Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 13:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man købe/sælge brugte servere

Vores firma ligger inde med en server i indkøbtspris for to mdr. siden kostede kr. 65.000 kr. inkl. SQL og NT licens for to mdr. siden. Den blev brugt i forbindelse med et juleprojekt og fungerede uden problemer for et stort forlag. Den skal nu sælges.

Specifikationer:
-Bundkort Serverworks (dual Pentium III)
-2*pentium III 800 Mhz
-512 MD SDRAM
-2*40 IBM HD
-Iwill IDE Rate Controler (Switching/mirroring)

Den er designet til at klare 200,000 forespørgelser jævnt fordelt på 4 timer.

Kan man sælge server og licenser adskilte på noget site?
Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 13:24 #1
Vi kan kontaktes på tlf: 33326333
Avatar billede disky Nybegynder
24. januar 2001 - 13:25 #2
Jeg kunne da godt bruge den, men jeg tror ikke jeg vil give den pris i forlanger.

Hvad kostede serveren alene ?
Avatar billede jones Nybegynder
24. januar 2001 - 13:30 #3
www.dba.dk der kan du sælge alt !
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. januar 2001 - 13:30 #4
prøv:

www.qxl.dk

Eller kontakt nogen af de store hardware butikker og hør om de kan sælge den for jer.

I kan også kontakte nogle store webhotel firme´er, dog tror jeg ikke de er interesseret.

Eller sidst, så prøv:
dk.erhverv.direkte-salg
dk.erhverv
Avatar billede disky Nybegynder
24. januar 2001 - 13:31 #5
hverken hos DBA eller QXL kan man få det den server nok er værd.

Det bedste er nok at forsøge at finde et firma der køber sådanne ting.

Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 13:39 #6
Disky: Serveren alene kostede 45.000,- eks. moms og har stadig garanti da den er så ung. SQL og NT licenserne kostede knapt 19.000,- eks moms.

Hvad vil du eventuelt give for serveren alene?

Til jer andre: Indtil videre, tak for jeres forslag!
Avatar billede disky Nybegynder
24. januar 2001 - 13:40 #7
pilrik:

hvorfor er den så dyr, jeg kan bygge den selv for MEGET mindre.

Men jeg har desværre ikke det der ligner penge nok til at købe sådanne en maskine :(
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. januar 2001 - 13:41 #8
Hvorfor ikke forsøge at sætte den til salg i \"Hardware\", \"Generelt\" ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. januar 2001 - 13:42 #9
pilrik> Vil gerne købe den for 10.000 kr :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. januar 2001 - 13:45 #10
Alternativt kunne du kigge på ting som:

http://www.pc-stationen.dk/
http://www.pcshopdk.dk/
http://www.restlageret.dk/

I det hele taget er der en del hardwarebrokere der med græde vil tage imod sådan noget udstyr :-)

NanoQ
Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 13:47 #11
Disky: I rene råpriser er der udstyr for kr. 30.000,- dateret 2 mdr. tilbage. Resrbeløbet kr. 15.000,- gik til test i hoved og r.., samt selvfølgelig samling af maskinen.

Adreas: Det vil jeg gøre, jeg var ikke sikker på at det var inden for de etiske rammer hos Eksperten.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. januar 2001 - 13:47 #12
Så hellere http://www.itbutikken.dk der har egen auktion. De skulle vist oxo være en af de hardwareshop´s der har flest hits
Avatar billede disky Nybegynder
24. januar 2001 - 13:49 #13
kiggede lige på edbpriser.

højt sat ville jeg kunne købe det samme udstyr, dog et Asus dual bundkort for 15000,- :-) inkl moms.

Men pyt. jeg har ikke råd alligevel
Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 13:57 #14
Disky: Det er også der, den store forskel ligger. Asus bundkortet kan slet ikke leve op til resten af serveren´. Det ville jo være hensigtsmæssigt at kunne opgradere maskinen undervejs. Serverworksbubdkortet er \"state of the art\"!!
Avatar billede disky Nybegynder
24. januar 2001 - 13:58 #15
jo men stadigvæk en merpris på 18000,- (15000-pris på asus) det er godt nok dyrt for et MB
Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2001 - 14:15 #16
Disky: Tak for oplysningerne, men jeg tror vi taler forbi hinanden og eftersom du ikke har råd alligevel er der vel ikke mere at tale om. Men tak for hjælpen :-)
Avatar billede disky Nybegynder
25. januar 2001 - 08:38 #17
pilrik: helt sikkert at der ikke er mere at tale om men læs lige det første jeg skriver :

>Jeg kunne da godt bruge den, men jeg tror ikke jeg vil give den pris i forlanger.

Så allerede der sagde jeg at jeg ikke skulle/ville/have råd til at købe den
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. januar 2001 - 01:50 #18
Skal du have lukket dette spm?
Avatar billede pilrik Nybegynder
29. januar 2001 - 13:57 #19
Eftersom det vat temmelig ubrugeligt hvad jeg fik ud af min forespg. lukkes spg.
Den eneste der har været tæt på er Andreas fra Admin, men her blev jeg også chikaneret og at give admin points giver ligesom ingen mening.