Avatar billede blazer_911 Nybegynder
23. januar 2004 - 08:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Årsopgave om Ski

Hej jeg har en årsopgave om ski og jeg vil gerbe have et par forslag om til hvad jeg skal skrive for ski er jo et stort begreb.

FX Skilære, Destinationer, Selve Skien... andet?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
23. januar 2004 - 09:38 #1
Hvad med noget om skiløbets historie, og de "kulture" der lever side om side med skiløbet. Snowboarding, skibumser, ekstremskiløb osv.
Avatar billede hpo Nybegynder
23. januar 2004 - 10:05 #2
ski-skader !

Hvert år er der jo mange, som kommer virkeligt galt af sted på ski - både på turistniveau men også prof.

/hpo
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
23. januar 2004 - 10:43 #3
Jo tak meget fine forslag.. takker! Er der andre af nogen :D
Avatar billede slayer_dk Nybegynder
23. januar 2004 - 10:58 #4
hvad med at skrive at du selv står på ski?
Avatar billede cdc Novice
23. januar 2004 - 11:31 #5
Når du skal lave en opgave af denne karrakter, er det viktig at du koncentrerer dig om en ting, som skrevet tidligere historien....er en god ting.
eller skal det være langrend, alpint osv osv.
Hvis du skal skrive gennerelt om alle disipliner, bliver opgaven rimelig omfattende.

Hvad med skiens historie og dens udvikling fra to bræder til i dag glasfiber/carbon, carvin ski osv osv
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
23. januar 2004 - 12:48 #6
Alpint.
cdc... takker mange gange!
Avatar billede zchou Nybegynder
23. januar 2004 - 15:52 #7
Hvad med at skrive om udviklingen indenfor alpint-skiløb som de andre også er inde på. Skiløbet har jo udviklet sig til at være en livsstil for nogen. Hvis du koncentrerer dig om alpint kan du komme ind på  f.eks. freestyle, hvor der nærmest er opstået en "undergrunds-livstil" ligesom med snowboard.

Ellers ikke ringe at skrive opgave om skiløb c",)
Avatar billede zchou Nybegynder
23. januar 2004 - 15:54 #8
hmm.. Det er vidst også det paaskeland er inde på.. sorry:)
Avatar billede zchou Nybegynder
23. januar 2004 - 16:00 #9
Du kunne evt. så skrive om en skiløber. Herman maier eller Bode Miller indenfor worldcuppen. Anja Bolberg (pukkelpiste).  Michael Fugmann (freeride)

Beskriv deres liv, deres hverdag osv.!?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
23. januar 2004 - 20:49 #10
Ellers meget fint indslag zhou.. det kan jeg bruge! Tak!
Avatar billede zchou Nybegynder
24. januar 2004 - 14:12 #11
Smider lige et svar så:o)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
24. januar 2004 - 17:11 #12
venter lige med et accepter... venter 2 dage så er pointene dine hvis ikek andre er bedre.. :-)