Avatar billede lillebror Nybegynder
20. januar 2004 - 21:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Downloade billede fra url

Jeg har en database med billeder i, når man gå ind på siden billeder.php?id=1 så viser den billedet der har id = 1.
Men hvis jeg så gerne vil hente billederne fra en side, der ikke har adgang til databasen og gerne vil lave et thumbnail med GDlib, hvordan kan jeg så klare det? Er det noget php kan håndtere, eller skal man bruge et andet sprog
Avatar billede delphimann Nybegynder
21. januar 2004 - 14:01 #1
Du kan nok ikke hente billedet fra en anden server!

Måske det her vil virke... hvis du laver billeder.php?sit=http://billed.dk/pic.jpg

også kan du indsætte det her i din billeder.php

if($id){
BLLLAAA
}elseif($sti){
BBLLLAAA
}
Avatar billede lillebror Nybegynder
21. januar 2004 - 15:20 #2
desværre, jeg har ikke mulighed for at putte sådan noget i scriptet.
Jeg beder ikke om nogen revidering af billeder.php, men om at kunne hente billedet til behandling i gdlib, hvis jeg kan downloade billedet vha. php eller måske javascript. Det ved jeg ikke.

Jeg så en gang et galleri, der kunne hente alle billeder fra en side, men jeg har desværre glemt adressen
Avatar billede lillebror Nybegynder
07. marts 2004 - 13:55 #3
fiksede det med en makro i stedet, så lukker spg