Avatar billede michael-k Nybegynder
20. januar 2004 - 21:48 Der er 6 kommentarer og
6 løsninger

Webhotel med flere domæner.

Vi sidder og snakker lidt om om man enlig ikke kan være flere om et webhotel.

Det vi så kommet frem til at det kan man godt.

Så kommer problemet, lad os sige vi er 3 personer og vi har tilsammen 6 domæner som altså skal bruges på det ene webhotel.

Hvad gør man så for at adskille de 6 domæner fra hinanden, altså kan man dele det op så man ikke kan se hinandens filer som lille på serveren, altså så man har hver sin ftp adgang til ens domæner ?  På en eller anden måde, eller skal der være en der har adgang til det hele, som min kammarat mener der skal være, eller hvordan kan man løse det.....
Avatar billede ranger1 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:55 #1
Hos enavn kan man få et webhotel med 10 domæner og ftp til hvert domæne i kan også få jer en virtuel server hvor i kan lave et webhotel til hvert domæne bestemme max trafik og en masse andre sjove ting, men start med et 10 domæne webhotel det andet er lidt meget dyre se her:

http://www.enavn.dk/cgi-bin/index.cgi?vis=webhoteller
Avatar billede phpwiz Nybegynder
20. januar 2004 - 21:55 #2
hvis det er en apache web server, så er kodeordet "virtualhost" kig evt på httpd.apache.org
Avatar billede googolplex Novice
20. januar 2004 - 21:55 #3
www.surftown.dk - der kan I koble alle de domæner til I har lyst og få seperat ftp-adgang. Jeg har selv 5 domæner liggende og det fungerer perfekt :)

29kr/måned.
Avatar billede ranger1 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:02 #4
i kan også gøre noget andet tag det fedeste domæne lave et webhotel hos freepaq og så lige resten på gratisdns og lade dem pege på de tilhørende mapper på webhotellet
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. januar 2004 - 22:02 #5
Det kan godt være det er mig der ikke fatter det, men min kammerat fik engang for et par år siden lavet så en anden kunne have sit domæne på hans webhotel.

Men der lavede de et sharedwebhotel så han ikke kunne få adgang til min kammerats filer men min kammerat kunne godt se hans filer. Der kan selvfølgleig godt havde været sket meget på et par år. Så det jeg vil frem til er at hvis man nu deler sådan et webhotel, så der ingen problemer med at man kan se hinandens filer ?

Post gerne flere links til firmaer hvor dette kan lade sig gøre, da vi er lidt træt af de billige hoteller (cliche, b-one osv.)  så vil gerne have lidt mere kvali og kan vi så dele er det jo bare helt i top :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. januar 2004 - 22:04 #6
Det bliver nok en windows server da vi skal have adgang til access og asp.
Avatar billede spontek Nybegynder
20. januar 2004 - 22:09 #7
http://d-hosting.dk fra 9 kr. + moms pr. måned
Avatar billede spontek Nybegynder
20. januar 2004 - 22:57 #8
http://www.wannafind.dk er nok en bedre løsning. Der skriver de endda at du kan købe ekstra FTP-adgange, og så har de langt bedre stabilitet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. januar 2004 - 14:38 #9
Syntes ikke jeg har fået svar på det endnu.

Kan man adskille domænerne så man ikke kan se hinandens filer ?
Avatar billede castillo Nybegynder
22. januar 2004 - 19:38 #10
www.web10.dk tilbyder det også :-) Alle de domæner man vil såvidt jeg husker.
Avatar billede spontek Nybegynder
22. januar 2004 - 19:53 #11
Det gjorde de (web10) tidligere, men ikke mere.

http://www.adweb.dk tillader flere domæner pr. webhotel. Jeg har først fundet dem her til aften, men det ser meget fornuftigt ud, og supporten har været tip top.

Spørgsmålet om seperart adgang ved jeg ikke, men spørg supporten.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. januar 2004 - 22:07 #12
okay jeg takker for hjælpen.