Avatar billede keet Nybegynder
21. januar 2004 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

logon problemer til terminal

Når jeg forsøger at logge på min win2000 terminal server får jeg følgende fejl:
1) Remote connections might not be enabled at the remote computer.
2) The maximum number of connections was exceeded at the remote computer.
3) A network error occurred while establishing the connection.

Jeg har altid kunne logge på uden problemer, og jeg har ikke foretage noget på serveren.
Avatar billede keet Nybegynder
21. januar 2004 - 14:50 #1
Jeg kan sagtens se serveren på netværket, f.eks "\\server\" virker fint.
Jeg kan bare ikke logge på den med "Remote Desktop Connection".
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2004 - 15:19 #2
har du et pargange fået logget af uden at bruge rigtig log af? men bare trykket på krydset for at lukke, hvis ja, så kan det faktisk være der problemet er, for win2k server er elendig til at genbruge forbindelserne.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2004 - 15:21 #3
Gå ind på serverens TS management consol og se status, og luk evt. forbindelser "der hænger".

JP
Avatar billede serverservice Praktikant
23. januar 2004 - 12:29 #4
kunne det være antallet af licenser som er overskredet på serveren?. kig i eventvieweren på serveren
Avatar billede prve Nybegynder
23. januar 2004 - 13:52 #5
Ganske simpelt!
Microsoft har et (lille) problem med Windows 2000 Terminal Services.
Når en Maskine (ikke en bruger) har haft en sertion tager den en licens, og den slipper den ikke igen.
Det vil sige, at hvis du har 25 Cal. Licenser, og du har haft 25 forskellige maskiner på, vil du få denne fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. januar 2004 - 15:28 #6
Ser ud til at prve er enig med mig, lægger derfor et svar...
Avatar billede prve Nybegynder
24. januar 2004 - 09:44 #7
dannyboyd => Selv min Mor kunne gætte sig til at det nok var noget med manglende Licenser, men hun (ligeson DU) vidste heller ikke hvorfor. Hun er heller ikke klar over at du GRATIS kan få flere Licenser fra Microsoft fordi de har dette problem.
Et noget slapt SVAR fra "dannyboyd"
Avatar billede keet Nybegynder
24. januar 2004 - 10:56 #8
jeg kunne bruge både prve's og dannyboyd's svar.. tak for hjælpen...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 15:58 #9
->prve .Jeg gider ikke diskutere dine barnlige vurdering af min besvarelse. Jeg er kun glad for at jeg kunne hjælpe - igen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. januar 2004 - 14:40 #10
CAL licenserne har INTET med antallet af forskellige maskiner at gøre.

TS Serveren accepterer kun 2 samtidige connections, og hvis disse bliver afbrudt kører sessionerne videre i baggrunden (ganske som dokumentationen foreskriver).

Det kan ske, at forbindelsen bliver klippet "uden at TS Serveren" opdager det, og man kan derfor ikke forbinde igen. Jeg skal ikke gøre mig klog på de tekniske omstændigheder, men løsningen er som jeg har beskrevet.

prve> Kan du ikke lige smide et link til noget info om "GRATIS licenser fra MS" vedr. dette problem?