Avatar billede tschaefer Nybegynder
23. januar 2001 - 20:05 Der er 3 kommentarer

Hukommelsesudvidelse til Toshiba-bærbar

Jeg har lige købt en ældre brugt bærbar med 8 MB hukommelse. Den har ikke noget CD-Rom drev, så jeg installerede WIN 95 mens harddisken var sat ind i en anden Computer (med 36 MB). Derefter flyttede jeg harddisken tilbage i den bærbare. Det kører fint, men lidt langsomt. Nu har jeg købt en brugt udvidelse til hukommelsen (8MB extra). Bios tæller også op til 16 MB og et Dosbaseret hukommelses-testprogram viser også: alt OK. Men Windows starter op uden nogen som helst programmer (Taskmanager er tom). Det er dog ikke gået i baglås og kan fint lukkes ned igen. Hvad kan man gøre, for st løse dette problem? Eller er det udvidelses-modulet, der ikke virker?
Avatar billede jasber Nybegynder
10. april 2001 - 02:25 #1
Tror sgu ikke at der er noget i vejen med din \"nye\" RAM for så ville maskinen nok nærmerer blue-screene... Har du stadigvæk problemet?
Avatar billede knorte Nybegynder
07. september 2001 - 20:37 #2
Hvilket udvidelseskort har du købt? Om pc\'en kan kører det, har noget at gøre med hvor mange bit det kører. Ældre (gamle kort) især sd-ram kort og en anden type kører 8 eller 16 bit. Hvor flash-ram kort for det meste kører 32 bit. Hvis bittene ikke basser til maskinen, laver den larm.
Avatar billede tschaefer Nybegynder
19. januar 2002 - 23:14 #3
Undskyld den lange tavshed (Problemer med pc\'en
-> ny pc -> eksamen på uni -> endelig online igen) ;-).

Ja, problemet eksisterer stadig. Jeg har imidlertid købt endnu en udvidelse, der dog slet ikke virkede. Den kunne heldighvis returneres. Bit-tallet stemmer overens, det er en udvidelse til netop den bærbar model. Bios og dos vil jo som sagt gerne kendes ved den. Det er bare Windows, der skaber problemer. Efter at fjerne den igen, virker Win95 igen.