Avatar billede hmi Nybegynder
20. januar 2004 - 16:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan brænder man en avi ud på dvd med dvd brænder ?

Haløj...

Hvordan brænder man en avi film ud på dvd med en dvd brænder ??

forklar hvordan man skal convert filer osv osv. hele muliviten.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede skurggman Nybegynder
20. januar 2004 - 16:15 #1
jeg lytter lige med...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. januar 2004 - 16:52 #2
Hvis det er fordi du gerne vil kunne afspille den på din DVDafspiller, skal avi-filen først laves om til en mpeg2 fil, hvilket kan gøres via programmet tmpgenc, kan hentes fra www.divx-digest.com
Avatar billede hmi Nybegynder
20. januar 2004 - 16:53 #3
okay... men hvad skal jeg så nu ?? hvilket program skal jeg bruge til at brænde ud med ? og hvordan ?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. januar 2004 - 17:00 #4
Har faktisk aldrig lavet en DVD før, der kan afspillet i en DVDafspiller, men har lavet en del VCD'er og SVCD'er og hvis systemet er det sammen for at lave en DVD, kan du lave dem med nero burning rom.
Her vælger du Filer->New nu kommer dialogboksen Ny kompilering, i venstre side af boksen, er der en lang række valgmuligheder for brænding af CD.... hvis det var en VCD du ville brænde skulle man vælge VCD, så vil gætte på at der er en ikon for brænding af DVDer. Nu klikkes der new og du kan trække din mpeg2 video over i vinduet og klikke brænd.... så har du en DVD :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. januar 2004 - 17:01 #5
VCD og SVCDer er lavet af mpeg-filer og kan brændes ned på en almindelig CD, så de kan afspilles på en almindelig DVDafspiller.
Avatar billede henninga Novice
20. januar 2004 - 19:55 #6
Du kan prøve at kigge på denne guide: http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
Der er link til de programmer du skal bruge og de er gratis (hvis du har brænderprogrammet).
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
21. januar 2004 - 08:32 #7
Hej,

det er lidt uklart hvad du egentlig har brug for i dit spørgsmål?

Brænde *.avi på DVD:
Det er nemt i Nero. Vælg DVD data format og træk dine *.avi filer over.
Hvis dine *.avi filer er i f.eks. DivX format og du har en af de få stand-alone
DVD afspillere som kan afspille DivX/MPEG-4 er alt i orden (lyden bør så være i MP3 CBR).
Hvis du kun vil afspille dine *.avi på computeren, er dette også en måde at gøre det på.

Men har du en mere almindelig stand-alone DVD afspiller virker ovenstående ikke.
Så skal du gennem en længere process:
1) Omkode din fil til DVD/MPEG-2 format - brug TMPGEnc programmet (30 dages gratis version). Det tager en del timer.
2) Lav menuer og tilpas dine *.mpg filer fra punkt 1) til DVD *.vob filer vha
TMPGEnc DVD Author (30 dages prøveversion også tror jeg nok).
3) Brænde DVD-Video med Nero.

Altså du skal skaffe dig flg. 3 programmer:
* TMPGEnc
* TMPGEnc DVD Author
* Nero
og guides hertil kan du finde på www.dvdrhelp.com (hvis du kan engelsk).

Hvis du brænder ud på CD-ROM istedet for DVD bør du lave VCD eller SVCD som tidligere nævnt, men det er ikke samme gode kvalitet.

Mvh Torben.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. januar 2004 - 17:59 #8
Det letteste genvej til at køre ud på SVCD er programmet DVD2SVCD, som du henter her:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd.htm
Under fanebladet MISC sætter du til at konvertere fra AVI til SVCD.
SE her:
http://www.digitalempire.frac.dk/avisvcd.shtml
Du henter TMPGEnc i en 30 dages trial-version her:
http://www.pegasys-inc.com/en/shopping/tp_tda.html
Måske skal du bruge filtre og file-conversion programmer:
http://users.tpg.com.au/mtam/install_panvfwdv.htm
http://www.canopus.com/US/Products/DV_Codec/pm_dvcodec.asp
http://www.canopus.com/US/products/DV_file_converter/pm_dv_file_converter.asp
Den sidste er ikke nødvendig for mig med et Sony TRV 210E.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. januar 2004 - 18:11 #9
TMPGEnc konverterer til SVCD og jeg aner ikke hvor lang tid det virker ved konvertering til VCD.
Hvis du skal klippe og/eller samle kan du anvende VirtualDub:
http://www.virtualdub.org/
http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1.5.10.zip?download
Der er en modded version, hvor nogle funktioner fra "søsteren" NanDub er implementeret, så der er bedre undrestøttelse af audio:
http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdubmod/VirtualDubMod_1_5_10_1_All_inclusive.zip
..... fundet på denne side:
http://www.dvdrhelp.com/tools?section=29#29
Bliv ikke forskrækket over de mang links! - Du behøver formodentlig kun de 3 første, jeg nævnte, men selv havde jeg problemer med at åbne min AVI-fil i sidstnævnte program indtil jeg installerede Panasonic codex.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. januar 2004 - 18:13 #10
Jeg skulle have skrevet:
TMPGEnc konverterer til SVCD i 30 dage - og jeg aner ikke hvor lang tid det virker ved konvertering til VCD.
SVCD er i federe kvalitet, men fylder så også mere end VCD.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. januar 2004 - 18:16 #11
... og ja, det virker i DVD afspilleren. Jeg har brændt ud på CD, men i Nero brænder du også ud på DVD, hvilket dog kræver et codex, som er med i Nero 6.
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
23. januar 2004 - 14:55 #12
oki hvorfor gøre det til en videnskab at lave avi om til dvd-format ????

det er ret simpelt ....

du skal anskafe "nero vision " og søre for at du har mepg2 codex instaleret .....

så laver du det hele med nero vision " avi-->mpeg2 " " dvd-menu'er " og "brænder" .....

kan det være nemmere ??? ;o))

M.V.H.
-GUF_DK-
Avatar billede zenze Nybegynder
23. januar 2004 - 15:10 #13
Nå ja, jeg kan da godt se at alle de links til forskellige programmer ikke virker så overskueligt, men arbejdet kan formentlig gøres ved at downloade og installere  DVD2SVCD og TMPGEnc, og så er det pludseligt mere overskueligt.
Avatar billede henninga Novice
24. januar 2004 - 11:51 #14
Der er ikke meget feedback fra hmi - men dvd'en er måske allerede lavet??
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 16:21 #15
Fik du svar nok :)