Avatar billede byte^_ Nybegynder
21. september 1999 - 16:22 Der er 19 kommentarer

Soundblaster 16 i winNT

jeg kan ikke få mit NYE soundblaster 16 til at virker i windowsNT men nå jeg sætter et GAMMELT soundblaster 16 i så kører lyden som på skiinner
er der nogen der kan svar på det???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. september 1999 - 17:01 #1
Hmm, kan forskellen ligge i SB16Vibra/SB16 ??
Avatar billede byte^_ Nybegynder
21. september 1999 - 17:04 #2
aner det ikke men det er skide irreterende fordi mit gamle lydkort er slidt op i stikkene sååå det er hårt til trængt....
Avatar billede mclausen Nybegynder
21. september 1999 - 17:07 #3
hvad hedder dit nye sound card
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. september 1999 - 17:08 #4
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at der er ret stor forskel på SB16 og SB16Vibra...
Hvis du fik det gamle med din com. er det sikkert Vibra, mens dem man normalt køber "løst" er "rigtige" SB16...
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. september 1999 - 17:12 #5
Har du prøvet at slette/reinstallere driverne? De NYESTE drivere vel at mærke?

Der kan godt ske det at det nye lydkort bliver tildelt ny adresse/IRQ, og at NT ligger med den gamle adresse/IRQ, og det med NT og P'n'p er vist ikke liiiiige........
/Rob
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. september 1999 - 19:48 #6
hvad er problemet i NT?
Avatar billede byte^_ Nybegynder
22. september 1999 - 09:46 #7
at jeg ikke kan få noget lyd!!!
den kan ikek finde nogle frie IRQ'er(tror jeg nok) men er ikke sikker
Avatar billede hobbez Nybegynder
22. september 1999 - 11:35 #8
Hvis du har en IRQ til det ene lydkort (og det må du da ha' siden dét funker) kan du frigive den ved at slette det gamle lydkort under enhedshåndteringen.

/Rob
Avatar billede mclausen Nybegynder
22. september 1999 - 12:05 #9
du skal slette din gamle driver efter du have pillet lyd kortet , derefter skal du boote (du kan se om der skadig væk er noget tilbage under Control panel, l, multi media properties)
herefter skal du instalerer den nye driver til det nye lyd kort
da burde det virke !!

det kan også være du har skruetned for lyden i control panel, multi media properties under play back

hvad bruger du til at afspille med (er det en cd i cd drevet) ??

Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 14:05 #10
prøv også at ændre på "passive release" under chipset options i bios

det hjalp med mit AWE32
Avatar billede mclausen Nybegynder
22. september 1999 - 14:23 #11
da hans gamle interface køre, da burde det ikke være dette

bruger du en dos program (fx et spil )til at høre lyden ? så er det din virtuelle dos opsætning der er problemmet, og du skal slette den set= commando
der har med dit lydkort at gøre, jeg kan ikke huske hvad den hedder lige nu
...
..
yes den hedder blaster
der står sikkert set blaster=.....
slet denne linie efter du har slettet din driver og før install af din nye
driver
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 14:36 #12
hallo der er sgu da ikke nogen set blaster i winNT da der ikke er en autoexec.bat
Avatar billede mclausen Nybegynder
22. september 1999 - 15:00 #13
man kan godt køre nogle dos baseret programmer i win NT
og man kan og så godt have et enviroment i nt
under control panel, system properties, enviroment

man can også bare skrive
%windir%\system32\command.com /E:9000 /C f:\config\nt\autoexec.bat
på en icon proberties under program
fx med nc i slutningen så har du en "dos thing"
Avatar billede kent123 Nybegynder
22. september 1999 - 17:00 #14
Det er muligvis deffetkt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 19:00 #15
kent luk nu røven jeg er træt af dine klÅge bemærkninger... lige fra du startede med at sige at jeg for at overclocke min computer skulle pille indmaden ud og putte det i flamingo og hælde mineralvand over eller hvad fanden det var du skrev
Avatar billede byte^_ Nybegynder
22. september 1999 - 21:40 #16
jeg kan SLET ikke hører noget lyd i nt heller ikke i spil der kører i dostilstand så det er noget med at den ikke kan finde lydkortet vilket lyder underligt fordi jeg jo kan brugde det gamle så jeg fatter ikke hvorfor det ikke kan finde det nye kort....
Avatar billede mega Nybegynder
29. september 1999 - 14:28 #17
Jeg har selv et gammelt SB16 lydkort som ikke virkede i NT jeg var dog så heldig at jeg kunne få det byttet med et SB 64. Bagefter jeg havde byttet det væk fandt jeg læsningen på problemet.

På en original WindowsNT cd ligger det jo som bekendt et biblotek der hedder i386. I det biblotek ligger selve NT installationen som mange mennnesker bare kopiere ind på deres HD. Hvad de ikke ved at der er mange andre ting man skal ha med for at være sikker på at få sin hardware til at virke. En af de bibloteket hedder noget med alla "pnpisa" og er en driver som NT benøtter til at finde hardware. Du skal finde en original cd eller en kopi af original cd og så skal du installere pnpisa fra cd'en og så brude det virke.
Avatar billede mega Nybegynder
06. oktober 1999 - 08:56 #18
Hvis NT siger at den ikke kan finde dit lydkort på den angivne port skal du slå PNP FRA i din Bios... eller hvis du kan vælge i mellem PNP = OS og PNP = Bios så vælg BIOS...
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 11:09 #19
Har du installeret PNP ISA i din NT ? Prøv det! Du kan finde hjælp omkring dette på creatives hjemmeside, ellers skriv lige til mig, så sender jeg den til dig...
ronni@datarex.dk