Avatar billede oxford Nybegynder
24. januar 2001 - 00:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

afspilning af ntsc video på pal tv

Jeg har nogle ntsc videofilm som jeg ønsker afspillet her hjemme. Så jeg købte en Panasonic nv-fj603 der skulle kunne afspille ntsc på pal. Men jeg kan kun få s/h bíllede på. Jeg har prøvet på 2 forskellige tv, og så hår jeg også prøvet at køre det ind i mit dc10 kort på pcén(og stillet den til ntsc).
Men der er kun s/h billed. HJÆLP MIG
Avatar billede codebase Praktikant
24. januar 2001 - 03:05 #1
afspille ntsc på pal.  ???
hvad mener du med det?

1. Dit TV skal understøtte NTSC, eller skal du køre det via et SCART kabel (21 ben\'s stik)

NTSC= Never The Same Color og det kører ved 60 Hz, hvor PAL er 50 Hz.

Men hvis dit tv kan håndtere NTSC, så brug et RGB-scartkabel.

-codebase

Avatar billede wisen Nybegynder
24. januar 2001 - 07:53 #2
Jeps, som codebase skriver skal du bruge en _fuldt_ monteret SCART-kabel, fot at få farver på...
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2001 - 13:07 #3
well... jeg købte på et tidspunkt et spil (PS) fra Japan, hvor dervar samme problem - blev løst med et rigtigt scart-kabel...
Avatar billede oxford Nybegynder
24. januar 2001 - 15:51 #4
Jeg bruger et pro. fuldtmonteret scartkabel.
Ja og jeg ved godt at tv i USA køre 60hz og 30 frames. Men med min psx kan det godt vise ntsc i farve med et rgbkabel. Hvorfor det så ikke kan med video bånd, ved jeg ikke.
Avatar billede oxford Nybegynder
24. januar 2001 - 17:03 #5
I må altså undskylde, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg fik trykket på med hensyn til point osv.
Avatar billede wisen Nybegynder
25. januar 2001 - 07:50 #6
ØV :)
Avatar billede hitman202 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:30 #7
hvis vi snakker analoge videobånd,
skal din videomaskine også kunne afspille NTSC.
hvis det ikke kan det er du fucked.
kig i manualen.
Avatar billede oxford Nybegynder
04. februar 2001 - 17:29 #8
Ja det er helt fint med dig hitman202. Prøv at læse spørgsmålet igen. Jeg syntes ellers at der står det er en Panasonic der kan afspille ntsc.
Avatar billede hitman202 Nybegynder
04. februar 2001 - 21:49 #9
nååårh ja.
det må du rundstykke.
Det kunne være man skulle prøve at læse spørgsmålet næste gang inden man svarer...
no points for me then