Avatar billede kjetilh Nybegynder
22. januar 2004 - 17:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Textarea editor

Hej.

Er det noen som vet om en gratis wysiwyg liknende textarea editor som kan brukes på flere browsere?? Den jeg bruker i dag fungerer kun på I.E, og de fleste brukerne sitter på opera eller mozilla.
Avatar billede schaefner Juniormester
22. januar 2004 - 17:57 #1
Så tror jeg ikke du kan finde en. Den måde browser wysiwyg editoren virker på er en IE feature.
Avatar billede madschristensen Nybegynder
22. januar 2004 - 17:58 #2
http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

Version 3.0 (beta) - IE 5.5+ (Windows)/Mozilla 1.3 (all OS) cross platform functionality.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 18:00 #3
Jeg bruger en i et nyhedssystem, der giver mange muligheder. du kan downloade nyhedssystemet her

http://www.bufferzone.dk/pplads/ny.zip

Det er asp filer, men de kan bare omdøbes til html Dob virker indludefilerne ikke, men hvis det bare er editoren du skal have fat i, så er det jo ikke noget problem
Avatar billede grunken Nybegynder
22. januar 2004 - 18:11 #4
http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Skulle være en af de bedste til formålet :), selvfølgelig skal der arbejdes lidt på at få den i topform :-)

Men den virker ganske fint i Mozilla og bruger specifikationerne herfra :
http://www.mozilla.org/editor/midas-spec.html

Næste problem er så opera :-), opera er generelt ikke særligt samarbejdsvillig når der bliver krævet scripting lidt ud over det sædvanlige, så der må man nøjes med en tekstbox :/
Avatar billede schaefner Juniormester
22. januar 2004 - 18:15 #5
grunken >> smart, troede kun det virkede til IE
Avatar billede grunken Nybegynder
22. januar 2004 - 19:42 #6
schaefner >> har osse først selv inden for de sidste par måneder set at der var den mulighed med mozilla :-)

Et er sikkert, det er i hvert tilfælde lækkert at folkene bag mozilla gør så meget ud af den, det er vitterligt den første browser udover ie jeg har haft som standardbrowser :-)

de andre har man bare haft for at se om ens side lige virkede nogenlunde !
Avatar billede schaefner Juniormester
22. januar 2004 - 20:00 #7
jamen, så er vi ihvertfald to ;)
Avatar billede kjetilh Nybegynder
23. januar 2004 - 14:02 #8
grunken.. takk for linken. Den såg veldig fin og er akkurat det jeg trengte :D

htmlarea fungerer vel også så jeg vet ikke hvem som vil ha de points?
Avatar billede madschristensen Nybegynder
23. januar 2004 - 14:04 #9
Giv du dem bare til grunken ;O)))

Og god weekend..
Avatar billede kjetilh Nybegynder
23. januar 2004 - 14:31 #10
en lille ting med kevin roth's editor. Hvis man kaller editoren uten innhold så vil den automatisk sette inn en <br> og noen linjeskift. Noen som har en løsning på dette??