Avatar billede c88 Nybegynder
22. januar 2004 - 22:17 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Betydning af html'ens størrelse

Jo flere gange et søgeord bliver nævnt på en side, jo højere placering får siden (ja, i know, der er en grænse og mange andre faktore). Men det har også en betydning hvor meget der samlet står på siden i forhold til det antal gange søgeordet bliver nævnt.

Men hvilken betydning har html'ens størrelse? Er det rigtigt forstået, at jeg forbedre min placering på en søgemaskine ved at mindske min html? (self. uden at fjerne indhold)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 22:39 #1
Generelt skal størrelsen være mindst mulig, men jeg har aldrig hørt at det skulle have afgørende betydning for placeringen, hvis du bare ligger indeh for "normalen" En meget tung side vil signalere amatør og det vil kunne skade placeringen. Jeg har i øvrigt skrevet et par artikler om emnet du bør læse. Den om google beskriver lidt om hvordan du formulere din tekst. Glem størrelsen og koncentrer dig om indhold, links og optimering, det når du længst ved
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 22:40 #2
Google - hvordan for jeg min side optaget
http://www.eksperten.dk/artikler/82

Yahoo - hvordan får jeg min side optaget
http://www.eksperten.dk/artikler/84

Min side kommer ikke med i søgemaskinerne, hvorfor
http://www.eksperten.dk/artikler/76

Søgemaskiner - Sådan får du dit website ordentligt
http://www.eksperten.dk/artikler/23
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 22:42 #3
Glemte lige

De vigtige søgeord, hvordan findes de.
http://www.eksperten.dk/artikler/103
Avatar billede c88 Nybegynder
22. januar 2004 - 22:52 #4
Alt det ved jeg skam godt. Jeg ønsker bare helt specifikt, at vide, i hvor høj grad jeg forbedre en placering ved at mindske størrelsen af min html. Det skal helst ikke være et skøn, men 100% skudsikkert og gerne underbygget med henvisninger.

Jeg har ikke været i stand til at finde entydig information om det på internettet.

F.eks. står der på http://webconsult.forbrugerportalen.dk/problemer.asp at: "Relevansen af bestemte søgeord bestemmes som regel ud fra hvor mange gange dette ord optræder på siden i forhold til antallet af tegn på siden." .. men mener de her tegn i den læsbare tekst eller tegn i koden?

Og på alistapart står der: "Some of the best methods of optimizing a website are ensuring that a page is not overly heavy in file size, maintaining a good content to code ratio (...)" .. igen, lidt uklart hvor stor betydning der har..
http://www.alistapart.com/articles/seo/
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 23:01 #5
Du finder aldrig entydig information på nettet, og slet ikke om størelsen af filerne. Søgemaskinerne fortæller ikke så specefikt hvad de gør. Hvis du skal have den slags viden, er der kun et sted det kan findes. spørg på http://www.webmasterworld.com i deres fora. hvis de ikke ved det, er der ingen der ved det. Du kan finde ansatte fra de fleste af de store fora her, men de fortælles selvfølgelig kun hvad de må (f.eks. googleguy er googles mand på webmasterworld)

Som der også står i dit eget link skal den ikke være overly heavy, men hvis den bare ligger inden for normen, er det min opfattelse at intet betyder. De vælger ikke den mindste side frem for den største hvis de begge ligger inden for normen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 23:04 #6
men mener de her tegn i den læsbare tekst eller tegn i koden. De mener faktisk begge dele. Koden har betydning for hvor højt oppe på siden teksten kommer, jo højrere jo bedre. men det er teksten der læses. Sagt på dansk.

Du skal sørge for at din vigtige indholdstekst kommer langt fremme i koden (ltså f.eks. ikke en masse unødvendige metatags, javascript og anden kode før den kode der laver teksten. Og du skal sørge for at dine søgeord er nævnt ofte i den første del af teksten, først i linierne, først i overskrifterne, først i afsnittene.

Læs mine artikler, det er faktisk altsammen beskrivet der
Avatar billede c88 Nybegynder
22. januar 2004 - 23:24 #7
Tak for linket. Jeg fandt noget på http://www.webmasterworld.com/forum3/2010.htm

"D) Page Size:
The smaller the better. Keep it under 15k if you can. The smaller the better. Keep it under 12k if you can. The smaller the better. Keep it under 10k if you can - I trust you are getting the idea here. Over 5k and under 10k. Ya - that bites - it's tough to do, but it works. It works for search engines, and it works for surfers. Remember, 80% of your surfers will be at 56k or even less."

Så hvis det er rigtig må der være noget om snakken alligvel :) ..men selvfølgelig, der er mange andre faktorer der spiller ind, men lige præcis denne er der ikke mange seo'ere der gør meget for (hvis noget overhovedet?)