Avatar billede domino191 Nybegynder
20. januar 2004 - 18:38 Der er 9 kommentarer

Forstærker til høretelefoner

POINT FRA http://www.eksperten.dk/spm/454515 Hentes her.

Jeg har en bærbar computer. som spiller meget lavt når jeg ser film på den.

derfor mangler jeg en måde at forstærke lyden til mine høretelfoner.

Evnt med batterier eller strømforsyning via USB. Det skal selvfølgelig forstærke på jack-stik porten, dvs høretelefons-porten.

Evnt en software-løsning ville være okay, da den egentligt godt KAN spille okay højt, det er bare nogle situationer, som fx visse film, der er lavt indspillet.

Håber nogen har en god (og billig) løsning :-)
Avatar billede golyf Nybegynder
20. januar 2004 - 18:56 #1
Skal jeg finde og sende diagrammet ?
Kan ligge det på nettet, men vil du ikke bygge selv, så er det jo lige fedt. Jeg har ikke printtegning til den, men det er heller ikk' svær.
Har kigget de andre diagrammer og mener du skal have en Rail to Rail udgang (som ingen af de andre konstruktioner byder på), da 5V ikke er meget. Selv til en hovedetelefon.
Avatar billede domino191 Nybegynder
21. januar 2004 - 01:41 #2
Et diagram vil ikke være ringe. Hvis du vil sende det, så kan jeg kikke på det, og se om det er noget jeg kan binde an med. Hvilken strøm-forsyning er der planlagt til dit diagram ?
Avatar billede golyf Nybegynder
21. januar 2004 - 07:57 #3
Oki ... Tegner det lige og smider en url til det :-)
Avatar billede golyf Nybegynder
23. januar 2004 - 10:23 #4
Beklager det trækker ud, men jeg er lidt overbebyrdet på jobbet.
Har fundet det gamle diagram, men huskede forkert. Det var ikke to Maxim kredse, men en analog opamp.

Spændingsinverteren er MAX1681
  Laver +5V om til +5V/200mA

Opamp er AD8017
  Lavet til at trække ADSL linier.
  Forvrængning < 0,013% (DC til 1 MHz)
  Noise < 1,9nV/Hz
  Iout < 200mA
  F-3db : 10 MHz

Sammen burde de kunne trække hovedetelefoner på ned til 25 ohm.
Du kan smide en email adr. Det er lettere for mig at sende diagrammet dertil :-)
Avatar billede golyf Nybegynder
23. januar 2004 - 10:24 #5
Ups. Der skulle ha' stået

Spændingsinverteren er MAX1681
  Laver +5V om til -5V/200mA
Avatar billede domino191 Nybegynder
23. januar 2004 - 12:37 #6
OK. Du kan sende den til domino191@yahoo.dk.
Kikker på den når jeg kommer hjem.
Avatar billede golyf Nybegynder
29. januar 2004 - 08:07 #7
Har sendt den pr. mail
Avatar billede golyf Nybegynder
23. februar 2004 - 10:00 #8
burde den ikke lukkes?
Avatar billede domino191 Nybegynder
23. februar 2004 - 15:19 #9
Sorry, har været indlagt til operation. Er tilbage nu.
Tak for beskrivelsen, men jeg kan desværre ikke rigtig finde hoved eller hale i den. Tyde det og ikke alt er beskrevet færdigt. Den ser ellers spændende ud.
Hvis du skulle få overskud til at ren-tegne og færdiggøre den, vil jeg gerne afslutte den til din fordel.
Hej igen.