Avatar billede king-at-run Nybegynder
21. januar 2004 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke mine HD til at installere på?

Jeg skal installere XP på min 80 GB HD. Min installations cd kan ikke boot, så jeg booter vha. en win 98 bootdisk og det er også fint nok. Når jeg så skal til at installere står der at den ikke kan finde en smartdrive og at derfor vil tage længere tid at installer XP. Når jeg så går videre skriver den at der ikke er nok plads til at installer xp på. Jeg har både en 80 GB og en 120 GB HD, så der er rigelig med plads. begge HD kører med NFTS. Har det noget at sige når man booter med en 98 bootdisk, da 98 ikke kører med NFTS?
Eller hvad kan det skyldes?

På forhånd tak
Avatar billede arlet Juniormester
21. januar 2004 - 12:39 #1
Hent xp bootdiskker her og prøv med dem : http://arlet.frac.dk/index.htm?/xpbootdisketter.htm
Avatar billede allanfo Praktikant
21. januar 2004 - 12:41 #2
Prøv at gå i bios og sæt dit cdrom-drev til at være første boot-device. Så burde du kunne boote fra din XP-CD.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 12:42 #3
Hmm.. hvis din winXP cd ikke kan boote, burde du måske tage kontakt til Microsoft.
Avatar billede king-at-run Nybegynder
21. januar 2004 - 12:44 #4
det burde jeg nok, men jeg skal bruge XP idag, så det må vente
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. januar 2004 - 13:14 #5
Det der smartdrv, kig lige her:
Install Windows XP from DOS (with no OS on a new hard drive):

Boot with a Windows 98 Start Up disk, Insert the Windows 98 CD into the CD reader, Run smartdrv.exe from the Win98 directory on the windows 98 CD (file caching).  Type cd to back up to the root directory.  Insert Windows XP CD into the CD reader, Copy the i386 folder to C:\. Go into C:\i386 folder on C: and type winnt.exe to launch the setup from the hard drive.
Avatar billede pollerunner Nybegynder
21. januar 2004 - 13:51 #6
Du skal have boot diskene som arlet siger. Når du køre ntfs virker en dos boot disk eller w98 ikke