Avatar billede bendict Nybegynder
22. januar 2004 - 23:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvem er Xbox experten ?

Jeg har kørt diverse tutorials (specielt på xbox-scene)igennem og sidder lidt fast. Jeg har hentet flashFXP og koblet min pc op med et netværkskabel til en hub og et netværkskabel fra hubben til xboxen. dernæst har jeg ændret ip adressen på pc'en i TCP/IP til 192.168.0.1 og undermaske til 255.255.255.0 - startet xboxen op med evolution x 1,8 og sat den statiske ip til 192.168.0.2 default gateway til 192.168.0.1  Problem nr et er så at den ikke gemmer mine ændringer på boxen (der er ingen save and exit - kun exit ! )

Skal jeg ikke sætte ip adressen på PC'en til den samme som på Xboxen ?
og skal det ikke også være den Ip adresse jeg bruger som connect i flashFXP ?

hurtige svar belønnes med sodavand og gode points
Avatar billede ricky Nybegynder
22. januar 2004 - 23:51 #1
default gateway skal kun være hvis du vil kunne gå på net med boksen.. og i givet fald vil det typisk være IP på routeren eller hvad der nu sender netværket ud i den store verden.

IP på hhv. PC og Xbox skal være forskellige som du har gjort det.. og indenfor de samme rammer - desuden skal FTP være enabled i EvoX.

Det lyder lidt mærkeligt med kun exit i EvoX settings..
Er EvoX lagt på Xbox HDD ? eller kører den fra CD'en - for i givet fald kan du jo så ikke gemme..
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 00:05 #2
damn !! evox er ikke lagt ind på HDD - hvordan grejer jeg lige den ?? jeg skal jo have lavet en backup af den harddisk der sidder i boxen inden jeg smækker en ny HDD i ? eller er der noget jeg har misforstået der ?
Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. januar 2004 - 00:05 #3
nej ip MÅ IKKE VÆRE DE SAMME skal være forskellige helst ungå gateway virker ikke altid..

her tror jeg du har hvad du skal bruge
http://www.xbox-scene.com/articles/network.php
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 00:08 #4
damn !! evox er ikke lagt ind på HDD - hvordan grejer jeg lige den ?? jeg skal jo have lavet en backup af den harddisk der sidder i boxen inden jeg smækker en ny HDD i ? eller er der noget jeg har misforstået der ?
Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. januar 2004 - 00:12 #5
nope du har ret!!!!!;+)....kan du bruge det jeg fandt til dig???
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 00:13 #6
Du retter bare evox.ini (husk IP og FTP) inden du brænder CD'en.. booter på den - og voila.. du kan connecte til den via FTP.

Derefter tager du en backup.. og klarer alt herefter via FTP..

Så vidt jeg husker brugte jeg denne da jeg var sådan én som dig ;)
http://www.xbox-scene.com/articles/evox-install.php
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 00:20 #7
Eller også en af disse:
http://www.xbox-scene.com/tutorials.php?t=1,0,0,0,0,0,0,0,0,1,0,0
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 00:20 #8
arrrr nu begynder det at ligne noget jeg forstår ! altså jeg gør som jeg hele tiden har gjort vedr . tilslutning PC / BOX tester hvilken ip xboxen giver mig, ændre ip'en i ini brænder den igen også virker det ?!!
Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. januar 2004 - 00:24 #9
jeg er IKKE Uenig med ricky!!!!!jeg vil gøre det samme
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 00:37 #10
ja enten det - eller også sætter du bare den IP du kunne tænke dig.. og den skal ligge på samme niveau som pc'en - d.v.s. du kan sagtens bruge de ip'er du har skrevet foroven - husk i evox.ini:

[Network]
SetupNetwork    = Yes
StaticIP    = Yes
Ip        = 192.168.0.2 (og check at PC så er sat til 192.168.0.1)
Subnetmask    = 255.255.255.0 (og check at dette også gælder for PC)

[FTP]
Enable        = Yes
Password    = xbox

- ovenstående linier er de vigtigeste..

derefter booter du på en nybrændt CD (med ovenst. evox.ini) og bruger f.eks. flashfxp til at gå mod xbox ip med password sat til 'xbox'
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 00:39 #11
og user name i flashfxp sat til 'xbox'
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 00:41 #12
det vil jeg prøve tusinde tak for og her er dine meget fortjente points
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 01:08 #13
hey hey - hvor er sodavanden ??? ;)

nåh men god fornøjelse - bare skriv hvis det stadig ikke lykkedes..
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 15:40 #14
så er jeg her igen... der er lige et lille problem med at brænde evolution x. Jeg har den på en cd men sætter jeg den i computeren fremstår den som tom, men når jeg sætter den i xboxen kører evolution x ind ??
Jeg har derfor downloaded en version af evolution x på nettet men når jeg brænder den og sætter cd-rw i boxen virker det ikke arrgh !!!!
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 16:07 #15
Du skal jo lave den som xiso..

se http://www.xbox-scene.com/articles/evox-install.php punkt 3
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 16:08 #16
og pc'en kan standard ikke vise xiso formatet
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 17:10 #17
ok jeg har som du efterhånden nok har bemærket ikke så meget styr på det - kan jeg brænde xiso fra nero jeg har nero v 5.5.5.6 eller skal jeg have et bestemt plugin til det
Avatar billede ricky Nybegynder
23. januar 2004 - 17:18 #18
Avatar billede bendict Nybegynder
23. januar 2004 - 17:25 #19
jeg så ikke lige dit link - så skal man jo til at lave iso filer og alt mulig... fuck projektet bliver størrer og størrer!!! - endnu engang mange tak for hjælpen
Avatar billede bendict Nybegynder
24. januar 2004 - 01:48 #20
Så langt så godt nu har min PC har kontakt med min xbox via det før omtalte netværk (hvor der går et netkabel fra boxen ind i en hub og et andet fra hubben ind i PC). Med flashfxp kan jeg se alle mine drev på xboxen men hvordan installerer jeg så lige evolution x på min xbox's hdd ??
Avatar billede ricky Nybegynder
24. januar 2004 - 09:34 #21
Så er du jo ved at være der :)

se http://www.xbox-scene.com/articles/evox-install.php punkt 8