Avatar billede lch Nybegynder
22. januar 2004 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke definere tilladelser for stedfortræder

Hej.
Jeg er i praktik et sted hvor kalenderen i outlook ikke opfører sig helt som den skal mht. stedfortrædertilladelser. Hvis jeg tilføjer en person under stedfortræder sker der ikke mere og tilladelser bliver ikke aktiv.
Er det evt. noget der ikke er defineret på Exchangeserveren eller generelt rettigheder på den enkelte bruger der mangler?

Alle brugere opretter selv de stedfortrædere der skal have adgang til deres kalender og jeg er ikke den eneste bruger der har dette problem. Det er sekretæren der skal styre kalenderen og de andre brugere skal kun læse og oprette.

Sekretæren modtager også en kopi af mail hvis 2 brugere indbyrdes korresponderer med hinanden via kalenderen. Der er vist noget med at man skal undgå at sætte flueben i feltet under tilladelser der har noget med "Send en mail til min stedfortræder.......".

Håber mit spørgsmål ikke er for rodet.

Mvh Liz
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
22. januar 2004 - 11:55 #1
Hej

Hvis du vælger egneskaber for deres kalender er stedfortræderen så tilføjet på listen?
Hvis ikke kan du så ikke lige prøve at gøre den manuelt så vi kan se og det er outlook eller exchange?

Med venlig hilsen
Jonas Jensen
Avatar billede lch Nybegynder
22. januar 2004 - 12:09 #2
Stedfortræder er tilføjet på listen, men når jeg klikker på den enkelte person er det eneste felt som ikke er aktivt "Tilladelser".

Stedet her er tilknyttet et it-supportcenter som opretter nye ansatte. Derudover går folk selv ind og aktiverer mailkonti m.m. Tænkte bare på om vi gør noget i en forkert rækkefølge eller lign.
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
22. januar 2004 - 13:23 #3
Kan du ikke prøve at føjre klikke på objektet "Kalender" i treeview i venstre side af outlook skærmen og vælge egenskaber for den og så tiløje en bruger manuelt på fanebladet "tilladelser".

Med venlig hilsen
Jonas Jensen
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
22. januar 2004 - 13:23 #4
føjre = højre
Avatar billede lch Nybegynder
22. januar 2004 - 14:29 #5
Nej, mangler helt det faneblad.
Jeg må heller prøve vores supporter. Ville bare høre om der var andre der havde haft samme problem.
Tak for din tid....:-)

mvh Liz
Avatar billede lch Nybegynder
22. februar 2004 - 12:47 #6
Lukker igen
Avatar billede lch Nybegynder
22. februar 2004 - 12:47 #7
...