Avatar billede effex Nybegynder
23. januar 2001 - 19:48 Der er 9 kommentarer

Det skratter!

Lyden skratter svagt når pc\'en tænker, mit lydkort er Live! 1024, og det er ikke mine speakers der er noget i vejen med...
Avatar billede machholdt Nybegynder
23. januar 2001 - 20:11 #1
er det når du hører musik eller når du ser film??
Avatar billede effex Nybegynder
23. januar 2001 - 20:16 #2
det er både i spil, film  ect.
Avatar billede machholdt Nybegynder
24. januar 2001 - 07:00 #3
Hvis det ikke er når du hører musik, kan det være dit grafikkort der konflikter med dit lydkort, prøv at skifte deres irq adresser, eller hos mig jeg havde samme problem osse med et 1024 live kort, men jeg byttede lidt om på irq\'erne, og opdaterede driverne, og så virkede det..
Avatar billede effex Nybegynder
24. januar 2001 - 09:18 #4
Jeg har de nyeste drivere til mit lydkort, og der er ikke konflikter overhovedet
Avatar billede machholdt Nybegynder
24. januar 2001 - 09:45 #5
Ja.. såved jeg det  godt nok ikke.. det kan jo godt være at filmene, eller spillene har dårlig lyd eller bare kører dårligt pga. ram eller andet hardwaremangel..Jeg har ikk flere bud..,andet end at prøve at reinstallere kortet..
Avatar billede effex Nybegynder
24. januar 2001 - 20:25 #6
jeg har 64 ram, tror du det ville hjælpe at købe Kingston 128MB    168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts 675 kr. ...fx...
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2001 - 11:34 #7
Taget fra Creatives FAQ. (Hvis dette ikke er relevant for dig, så kom med lidt mere hardware info)

I experienced a popping/cracking sound during recording and playback when using my Sound Blaster Live! on my Win98 system. Why is this so?

This problem happens when you are using a VIA motherboard with either Apollo VP3(VT82C597) or Apollo MVP3(VT82C598) system controller chipset with a VIA IDE Bus master driver version 2.1.33 update. To remove the popping/cracking sound, follow these steps: 1. Run SETUP.EXE of the VIA IDE Bus master driver version 2.1.33 again. 2. Select the Enable/Disable (Ultra) DMA option instead, and then press the NEXT button. 3. Unselect/uncheck the available devices, and then press the NEXT button. 4. Reboot the system Please check http://www.viatech.com for updates on your motherboard.
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2001 - 12:47 #8
Læs også her: http://alive.singnet.com.sg/tech/click.htm hvad andre har gjort i samme situation.
Avatar billede makse Nybegynder
02. marts 2001 - 01:10 #9
??