eller du kan lave permissions på mappen så det kun er din profil på computeren som kan åbne den. Ellers mener jeg et program som "tweak winxp" kan låse mappen men det er dog ikke gratis og jeg har heller ikke en url på det.
Avatar billede slayer_dk Nybegynder
23. januar 2004 - 10:56 #2
Ja, du kan hente et gratis 3. parts program som krypterer dine filer, men i Windows 98 og Windows XP kan du "by default" ikke "låse" mapper. Jeg har downloadet en 30 dages trial af en program der hedder "File And Folder Protector" som har virket ganske godt.. og så et lille tip. ændre datoen når den er udløbet.. nogle programmer fatter ikke mistanke og derfor kan man bruge programmet igen :-)
Avatar billede mahi22 Nybegynder
23. januar 2004 - 11:15 #3
du behøves faktisk ikke nogle programmer til det. du kan gå ind under "Brugerkonti" i Windows. Der kan du vælge, hvem der skal have rettigheder til hvilke mapper. Sagt på en anden måde, kan du faktisk låse mapperne for uvedkommende. Held og lykke!!!