Avatar billede magic_benja Nybegynder
21. januar 2004 - 00:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB porte

Jeg har fået et problem med mine USB porte. Jeg har tilsluttet en ekstern harddisk og forleden dag kunne computeren ikke finde den mere. Når jeg tilslutter den til computeren kan jeg høre at den starter op, men windows finder den ikke mere! Jeg har prøvet at sætte den til mine venners computere og der virker den fint. Jeg har ligeledes prøvet at låne fx webcam der skal tilsluttes i USB port, den kunne computeren heller ikke finde.

Jeg har været inde i enhedshåndtering og der står der at USB porterne virker fint... Så hvad er problemet? Er USB portene brændt af?
Avatar billede cdc Novice
21. januar 2004 - 00:27 #1
prøv at opdater din driver i enhedshåndtering selvom den siger at det hele er OK.
Hvis det ikke dutter skal du slette dine usb ting under usb controller, får at se om din maskine finder dem igen.
Har selv prøved det med trådløst nettværk, og jeg gjorde brug af den sidste og så kørte det igen
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
21. januar 2004 - 00:33 #2
Prøv at gå ind i bios og se om dine USB-porte er slået til. Ellers afinstaller dine USB-controllere og installer dem igen.
Avatar billede -bom- Nybegynder
21. januar 2004 - 00:38 #3
Med afinstaller, mener -->sol at du skal fjerne dem i enhedshåndteringen, og så genstarte.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
21. januar 2004 - 12:19 #4
Hejsa
Jeg havde nøjagtig samme problem med mine USB porte - osse med en ekstern harddisk. Jeg købte et I/O kort med USB til PCI porten, og med disse porte virker det fint nu. Sådan et kort koster 125-150 kr.

Skipper
Avatar billede magic_benja Nybegynder
21. januar 2004 - 13:55 #5
Tak for hjælpen boys...
Jeg prøvede at "disable" USB i bios og genstarte og så "enable" dem igen og så virkede det sku igen. Meget mærkelig synes jeg.
-Benja
Avatar billede -bom- Nybegynder
21. januar 2004 - 17:52 #6
Det havde sikkert været det samme hvid du havde "afinstalleret" dem.
Nogen gange så software bare i baglås, det skal ikke forstås, men bare konstateres
;-)