Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 13:12 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Feefback

Hej.

Jeg har lavet lidt om på mit design på min website. Hvad syntes i, fra 1 - 10?

Adressen er http://www.mitzie.dk

Cecilie.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 13:20 #1
Synes stadig skriftstørrelsen fornærmer mig ved at antage at jeg er nærsynet...
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 13:21 #2
hm det hele bevæger sig for meget. Flash er smart, men det kan overbruges og det viser dit site meget fint.

De der bobler...hmm kan du ikke lave noget andet?

Kan du ikke få den orange farve erstattet med en mere neutral farve? en farve der evt. passer lidt bedre ind i dit design?

Ned-af knapperene...de falder lidt udenfor stilen efter min mening.

Siderne tager for lang tid at loade, sæt en \"Loadning\" ind mens man venter.

Ret lige dine stavefejl ikke??

karakter : 6@13
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. januar 2001 - 13:23 #3
Flot side - som er god til at sælge dig selv ...men et par skønhedsfejl ka\'man vel altid finde!

Forside: \"forat\" i to ord
Hvad er \"FUU\" ??
Hvad er \"KKA\" ??
jeg tror også en udybning af kurserne kunne gavne.

I det hele taget går siden lidt for meget på effekten i stedet for informationen, prøv at skrive lidt mere.

Er det med vilje man ikke må vide ret meget om dig- hvor du bor osv., og hvad med et billede af dig selv - det er trods alt en anderledes ansøgning.

Point, tja, skal vi sige 6-7 nu, med chance for at komme længere op!
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 14:39 #4
Jeg gidder ikke ind på hjemmesider som starter med at fortælle mig at siden loader. Det tager for lang tid.
Avatar billede day Nybegynder
24. januar 2001 - 15:28 #5
Flot side, jeg kan godt lidt det orange.
Af skønhedsfejl er der også:
foretrukkende program = foretrukne.
8 efter min mening.
Avatar billede pstric Nybegynder
24. januar 2001 - 16:32 #6
I spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/44188, afviste du thomasledet 17/01 2001 18:50:56. Så det nytter nok ikke at sige til dig, at du skal forklare forkortelserne.

Der er ikke sket meget siden http://www.eksperten.dk/spm/43222
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. januar 2001 - 17:13 #7
NS4.7 kommer aldrig længere end til loadskærmen.
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 17:23 #8
Til jakoba

Så har du ikke en Flash 5 Mediaplayer!

/Cecilie.
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 17:24 #9
Det er en stor ulempe at benytte flash 5, da mange endnu ikke har plugin til afspilning
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 17:29 #10
< 12tri

Ja men det er jo ikke rigtig mit problem, det er jo bare ærgeligt for alle dem som gå glip af det nyeste!
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 17:35 #11
Jo det er nemlig dit problem, det er dit som mister besøgende, og evt fimaer får aldrig mulig hed for at se hvad du kan, og kan heller ikke kontakte dig...

Det mener jeg må være et stort problem.

Morten
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 17:39 #12
< Morten

Jamen jeg har slet ikke lyst til at arbejde i et firma som ikke kan se min site.

For jeg vil helst arbejde et sted hvor man arbejder med Flash 5 (hvad man faktisk gør mange steder).

Ellers kan de se det i den e-mail, som jeg sender, der står den er lavet i Flash 5.
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 17:43 #13
Jamen hvor skal de få din email fra.
Eller hvor skal du få firmaets email fra.
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 17:44 #14
ups glemte noget:

Når de ikke kan se din kontakt side
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 17:46 #15
< 12tri

Hvad mener du? Der er ikke nogen problemer med min kontakt side!
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 17:48 #16
Nej ikke hvis man kan se flash
Men hvis ikke...
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 17:52 #17
< 12tri

Nååå... Jeg sender en e-mail til et firma, hvori jeg linker til min site. Deri skriver jeg at den er lavet i Flash 5.

Er du nu med?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. januar 2001 - 19:10 #18
Som webdesigner er en af de aller vigtigste ting da, at man har lavet sine ting så smart at langt de fleste kan se det, uden at skulle hente og installere dit og dat.

Flash er smart, men jeg ser det bare ikke brugt på store professionelle/kommercielle sider... kan hurtigt nævne: jubii.dk, microsoft.dk, altavista.dk, og jeg kunne blive ved.... og grunden til, at det ikke bliver brugt, er at det vigtigste på nettet er at blive set - IKKE at være med på moden og være teknisk langt fremme. Med blinkende ting og sager, der forvirrer mere end de ser smarte ud.

Desuden er jeg faktisk af den opfattelse at rene flash-sider ikke har meget med webdesign at gøre... flash er jo egentlig bare et tegneprogram.

HTML er stadig grundbyggestenen på internettet - her kan alle være med og man kan faktisk relativt let lave noget, der på mange måder overgår rene flash-sider i \"coolness\".

flash er fint i det øjeblik man ikke overdriver det. cellnetwork.com har flash på deres side, men alle vigtige ting er holdt i ren HTML.

Mit råd er: lær noget HTML og lad flash ligge lidt på hylden, og find det så frem den dag, hvor du bliver bedt om at lave noget som ikke kan lade sig gøre uden brug af flash.
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 20:06 #19
< thomasledet.

Hvis Flash var et tegneprogram var der nok flere der ville bruge det, tror du ikke?

Det er faktisk baseret på java-script så måske derfor?

Jeg kan HTML, men er nok modsat \"andre\" kommet lidt videre.

Skarpe kanter er ikke mig, jeg syntes det er fed selv at kunne bestmme alt og det kan man i Flash.

Jeg har stor respekt for dem som laver rent HTML, men det er altså ikke kreativt nok til mig... Sorry!

Avatar billede jakoba Nybegynder
24. januar 2001 - 20:10 #20
Det er muligt at teste browserversion og sende dem der ikke kan se flash videre til selve sitet. eller lave flash med flash4 som kan ses \"længere tilbage\".
Jeg tror du får svært ved at finde en arbejdsgiver idag der vil satse på en der \"kun\" kan lave flash 5. Om 2 år vil det være meget lettere.
Der kommer et tidspunkt hvor man kan tillade sig at sige \"folk der er så lowtek gider jeg ikke designe for\", men pt vil jeg mene at ca 3 års bagudkompatibilitet er et minimum medmindre det er et MEGET eksklusivt site som fx en gruppe flash 5 udviklere.

mvh JakobA
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 20:14 #21
< JakobA

Du får mine 15 point!

:-)
Avatar billede pstric Nybegynder
24. januar 2001 - 20:18 #22
cecilie>> Det ser ikke ud til at du har lavet meget om siden du første gang bad om feedback, så den med kreativiteten holder vist ikke helt.

Det virker som om at du ikke er særlig interesseret i andres gode råd, men bare vil have en bekræftelse at at du har lavet en flot flash.
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 20:18 #23
Selv tak for hjælpen da!
Avatar billede pstric Nybegynder
24. januar 2001 - 20:21 #24
prodic>> Det kan være at du er heldig næste gang hun beder om feedback. Det bliver nok om en 3-4 dage.
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 20:22 #25
< pstric.

Jeg har skam lavet meget om, så jeg ved ikke hvad du taler om?

Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 20:38 #26
Selv tak !
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 20:42 #27
< Prodic.

Ha... ha...
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 20:50 #28
Cecilie -> Det er skam ikke noget at grine af.
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 20:55 #29
< prodic.

Jamen så vi os din website og jeg skal fortælle dig hvor tit du skal have en feedback.

Hvis du altså har en.
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 20:57 #30
Du må da gerne se min den er i øjeblikket under ombygning men den virker fint, jeg har ca. 40 besøgende pr dag.

Kig på www.12tri.dk
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 21:00 #31
cecilie->www.prodic.dk - kig endelig løs.
Hvis du vil læse vurderingen så er der også bedømt her på eksperten.dk - http://www.eksperten.dk/spm/22844 - læs løs.
Men hvad vil du bruge det til?
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:12 #32
< prrodic.

Hvad jeg kan bruge det til? Det kan jeg da bruge til at se om den person jeg får kritik af, laver noget som jeg selv syntes er fedt!

I dette tilfælde må jeg skuffe dig og sige at jeg ikke tager din kritik særlig seriøs, efter at have set din site.

Der er ikke meget kreativitet over den, men en masse billeder og tekst. Hvad har du selv lavet?

Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:16 #33
< 12tri.

Meget god site men meget stillestående! Jeg kan godt se at du ikke kan Flash, men okay det kan du lærer :-)
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 21:22 #34
cecilie -> Hvad jeg selv har lavet. Tjaaa alt indholdet. Og det er det primære med siden. Og om du mener at det gør mig til en vurderer af dit site, det er jeg sådan set ligeglad med.
Jeg har givet dig min holdning til dit site, så kan du bruge det eller ej. Men ikke at fordele de 30 point på alle svarene, det finder jeg forkert. Alle har lagt en større eller mindre indsats for at bedømme dit site. Derfor ville en lille ussel belønning være på sin plads. Så at du ikke kan lide mit site har ingenting med sagen at gøre.
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:32 #35
< prodic.

Du lyder meget skuffet. Men op med humøret, jeg regner kun de svar jeg får som en lille %-del af andres mening.

Jeg får skam også meninger andre steder fra, så derfor er det måske lidt sværer at tage dette her helt så seriøst.

Jeg gav mine 30 point til den person som jeg syntes kom med det bedste svar til mig og sådan er det altså.

Så dårlig er din site altså heller ikke, det er bare ikke min smag.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 21:39 #36
cecilie kan kun lide positiv kritik.

Råd hun kan lære noget af rager hende en papand.

Synes selv at hendes \"Langtidsledige studenters 12 ugers kursus i Flash\" stinker.

Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:44 #37
< el barto.

Det lyder som om det er noget du kender noget til, så fortæl da endelig noget mere så vi kan grine lidt!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 21:50 #38
Du har gået på den fri ungdomsuddannelse og så tror du at du selv kan skrive til firmaer og sige hvor du vil arbejde?

*LOL*
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 21:55 #39
Cecilie -> Jeg beklager hvis jeg tolkede din kritik forkert. Men hvordan ville du selv tolke sådan en kommentar : \"Der er ikke meget kreativitet over den, men en masse billeder og tekst\"??? Jeg spørger bare.

Og hvis du vil dele de 30 point ud til de bedste svar, så skriv det lige i dit spørgsmål næste gang ikke? Så slipper du for \"sure\" folk. Men det var såmænd bare et hint til at fordele dine point næste gang.

Og dit Flash er ikke så slemt igen, men har set det bedre og det har jeg givet udtryk for i min kritik.

El_Barto -> Hvorfor det grove sprog?
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:55 #40
< el barto.

Ej, hvor er du morsom... Keder du dig meget, eller er du bare sådan (jeg forventer ikke du skal svarer).

Ha... ha...
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 21:58 #41
< prodic.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 22:00 #42
Det var det samme i hendes tidligere spørgsmål, hun afviser dem der kommer med negativ kritik, og er s**** arrogant..

Vi er her alle for at lære noget, ikke føre os frem..
Avatar billede cecilie Nybegynder
24. januar 2001 - 22:02 #43
< el barto.

Jamen hvad laver du så her?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 22:07 #44
Lærer hvordan man ikke skal gøre..
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. januar 2001 - 22:14 #45
Jeg her ingen lyst til at lære flash, da jeg mener det tager for lang til at hente, i forhold til udbyttet. jeg kan bedre lide (D)html/ASP

Men okay hvis du kan lide at afvise evt besøgende fordi de ikke kan se flash, så er det dig selv der har problemet
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. januar 2001 - 01:39 #46
el barto> jeg må indrømme at din grove tone ikke taler for din sag... ikke desto mindre er jeg faktisk nogenlunde enig i dine udtalelser.

cecilie>Og jo... flash er og bli\'r et tegneprogram...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
25. januar 2001 - 12:17 #47
thomasledet> Hvis du kan sige at Flash er et tegneprogram, er jeg bange for at du ikke kender til dens funktionalitet (læs genialitet) og evne til at styre en hjemmeside. Og når man kombinerer det med ASP og actionscript begynder det at rykke for alvor!

Vi må se at komme videre end blot nøjes med almindelig statisk tekst. Der må godt være lidt mere gejl over det, efterhånden som flere og flere får hurtigere modems. MEN igen - flash skal IKKE overdrives, som i eksemplet med www.mitzie.dk. Der bliver det helt klart overstyret!

mvh en glad Flash brugere og Photoshop bruger, og Illustrator, og og og =)