Avatar billede thortz Nybegynder
20. januar 2004 - 18:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ide til website

Hej Eksperter

Jeg har siddet og tænkt på at starte et website hvor man kan tjene penge samtidig som f.eks. en webshop med udstyr til en computer. Men alle de idéer som jeg har tænkt på har der været nok af på nettet... så nu vill jeg spørge jer om i havde nogen idéer som i syntes kunne være fede at få ud på nettet.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
20. januar 2004 - 18:48 #1
hvis jeg havde en idé til noget hvor jeg kunne tjene penge, tror du så jeg ville komme ud med det ? ....
Avatar billede thortz Nybegynder
20. januar 2004 - 18:51 #2
Ja hvis det ikke var en ide som du selv ville kunne komme igang med! f.eks.
Avatar billede backside Nybegynder
20. januar 2004 - 19:01 #3
En ide kunne være en "Spørg, og jeg finder det billigeste", som hende der gjorde det med dagligvarer.
Det kunne så være andre produkter, bla. hardvære, software, spil osv.

Men problemet med en webshop er jo prisen, det er sku dyrt at drive et DK kort system.
Avatar billede thortz Nybegynder
20. januar 2004 - 19:41 #4
Hvis man nu ville lave sådan et med hardware og software som du siger, skal man så være moms registreret og kan man bare gå ud i en butik og finde det billigste. Jeg blev lige pludselig i tvivl da jeg sad og tænkte over din ide.
Avatar billede backside Nybegynder
20. januar 2004 - 20:58 #5
Ikke at du skal ha' et varelager, men folk spare tid på at lede efter det billigeste.
Du får så x antal % af besparelsen. På den måde kan du også undgå den store udgift til betalingssystem.
Er du med på hvad jeg mener?

Du behøver ikke i første omgang at momsregistrerer dig.
Avatar billede thortz Nybegynder
20. januar 2004 - 22:11 #6
ja nogenlunde altså... det vil sige jeg skal lede efter det billigste i butikker og på nettet ogsv. og så køber jeg så tingene der til kunderne er det forstået rigtigt??
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2004 - 06:07 #7
nope, du skal ikke købe det, kun finde det. ;)
Avatar billede nse Nybegynder
21. januar 2004 - 12:52 #8
Lyder faktisk meget smart mht. dagligvarer. Du kan tilmelde dig www.minreklame.dk, så modtager du reklamer fra alle mellemstore og store supermarkeder, også er det bare igang med at indtaste. Det har jo tit og ofte de samme varer, men ikke altid de samme priser. Hardware og software er der jo allerede edbpriser.dk, dvdpriser.dk, spilpriser.dk og mobilpriser.dk...
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2004 - 13:36 #9
Har lige for ca. en måned siden brugt 3 dage på at finde et PS2 spil sønnen havde set til 250,-
Jeg måtte gi' 499,- for det, de havde lige solgt det sidste af dem til 250,-
Havde jeg fundet det den første dag havde jeg sparet 250,-
Han kunne nemlig ikke huske hvor det var han havde set det.

Hende der fandt på den med dagligvarer lever af det i dag.
Avatar billede thortz Nybegynder
21. januar 2004 - 17:22 #10
Okay nu er jeg helt med! men hvor mange % af besparelsen kan man være bekendt at tage for det? det er en fed ide mange tak for den!
Avatar billede nse Nybegynder
21. januar 2004 - 17:50 #11
Tjen pengene via reklame.. Det andet gider folk ikke...
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2004 - 18:43 #12
Reklame giver da ikke noget i dag, det er mange år siden at det kunne betale sig på en 'lille' side.
Avatar billede thortz Nybegynder
21. januar 2004 - 18:55 #13
Ja jeg vil også sige at det ikke gir noget... jeg har haft en side hvor der er 300 unikke besøgende om dagen og der er en del reklamer men de gir intet næsten.
Avatar billede staz Nybegynder
30. januar 2004 - 20:10 #14
backside >> Nu ved jeg ikke hvor meget forstand på "reklamer" du har, men jeg vil da lige informere lidt om hvad jeg ved. Uden reklamer vil mange store websites gå helt ned (fx. tv2.dk). De kan simpelthen ikke leve uden reklamer, og nu snakker vi ikke kun et 468x60 banner. Det er tekst links, skjulte små beskeder, nyhedsbreve og alt andet man kan komme i tanke om.

Der er _rigtigt_ mange penge i reklamer, det er bare med at have de rigtigt brugere og kontakter. Et lille site med 300 besøgende om dagen og bannere fra tradedubler giver ingenting, men det er også langt fra virkligheden idag. Der er penge i reklamer, mange penge.
Avatar billede backside Nybegynder
30. januar 2004 - 21:42 #15
staz>> Læs hvad jeg skriver.
Og er da for øvrigt enig med dig i det andet.
Avatar billede falslev Nybegynder
22. juni 2004 - 10:48 #16
Der er mange penge i reklame uden tvivl.

Du skal bare være ret stor før pengene er der. Årsagen er at de store sites stadig kan presse annoncørerne til at betale pr. visning og er derfor garanteret penge.

Mindre sites har svært at få penge for deres bannervisninger med mindre de generer salg.