Avatar billede ujdesign Nybegynder
21. september 1999 - 19:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af e-mail formular

Når jeg for søger at sætte min formular op til at sende e-mail får jeg følgende meddelelse:
The FrontPage Server Extensions have not been configured to send e-mail.
Please direkt your system administrator to follow instruktions at "Setting Up Your E-mail Transport"
in the \SERK\enu\admin.htm file on the FrontPage CD-ROM.
Would you like to remove the e-mail reciepient?
Hvad gør jeg

Avatar billede ziber Nybegynder
21. september 1999 - 19:33 #1
går ind i din frontpage transaction server eller andet admin program, og sætter den op. Tror jeg nok
Avatar billede allandk Nybegynder
21. september 1999 - 19:37 #2
Der er to muligheder;

1: Din server skal understøte FrontPage Serverudvidelser, ellers duer det ikke. Kontakt din Intermnetudbyder og find ud af, om din server undersøtter disse.

2. Du kan ændre <form>-koden, så du sender resultatet som e-mail.

ab :)
Avatar billede jens Nybegynder
21. september 1999 - 20:09 #3
Prøv at åbne, den html fil hvor din form er på, direkte på serveren.

Når du åbner den så skal du skrive hele URL'en til formen f.eks.:
http://www.ditdomain.dk/form.htm

Du kan skrie det nederst i dialogboksen, jeg mener der står noget med File name ( ikke sikker på forskellen mellem FP 98 og 2000 )

Det skulle løse dit problem.

- Jens

Du får den ind i din editor, og når den er der så klikker du bare på gem.

Avatar billede jens Nybegynder
21. september 1999 - 20:12 #4
hehe lidt rodet er det som jeg skrev herover.

Det som står nederst er faktisk det vigtigste,, du skal gemme den fil du får fra serveren, du behøver ikke engang at gøre noget ved den,, ind med den, og så gem den igen.

- Jens
Avatar billede ujdesign Nybegynder
21. september 1999 - 22:26 #5
Måske er jeg ikke for klog, men jeg synes ikke at nogen af svarene var særlig instuktive.
M.h.t om serveren understøtter FrontPage extensions, vedkommer det jo i første omgang ikke sagen, da fejlmeddelelsen kommer allerede under opsætningen I FronPage på min egen PC. - Altså inden jeg overhovedet har forsøgt at oploade.
Avatar billede jens Nybegynder
21. september 1999 - 22:30 #6
Nemlig og derfor skal du bare svare ja når den kommer med fejlmeddelsen.

Knald filen op på serveren.

Åben den ved at hente den på serveren.

Gem den igen.

Og så virker det,, helt sikkert !
Hvis du har Front Page Ext.

Jens

Avatar billede anke Nybegynder
22. september 1999 - 10:14 #7
Sende formularresultater i en e-mail
Du kan sende formularresultater (data, som en besøgende indtaster i formularen) i en e-mail. Hver gang en besøgende sender en formular, sendes en meddelelse med formularens resultater til den angivne e-mail-adresse. Du kan også konfigurere andre indstillinger for meddelelserne, f.eks. teksten i emnelinjen og adressen til linjen Fra (Svar til).

Bemærk!  Microsoft FrontPage-serverudvidelserne skal være installeret på Web-serveren, og de skal være konfigureret til e-mail, før du kan bruge denne funktion. Kontakt server- eller ISP-administratoren, hvis du får problemer med brug af denne funktion, eller hvis du modtager fejlmeddelelser, så konfigurationen kan blive rettet.

Højreklik på formularen i sidevisning, og klik derefter på Egenskaber for formular i genvejsmenuen.
Klik på Send til.
Skriv den e-mail-adresse, som formularresultaterne skal sendes til, i feltet E-mail-adresse.
Bemærk!  Fjern markeringen i boksen Filnavn, hvis resultaterne ikke også skal gemmes i en fil.

Klik på Indstillinger, og klik derefter på fanen E-mail-resultater.
Du kan angive egenskaberne for resultat-e-mailen, f.eks. tekstens format, og om der skal indgå navne på formularfelterne i resultaterne.

Skriv den tekst, der skal stå i emnelinjen i e-mailen i boksen Emnelinje. Hvis du lader feltet stå tomt, vil der som standard stå "Formularresultater" i emnelinjen i e-mailen.
Hvis e-mailens emnelinje skal indeholde resultaterne fra et af felterne i formularen, skal du markere Navn på formularfelt og derefter skrive navet på feltet i boksen Emnelinje.

Skriv en adresse i boksen Linjen Svar til, hvis en bestemt e-mail-adresse skal stå som afsender af e-mailen (linjen Fra eller Svar til i e-mailen).
Hvis formularen indeholder et felt, der indsamler de besøgendes e-mail-adresser, kan du bruge disse adresser, som afsenderadresse. Marker Navn på formularfelt, og skriv navnet på formularfeltet i boksen Linjen Svar til.
/anke

Avatar billede manon Nybegynder
27. september 1999 - 10:04 #8
Hej UJdesign

Hvad vil du egentlig ?

Vil du have en form2mail på din hjemmeside ?

Hvis du er TDI eller cybercyty kunde har jeg en form2mail script som kan bruges.
På den måde behøver du ikke FP til at lave din emailopsætning.

mvh \manon
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 1999 - 13:14 #9
Jeg har selv oplevet dette!

Du skal trykke nej, når det kommer frem!

Avatar billede ujdesign Nybegynder
04. oktober 1999 - 00:29 #10
Til manon.
Det er jo lidt smart at bruge FP's faciliteter, når man ellers arbejder i FP.

Til christian
Det har jeg prøvet, men det virker ikke.

Til anke
Ja det er jo måden det skal gøres på, men den nævnte fejlmeddelelse kommer alligevel, og vel at mærke før formularen overhovedet kommer i nærheden af serveren. Så det har ikke noget at gøre med om der FP ext. på denne.
Avatar billede jens Nybegynder
04. oktober 1999 - 07:10 #11
Prøv at gemme på serveren,,,, har du prøvet det ??????

Jeg har skrevet hvodan et par gange

- Jens
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 1999 - 16:19 #12
Prøv at trykke ja.

Så kommer der en boks frem, hvor du skal trykke OK , DONE , eller CANCEL.

Prøv det! - Og husk at lade dine indtastede dataer være.
Avatar billede freddya Nybegynder
05. oktober 1999 - 12:08 #13
Ja, derfor burde man overveje at bruge Netscape Composer istedet for frontpage hvos ikke at man lige frem bruger 2000.
Så vidt jeg forstår dit spørgsmål skal du blot oprette en hyperlink, med forskriften : mailto.... (og så din email adresse!!