Avatar billede stephanwagner Nybegynder
20. januar 2004 - 17:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Deling af ISDN forbindelse

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave mit firmas server.
Jeg har før haft det sådan at jeg har delt ISDN forbindelsen på serveren, og når en computer (client) så skal på nettet ringer den automatisk op, og når forbindelsen så ikke har været brugt i 5 min lægger den på.
Det virker gan´ske fint...

Men den ringer tit op hvor den slet ikke skal gøre det, hvordan løser man dette.

Vi skal have en helt ny server, som skal køre windows 2000 pro. DK.

Så vil gerne have en udførelig manual hvordan man deler den fra A til B.

Håber i kan løse mit problem..

Det gør ikke noget, hvis løsningen ligger i at man skal logge på ved hjælp af en ganvej på hver client.
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
22. januar 2004 - 09:14 #1
Kommer meget an på hvordan dit setup ser ud, ....... jeg mener at løsningen vil være at sætte en ISDN router op, så de den vej går på nettet, det er et ganske simpelt setup der skal til, alt efter hvilken router du sætter på, kan du logge hvad det er for en type trafik/IP adresse der "trigger" linien...... det kunne jo være at en af brugerne har en Messenger kørende på sin PC, og den ringer op hvert andet minut, så det kunne være et sted at starte.....

\Claus
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. januar 2004 - 16:45 #2
nej der ligger intet på maskinerne de gør det bare helt umotiveret, men kan man ikke lave en genvej på clienterne som linker til serverens internetkonti (eks. Telia Internet) og den så ringer op når man trykker på den....???
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. januar 2004 - 16:46 #3
eller et program der kan ringe op via af serveren når det for besked på det..??
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. januar 2004 - 16:46 #4
hov kom til at svare, men afviser bare
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. januar 2004 - 17:02 #5
Brug HELT klart en router, ex. ZyXEL Prestige 100IH. De kører bundstabilt og hvis endelig der er problemer, er det bare at slukke og tænde igen, så er alle på Internettet igen.

Du kan sikkert købe en brugt for 2-400 kr. på news:dk.marked.privat.edb.ekstern.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. januar 2004 - 17:03 #6
BTW: Hvorfor bruger I et desktop program til server? Brug i stedet Server versionen - den indeholder mange flere muligheder for en fornuftig strukturering. Jeg har set mange forsøg med Pro versioner af Windows, og det virker altså bare ikke ordenligt.
Til lidt "pjat og pjank" er det OK :-)
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. januar 2004 - 18:58 #7
jamen der skal ikke bruges en router
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
22. januar 2004 - 19:46 #8
Hvorfor vik du ikke bruge en router ?
Hvor mange brugere er der ?
Hvad med sikkerhed ?
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. januar 2004 - 20:03 #9
sikkerhed er ligemeget, og der er kun 4 brugere
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
22. januar 2004 - 22:00 #10
Sikkerhed er ALDRIG ligemeget:)
Hvorfor er det du ikke vil bruge en router ?
Hvad er det for et firma, der mener sikkerhed ikke er relevant, kundedatabase, regnskab, mm......
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
23. januar 2004 - 16:27 #11
der er kun adgang via nettet 1 min om dagen så chancen er ikk ret stort.
og vi har ikke en router og agter ikke at købe en, det skal bare virke software messigt
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
23. januar 2004 - 22:06 #12
[CITAT] og når forbindelsen så ikke har været brugt i 5 min lægger den på.
[KONSTATERING] "Det mere end et minut"
[CITAT] Men den ringer tit op hvor den slet ikke skal gøre det, hvordan løser man dette.
[KONSTATERING] Hvorden igen venter 5 min. før "den lægger på" DET ER MEGET MERE END ET MINUT...........hmm
[CITAT] 1 min om dagen så chancen er ikk ret stort.
[KONSTATERING] "Men den er der" (og det var jo meget mere en end minut)
[KONKLUTION] Det virker ikke seriøst, og kan derfor ikke hjælpe dig.

Over and Out
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
26. januar 2004 - 01:59 #13
lukker spørgsmålet da der ikke er nogen der gidder og løse det på den måde der er beskrevet så jeg jo gå ind på en engelsk eksperten
Avatar billede aage3 Nybegynder
01. august 2004 - 09:04 #14
det er ofte en dialup fil der har sneget sig ind i systemet,når den selv kalder
op.
jeg søger efter dialup,og finder som regel synderen der,men det er ikke sket fornylih,da jeg har firewall,avg antivirus,samt ad-aware.hvilken af dem der erårsagen til at problemet,ved jeg ikke,men det er da heller ikke fornuftigt ikke at have sikkerhedsforanstaltninger installeret.