Avatar billede mjiw Nybegynder
21. januar 2004 - 17:36 Der er 4 kommentarer

Konvertering af nsf-database til WEB ?

jeg har en lille lotus notes vers. 4.5 database, som jeg gerne vil udbygge til at kunne køre på internettet -

har en dominoserver/-designer 6.5
og savner en kvik-guide til, hvordan man griber det (web-interface) ...
er der nogen gode links til sådanne vejledninger ???

er nb - d.v.s. det er 6 år siden jeg første og eneste gang prøvede kræfter med førnævnte nsf-database !!!

håber på nogle hints for en nybegynder ...
Avatar billede wise Seniormester
21. januar 2004 - 17:49 #1
Start med at se hvad du har.

Prøve at loade http på serveren (l http) hvis ikke den kører og kald http://server.navn/sti/database.nsf

Her burde du kunne se en liste over views og derfra direkte åbne et dokument.
Det er ofte nemt at kunne se data (dog ikke altid pænt layout) hvis du skal oprette dokumenter via web er der nogle ting med at der fx skal være knapper til "opret" og "save", da man ikke bare kan bruge menuerne som i notes klienten.

Hvad er dit mål, hvad skal den kunne?
Skal du bare vise data, skal man kunne oprette?
Med eller uden brugerstyring?
Skal designet være proft, eller bare amatør?
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. januar 2004 - 17:55 #2
hvis det er en større sag, så er følgende prioritering ønskelig (idet jeg skal jo også selv kunne "følge med"):
1. vise mine data igennem views (eller direkte form-visning) og bladring i databasen.

2. oprette og gemme

3. designet skal jo være prof., men som start ok, som amatør...
Avatar billede wise Seniormester
22. januar 2004 - 11:16 #3
Hvad sker der hvis du kalder den op i en webbrowser nu?
http://server_eller_ip/sti/db.nsf
Avatar billede mjiw Nybegynder
22. januar 2004 - 20:18 #4
mit netværk er blevet "bombet" så min netmaskine's c-drev er blevet ændret med nogle kæmpe filer med mystiske navne, windows-mappen ligeledes forvansket, fra at indeholde et hav af kendte filer til kun at indeholde én kæmpe fil - hele harddisken er blevet fyldt op, så friplads svarede til en diskette's  -
efter at min firewall blev sat ud af spillet !

skærmen blev fyldt ud med en masse j efter genstart...

er ved at retablere - ta'r tid -
vender tilbage senere...