Avatar billede amorkk Nybegynder
20. januar 2004 - 09:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vs-ftp opsætning

Hey allesammen..

Jeg sidder og har fået sat en ftpserver op... du kan connecte til den og browse i den... Porblemet ligger i at du kan browse i de forkerte mapper. Jeg vil have sat den op til du kun kan blive i dit eget biblotek.. Dvs den usermappe du logger ind som
hvordan gør jeg det..?

Mvh
Amorkk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:37 #1
du skal gøre to ting
det ene er at du skal være meget omhyggelig med tildeling af hjemmemappe, for det er der man kommer ind når man logger på
det andet er at tilføje kommandoen chroot_local_user=YES i din vsftpd.conf
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:38 #2
den sidste linie burde være aktiveret som standard, den sørger for at brugeren "ser" sin hjemmemappe som root-mappe og ikke kan navigere andre esteder
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. april 2005 - 22:59 #3
løste selv problemet
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. april 2005 - 23:33 #4
hvordan?
Avatar billede amorkk Nybegynder
12. april 2005 - 10:53 #5
Brugte en anden browser og andet FTPprogram.