Avatar billede chalde Seniormester
21. januar 2004 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Counterstrike movie guide

Nogen der kender/kan finde en guide til at lave counterstrike demoer til film?
Det skal virke til counterstrike 1.6
Har søgt en del på google, men har ikke rigtig kunne finde noget brugbart.
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2004 - 19:14 #1
Lave en cs movie fra .dem til .avi

Software du behøver:
Half Life – Kan ikke downloades dad et er et licens program
Counter Strike – kan downloades som mod til half life og købes som stand alone
VideoMach – Kan downloades som en trailer/demo på www.videomach.com
DivX® Video 5.0.5 – kan downloades på www.divx.com

Og evt.
Videoimpression 1.6 – kan downloades på www.videoimpression.com
Soundforge 6.0 – kan downloades som trailer/demo på www.soundforge.com

1. Optag en demo i cs ved at skrive record <film navn> og bare gå ud af cs når du ikke gider optage mere

2. Gå ind i cs og gå i consolen og skriv playdemo <film navn>.dem

3. Når du så kommer til det sted i filmen du vil have lavet til en cs film i .avi format skriver du startmovie <navn på billedere> <fps> jeg vil råde til at sætter fps til 30 da det giver en god film og det gør at man ikke skal lave så meget om i andre programmere det og køre consolen op igen bagefter så begynder det at lagge en del men det er kun fordi den tager 30 screenshots hvert sekundt

4. Når du så har lavet alt det om til screenshots du vil lave til .avi film går duud i windows og åbner Videomach og adder dem ved og trykken på den lille mappe til højere og bagefter trykker på ”disketten” ved den midterste firkant og sætter den til at exportere det som en .avi film og så trykker du på den knap der hedder start processing og så laver den billederne om til en .avi film men den fylder meget hvis den ikke er i et codec

5. derfor åbner du DivX codec og følger en kompliceret guide og derved får det komprimeret i DivX

6. eller…

7. åbner Videoimpression og åbner filmen og exportere den som en .avi film og så er der et lille rektangel neden under hvor der står non det trykker du på til der står DivX codec 5.0.5 også trykker ok og så exportere den filmen

8. Hvis du så vil have lyd på din film og du vil sætte flere musik numre ind og de ikke helt passere sammen med start og slutning kan du klippe i dem så de passere bedre sammen

http://www.dailyrush.dk/counter-strike/features/guides/399/

http://fps.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=50020

Det burde kunne hjælpe dig ;D, jeg brugte google ;D
Avatar billede chalde Seniormester
21. januar 2004 - 19:42 #2
Super. Tak ska du ha.
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2004 - 20:34 #3
Fornøjelsen er på min side :D
Avatar billede timza Nybegynder
29. marts 2004 - 22:18 #4
Ja Hvordan laver man cs movies ?
Avatar billede chalde Seniormester
30. marts 2004 - 10:49 #5
Følg guiderne :-)