Avatar billede freeman Nybegynder
24. januar 2001 - 12:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Debat om Meta-Tags !!

Jeg vil egenlig gerne høre folks mening om meta-tags ?... Hjælper de noget, gør de ikke ?

Skal meta-tags være på forsiden og på alle undersider, kun på undersider, kun på forsider ???...

Hjælper det mon noget hvis man skriver 1000 ord i keywords, isedet for 6.. hvor mange spørgemaskiner retter sig efter alle keywords ??....

Da giver 1 point til hvér som kommer med noget godt til debatten :-)))
Avatar billede paeremost Nybegynder
24. januar 2001 - 12:41 #1
Dvs. der kun kan deltage 22 ... ;)

Meta-tags: da adskillige søgemaskiner jo søger i meta\'en er det da en go\' ide at lave dem.

Mht. om de skal så på undersiderne også ... det mener jeg ikke, kun hvis der er noget specifikt ...
Et eksempel:
w.stoleben.dk - på forsiden står der i meta\'en noget lignende: \"stoleben, stol, ben, bord, etc.\"
på siden \"propper.htm\" skal der så kun stå \"propper\" ... de dersens der sidder i bunden af benet så de ikke larmer når man flytter stolen ...
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 12:51 #2
propper?
de hedder da filtdutter...*LOL*
Avatar billede freeman Nybegynder
24. januar 2001 - 13:25 #3
Dvs. at på undersider må der gerne stå fx. Auther_, Auther_Email osv.. bare ikke konkret info om selve siden ??
Avatar billede lens Nybegynder
24. januar 2001 - 13:35 #4
Jeg kan godt forstå at du undrer dig, -Jeg har prøvet at lave en lille fjolleside, med nogle fuldstændigt afsindige søgeord, og efter et halvt år i luften er der ikke nogen søgemaskiner der finder noget på nogen af disse. (jo, forresten var der 6 japanske hits på \"pikabe\" - men det er jo ikke helt det samme).
jeg har læst at man max måtte have 6-7 af det samme søgeord, da de ellers ville blive ignoreret, men det gav jo ikke meget mening!!?

Men en anden \"god\" ting du kan bruge meta til er de lettere småbelastende transitions som kun virker i MS IE.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
24. januar 2001 - 13:54 #5
metatags skal placeres på index\'et. der skal ikke stå noget på undersiden.

jeg synes at du skal kun bruge de mest nødvendige: som keywors og content. jeg ved ikke helt hvad den med iso-478957(eller et eller andet tal) er til.

hvis du vil have in side ind på altavista, skaql du have metatags...og som de andre siger, jo flere søgeord, jo lavere på listen vil du blive..

OG NU IKKE NOGET MED AT SPAMME!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
24. januar 2001 - 13:55 #6
hvis du ikke kan finde ud af at lave metataggs, så www.metamaten.dk, den er skidegod :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
24. januar 2001 - 14:05 #7
yep.. den kender jeg.. Det var egenlig derfor jeg kom til at tænke på det..
Hvis man tager den advenrede version hos metamaten.dk, så er det jo lige før at man skal have en meta (Authers Mom_)..

Hvilke søgermaskiner bruger alt det :-)))
Avatar billede ezzuk Nybegynder
24. januar 2001 - 16:35 #8
altavista er den eneste som jeg kan komme i tanke om, men altavista er jo også en ret vigtig søgemaskine, hvis man vil have hits på ens hjemmeside.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
20. marts 2001 - 18:30 #9
freeman > Det er egentlig underordnet hvilke søgemaskiner, der aktuelt bruger metatagsne fra den avancerede metadatagenerator.

Du kan se sådan: De skader ikke at lægge tagsne ind, så hvorfor ikke bruge dem? Desuden behøver man ikke ureflekteret benytte sig af SAMTLIGE felter i den avancerede generator. Det er ikke nødvendigvis meningen.

Metamatens FAQ http://www.metamaten.dk/faq.shtm berører problematikken som du fremlægger i dette spørgsmål. Se fx. afsnittene \"Bruger alle søgemaskiner metadata?\" og \"Er metadata et forældet fænomen?\"

Med venlig hilsen
Jens Hofman Hansen
www.metamaten.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
21. marts 2001 - 07:08 #10
points til Hofhansen, pga svar + at han ejer metamaten!.. har selv brugt den og bruger den stadigt !
Avatar billede ikaros999 Nybegynder
24. marts 2003 - 22:28 #11
er det rigtigt hvad ezzuk skriver: "  jo flere søgeord, jo lavere på listen vil du blive.."??
hvis ja    så ryger jeg langt ned på listen jeg har nemlig hældt på med key -words