Avatar billede fipse Nybegynder
21. januar 2004 - 18:40 Der er 7 kommentarer

Server rebooter pludselig.

min server rebooter pludeslig, og så får jeg følgende Event i min evetlog, hva er der los ????
Event Type:    Information
Event Source:    Save Dump
Event Category:    None
Event ID:    1001
Date:        21-01-2004
Time:        14:57:41
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0xa0125071, 0x00000000, 0x0000002c). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\MEMORY.DMP.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 19:22 #1
Hej

0x0000001e  tyder på et driver problem. Prøv et smut forbi http://windowsupdate.microsoft.com og hent alle opdateringer. Specielt nye drivere, der er MS certificeret.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 19:26 #2
Det kan også være pågrund af en kaput pagefile. Men jeg hælder mest til at det er et driver problem.

Men du kan jo prøve at slette din pagefile. Det gør du ved at ændre størrelsen på pagefilen til 0. Genstart og ændre igen størrelsen på pagefilen til det den var inden.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. januar 2004 - 22:04 #3
Jeg mener du skal forøge din pagefile evt. er harddisken måske ved at være for lille og problemet opstår når pagefilen forøges dynamisk?
For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse
danny
Avatar billede fipse Nybegynder
21. januar 2004 - 22:25 #4
tak, jeg tester her i weekenden, da det er vores DC den er galt med, jeg har en mistanke til at der er en printdriver, som bliver forsøgt loadet på aministrative terminal server.

Grunden til dette er at de 2 reboots idag skete 1 minut efter at en administrator havde logget på TS'en, der skete dog ikke noget 3 gang han loggede på, men kan heller ikke se at der er fejl med en printdriver ved hans 3 logon.

havde håbet at der var en der kunne fortælle mig hva det er bugcheck prøver at fortælle mig.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 22:38 #5
Bugchecket dækker over:
Forkert driver, kaput pagefile eller kaput registreringsdatabase.
Avatar billede arnholst Nybegynder
22. januar 2004 - 22:50 #6
Der er også noget LSASS der får servere til at genstarte, kan ikke lige huske hvilken eventid man skal kigge efter, men der findes et patch fra MS der skulle løse det. Måske er det slet ikke det dit problem går på, men vender tilbage med hvilken eventid det drejer sig om.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. januar 2004 - 23:11 #7
Nu tror jeg endelig jeg har fundet svaret, ved at søge på event id 1001.
Den skriver at serveren søger adgang til et drev som måske er slettet eller ikke findes...good luck
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;313169&Product=win2000