Avatar billede anhansen Nybegynder
21. januar 2004 - 19:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af netværk?

Hej.

Jeg har et problem med min nyinstalleret 2k server ang. netværk.

De andre computere i domænet kan ikke "se" den(pinge eller via windows).
Scenarie:
Jeg har et velfungerende domæne, med exchangeserver, dns osv. Her kan alle se alle.
Jeg har så min nye server. Først var den blevet oprettet som medlem af en workgroup, nu skal den så lige foreløbig være medlem af domænenet. MEN... Den kan ikke finde domænet på netværket, den kan kun se sig selv. Den kan godt pinge samtlige computere I domænet, men ingen i domænet kan pinge den.

Den får tildelt IP fra dhcp, og er på min domain controllers dns liste.

Hvis jeg går ind i "Mine netværkssteder->se hele netværket->windows netværk" kan den se sin egen arbejdsgruppe og domænet. Men hvis jeg klikker på domænets ikon, kommer den op med at den ikke kan finde netværksadressen. Det samme hvis jeg prøver at gøre den medlem af domænet under system-> computernavn.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. januar 2004 - 21:57 #1
Hvis det bare er en memberserver (ikke dc)så tager du egenskaber på "Min computer"-netw. id - properties. vælger domæne og logger den på med administrator kontoen.
Hvis det er en dc skal du køre dcpromo og gøre den medlem af ekxisterende forrest og domain. good luck...
Avatar billede scriptmanden Nybegynder
21. januar 2004 - 21:58 #2
r iperen de sammen Husk ar se om gettawee er 255.255.255.0
Avatar billede fortes Nybegynder
21. januar 2004 - 23:23 #3
1. Giv den en statisk IP, i samme klasse som dine andre servere er i.
2. Giv den et subnet adr. svarende til dit nætværk
3. Giv den den korrekte gateway adr.
4. Under DNS, giver du serveren egen IP adresse, og under yderligere DNS giver du den  din DNS servers IP.
5. Prøv at pinge igen...
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 07:34 #4
dannyboyd -> Det skal vist bare være en memberserver.. Men når jeg gør det du skriver er det den skriver at den ikke kan finde domænet... Men den kan altså pinge alle maskiner deri.. :-)
Fortes-> Prøver lige din løsning.. Der er jo ingen grund til at den har dhcp som server.. Det kan i bedste fald skabe problemer.. ;-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 08:13 #5
fortes-> Det ser desværre ikke ud til at virke heller.
scriptmanden-> subnet er sat til det samme som domænet (og gateway for den sags skyld)
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 08:15 #6
Ikke for at gøre det mere kompliceret, men hvis den kan sættes op så den bare køre som standalone server, så vil det også være ok..

Den skal alligevel snart ud af huset, og stå et andet sted.. Det her er bare for at teste opsætningen af de forskellige services derpå...
Avatar billede webcon Nybegynder
22. januar 2004 - 08:55 #7
Prøv at melde den ud af dæmænet og ind igen. Der kan desværre godt ske det at selvom systemet siger "velkommen til domænet" at den ikke er skrevet korrekt ind i AD med SIDen. Blot husk at give den en fast IP med tilhørende Gateway.

Kan du se serverens navn i AD ??
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 10:14 #8
webcon-> Den har aldrig været meldt ind i domænet.. Det er en del af problemet. Den kan ikke finde domænet. IP er tildelt af DHCP, i samme serie som de andre serveres, den kan pinge alle andre maskiner, jeg kan remote desktoppe ud af huset, ftp ud, osv. Men der er ingen andre der kan pinge den...
Jeg er snart desperat, synes jeg har prøvet alt..
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 11:51 #9
Hmm.... bite me... Det var en firewall der blokkede... ;-)
!¤#&!*&# osv...
Men tak for hjælpen alle..
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 11:51 #10
lukket
Avatar billede serverservice Praktikant
22. januar 2004 - 13:32 #11
Du skulle prøve en ominstallation og så prøve at melde den på domænet igen
Avatar billede fortes Nybegynder
22. januar 2004 - 13:34 #12
hmm, han skriver jo at det var en firewall der blokerede, så man må gå ud fra at det virker nu.
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. januar 2004 - 13:40 #13
jep... Alt virker fint nu... Bortset fra at firewallen er slået fra.. Men det er et andet kapitel at få den til at virke... ordentligt.. :-)