Avatar billede charlesdalton Nybegynder
20. januar 2004 - 13:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sever lock-out pga password ændring!

I går blev nogle af mine bruger locked-out. Jeg gik ind i Active Directory, fjernede hacken og vi kunne fortsætter.
Nu er jeg som administrator også låst ud! Hjælp!
Er min server blevet hacket? Hvad kan jeg gøre?

med venlig hilsen

Charles Dalton
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. januar 2004 - 13:37 #1
Er det en konto som er gjort til administrator du bruger?

Så prøv med den indbyggede administrator konto, den burde ikke kunne låses ude..
Avatar billede charlesdalton Nybegynder
20. januar 2004 - 13:49 #2
Det er den inbyggede administrator konto som jeg bruger, jeg ændrede brugernavnen på for at gøre den mere sikker.
Avatar billede charlesdalton Nybegynder
20. januar 2004 - 15:19 #3
Problemet vokser! Mange mine bruger bliver lockedout hele tiden! jeg kan ikke ændre nogle passwords pga en poicy! MEN der er ingen poicy på passwords!
Avatar billede prve Nybegynder
23. januar 2004 - 14:21 #4
Hej!
Der findes noget Software der kan redde dig ud af dette.
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?pid=erd
Du kan komme ind bag om systemet, og ændre ”bruger navn” og ”password” på ”administrator kontoen” med dette tool.
Avatar billede netspec Nybegynder
30. januar 2004 - 11:02 #5
Hej

Erdcommander kan bruges til at ændre administrator password men KUN til den lokale administrator account! Man ændrer ikke Active Directory administrator accounten.
Avatar billede charlesdalton Nybegynder
13. april 2004 - 21:27 #6
Tak for hjælpen