Avatar billede mohsen1 Nybegynder
23. januar 2001 - 18:07 Der er 32 kommentarer

Hjemmeside

hej
jeg vil gerne komme igang med at lave en hjemmeside, derfor har jeg bruge for at vide:
-hvilket program er den bedste/nemste derskal bruges
-om der findes nogle vejledning på nettet og hvor
mvh
mohsen
Avatar billede vandhunden Nybegynder
23. januar 2001 - 18:10 #1
Det nemmeste program at bruge er nok Microsoft Frontpage. Desværre er dette program ikke særligt godt, og har dårligt kompatilitet med Netscape.

Jeg vil anbefale Dreamveawer. Du kan hente det her: www.Macromedia.com
Avatar billede vandhunden Nybegynder
23. januar 2001 - 18:12 #2
Begge programmer er såkaldte WYSIWYG-programmer (What you see is what you get), og gør at du faktisk ikke behøver at skrive kode hvis du ikke har lyst. Alligevel er du godt stillet og kan lave meget fantastiske hjemmesider.

Hvis du ikke er så seriøs med det, kan du da også godt til nød bruge programmer som HomeSite og WebWriter.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
23. januar 2001 - 18:18 #3
vandhunden>Det lyder som om du ikke synes at HomeSite er et seriøst program siden du siger \"Hvis du ikke er så seriøs med det....\"

Det er da et af de mere seriøse programmer som både kan håndtere kode og WYSIWYG. Selvfølgelig er WYSIWYG\'en ikke i samme stil som Dreamweaver, men seriøs. Det er det.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
23. januar 2001 - 18:18 #4
Ups. Det kunne lyde som et surt opstød. Det er det ikke. :)
Avatar billede s_albion Nybegynder
23. januar 2001 - 18:27 #5
stones webwriter
Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 18:34 #6
Jeg vil anbefale dig at lære HTML
Til det kan du bruge Stones webwriter (http://www.stoneware.dk)
et godt og gratis html program

Og som vejledning kan jeg anbefale dig at bruge
http://www.html.dk
Avatar billede ujdesign Nybegynder
23. januar 2001 - 18:34 #7
Start dog stille og roligt med nogen lette programmer som NS Composer ell. FrontPage Express.
Der findes et par udemærkede IDG hæfter af Michael B. Karbo om de to programmer. Og så er de forøvrigt gratis. Når du er inde i dem kan du evt. gå over til Stones WebWriter.
Herefter kan du jo så vælge om du vil prøve nogen af de andre programmer.
Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 18:35 #8
Det godt ved at lære html er at du næmt kan gå over og lære asp eller php
Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 18:36 #9
Hvorfor bliver folk ved med at sige at de skal bruge WYSIWYG programmer
Jeg spilte 3 ÅR af min liv ved at bruge de programmer
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2001 - 19:04 #10
<ole>
Homesite er det program, de fleste professionelle bruger! Det bliver ikke brugt som WYSIWYG-editor, men som ren text-baseret editor.
Som sådan er den temmelig uovertruffen - men det kræver, man kan sine koder :)

Hold dig under ALLE omstændigheder langt, langt væk fra FrontPage - den regnes blandt professionelle for den dårligste editor på markedet. Der er DEN til gengæld totalt uovertruffen!
/mvh
</bole>
Avatar billede mrcorex Nybegynder
23. januar 2001 - 19:06 #11
Neeeej, hvor dejligt. Endnu en fan af HomeSite! :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2001 - 19:16 #12
Fan og fan...!?! Når jeg er tvunget til at kode på \'pisse-maskine\' bruger jeg den - som alle \'pisse-mændene\' på min arbejdsplads.
Ellers bruger jeg BBEdit på min højt elskede Mac G4 :)
/mvh
Avatar billede mrcorex Nybegynder
23. januar 2001 - 19:20 #13
Mac. Det troede jeg var den fysiske adresse på et netkort. :)

Mac, mac, mac. Hvor er det nuy jeg har hørt det før... *GG*
Avatar billede vandhunden Nybegynder
23. januar 2001 - 20:09 #14
Det er rigtigt at jeg ikke helt kan se fidusen i homesite, men det er nok bare fordi jeg ikke er vant til at bruge det, det kan være det er min opfattelse der er forkert. Det jeg mente med mindre seriøs, var (måske lidt dårligt formuleret) at webwriter og homesite kan erhverves for en billig penge.
Avatar billede emileej Nybegynder
23. januar 2001 - 21:49 #15
>>olebole

Mac styrer!

>>alle

GoLive er the only one!

E-)mil
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. januar 2001 - 11:06 #16
emileej> Du har fuldstændig ret.

Adobe Go Live 5.0 er en ren revolution i forhold til Dreamweaver, jeg har nemlig set en demonstration af begge programmer.
Men Dreamweaver Ultra DEV kan noget, som Adobe Go Live 5.0 ikke kan gøre.

/per
Avatar billede okay Nybegynder
24. januar 2001 - 11:13 #17
Brug Dreamweaver og Fireworks...færdig arbejde :)

www.macromedia.com

så har du ik brug for nogen andre programmer....
Avatar billede emileej Nybegynder
24. januar 2001 - 11:38 #18
>>hoejerup

Som er??
Golive + Photoshop + eksperten[kategori:php] = Den vildeste site ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 12:03 #19
Nu er det ikke for at anklage nogen for fusk, men et spørgsmål til 299 point stillet 21 min. efter at brugeren er oprettet?

Den der får accepteret sit svar og får tildelt 299 point må være en f***** !
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. januar 2001 - 12:55 #20
emileej> Hvis du er god til at tegne, så er den vildeste site:

Flash 5.0, Photoshop 6.0 + eksperten[kategori:php].

eller dit for slag.

/per
Avatar billede emileej Nybegynder
24. januar 2001 - 19:29 #21
Et eksempel på min kombination ;)

http://www.whitehat.dk/emilshjemmeside/nyt (ikke færdig)

E-)mil
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. januar 2001 - 09:06 #22
vandhund >>  WebWriter -> ikke seriøst program ???
Vil du lige komme med udenfor et øjeblik så vi kan diskutere det :-))

mohsen1 >>  Hvis du vil arbejde \"Seriøst\" skal du IKKE (endnu) vælge en WYSIWYG editor. De skjuler koden for dig så du ikke lærer nær så meget. Du får hurtigt \"noget\" op at stå; men når du begynder at detaildesigne skal du slås med WYSIWYG\'en for at få det sådan som DU vil have det istedet for sådan som den tror alle vil have det.

mvh JakobA
Avatar billede cain Nybegynder
28. februar 2001 - 12:58 #23
brug dog adobe golive 4.

Det er da det bedste man kan bruge syntes jeg.
Tjek www.prodic.dk
Avatar billede bacha Nybegynder
04. marts 2001 - 15:37 #24
Start med et kursus i html på html.dk, og skaf Microsoft FrontPage eller NetObjects Fusion. Det kan også hjælpe at låne et par bøger i grundlæggende web-design!

Mvh Bacha
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 12:14 #25
mohsen1>23/1 var dit sidste respons. Er det løst? Hvis det er så synes jeg at du skal lukke spm. Der er for mange åbne!

/CoRex
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2001 - 19:20 #26
...og som du ser, er det lidt som at vælge en religion...du får forskelligt svar fra en muslim og en kristen - uagtet de begge har valgt helt korrekt...på et personligt plan. At få et korrekt, OBJEKTIVT svar er staks en helt anden - grænsende til det umulige - ting ;)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. oktober 2001 - 20:27 #27
Hvis det ellers stadig har den midste interresse:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/html.html
eller kan jeg anbefale
http://www.w3schools.com/
De har tutorials i altmuligt og er herligt fri for fejl (men på engelsk)
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2001 - 20:33 #28
...og af de to, vil jeg af designmæssige grunde absolut anbefale det første link!
*BONK*......AV!.....undskyld, Jakob!  =o))
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. oktober 2001 - 21:43 #29
Ja gør nar du bare.
Men se lige på alle de extra features der er i min.
han får fx gratis testet sine højtalere.
Og sluk knappe på højtalerne :-))

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2001 - 22:23 #30
Jamen, kære ven....det *er* stort! Man får endda demonstreret, hvordan man klipper øverste halvdel af en \'play\' og en \'pause\' knap  ;oD

...og hvis jeg skal øve vold på mig selv og være seriøs et kort øjeblik, vil jeg gerne rose siden for at være let forståelig og meget informativ - ganske som du bestræber dig på at være i alle dine indlæg her ...og som du langt oftest lykkes fremragende med!
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:37 #31
rødme rødme :)
Avatar billede jonas1 Nybegynder
06. maj 2003 - 20:08 #32
Namo webeditor er et nemt program til at komme i gang med du kan se koderne og du kan lave din side uden du skal skrive i koder men hvis du vil skrive i koder er Microsoft Frontpage Og notesblok ret gode