Avatar billede dn-soroe Nybegynder
20. januar 2004 - 15:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Remote desktop connection og adgang til word 97 ordbog

Vi har et problem. Vi anvender remote desktop connection og brugerne skal kunne bruge ordbogen i Word 97, som er installeret på server.

Administrator har adgang til ordbogen, men det har brugerne ikke.

Jeg har givet Everyone, domainusers og users FULD KONTROL i de mapper hvor word og ordbogen er installeret.

Det virker bare ikke !?! Ordbogsfanen i indstillinger i word er grå og ordbogen kan ikke bruges.

Har du en løsning ?

mvh

Dennis
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 15:26 #1
Har du kørt kompabiltetsscriptet i forbindelse med installationen af Office 97 på terminal serveren:
http://www.microsoft.com/windows2000/docs/W2kTSApCmpt.doc
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
22. januar 2004 - 14:20 #2
Nej, det har jeg ikke. Men det lyder som en god idé. Har du nogen erfaringer for at der kan gå noget "galt" ved dette. Alle brugere bør vel være af terminalserveren ?!
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2004 - 14:27 #3
Nej der kan ikke gå noget galt.

>Alle brugere bør vel være af terminalserveren ?!

Jeg forstår ikke denne sætning.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
22. januar 2004 - 15:01 #4
Jeg mener, der bør vel ikke være brugere, der er aktive i word eller lign. på serveren via terminalklient, når jeg kører kompabiltetsscriptet !
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2004 - 16:03 #5
Nej, naturligvis ikke.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
17. marts 2004 - 09:31 #6
Hej Undskyld at jeg har været på længe væk. Kompabiltetsscriptet oprettede blot en shared mappe med brugers dokumenter.

Løsningen er fundet ved at give rettigheder til gennem Regedit32.
http://support.microsoft.com/?kbid=257643&
mvh

Dennis