Avatar billede msonne Nybegynder
20. januar 2004 - 02:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NEVO til IPaq4150?

Hej...

Et lille spørgsmål:

Jeg kan se, at der følger NEVO software (universal remote) med til IPaq 2210, men ikke til 4150'eren.

Er der nogen, der kan fortælle mig om NEVO kan installeres på 4150'eren - og hvis ikke hvorfor?

Det er tilsyneladende noget med hvordan den infrarøde port sender sit signal ud???

vh Martin
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
20. januar 2004 - 04:51 #1
Det kan sagtens installeres på 4150'eren....

køber du en 22xx ligger det bare i styresystemet pocket pc 2003

men det gør det ikke til 41xx så du skal selv købe det hvis du vil have det :).

jeg har en 55xx og der følger det heller ikke med :)
Avatar billede msonne Nybegynder
20. januar 2004 - 20:13 #2
Joooo, meeennn....

Det kom sig af, at jeg læste denne anmeldelse

http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/ipaq2210/ipaq2210.html

Hvor der bl.a. står:

HP iPAQ h2210/h2215

OS: Windows Mobile for Pocket PC 2003
CPU: Intel Xscale 400 Mhz
ROM: 32 MB NAND
RAM: 64 MB SD
Udvidelse: SD(io) og CF
Trådløs: Bluetooth & Consumer IR
Batteri: 900 mAh
Vægt: 138 gram
Str: 76 x 115 x 15 mm
Vejl. udsalgspris: 3.999,00 kr.

Consumer IR så vi første gang i iPAQ 5450. Det er egentlig blot et ekstra stærkt infrarødt "øje", men det gør faktisk, at det er muligt at bruge iPAQ'en som fjernbetjening af fjernsyn, stereo-anlæg etc. iPAQ'en leveres sammen med det særdeles gode program til dette formål, NEVO, som af en eller anden grund ikke kan købes i løs vægt. Det er ellers et godt program - et af den slags, der bare fungerer.

Hvad er Consumer IR??? Har de alle det nu - eller er det anmelderen der har fundet på det?!

vh Martin
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
28. januar 2004 - 15:26 #3
Nu kan anmelderen så svare - og det er ikke noget, jeg bare har fundet på :-)

Ir er nemlig ikke bare IR. I langt de fleste tilfælde, så er det den såkaldte IrDA-standard, som installeres i PDA'er. Til forskel fra "consumer IR", så er rækkevidden meget begrænset og den kan derfor ikke benyttes som fjernbetjening.

Consumer IR giver mulighed for at benytte PDA'en som fjernbetjening, særligt sammen med det medleverede program, NEVO.

Så vidt jeg ved, så kan man ikke købe NEVO i løsvægt - man kan dog købe andre programmer med lignende funktionalitet. Min erfaring er dog, at man skal stå meget tæt på fx fjernsynets IR-øje, før det virker. Og det er der jo ikke meget sjov ved.

Der er ikke Consumer IR i HP iPAQ 4xxx-serien. SVJH så er der det i 39xx, 5450 samt 2210.
Avatar billede msonne Nybegynder
29. januar 2004 - 08:47 #4
Tak for det Kasper - jeg kan også se - nu hvor jeg har købt den !!! - at IR øjet sidder i bunden (og dermed noget omvendt i forhold til displayet - ved brug som fjernbetjening).

vh Martin
Avatar billede dresen Nybegynder
07. februar 2004 - 23:12 #5
Hej Martin.

Hvis du er interesseret i at bruge din paq som fjernbetjening, så kast et kig på denne udmærkede anmeldelse af 4150'eren:

http://www.bargainpda.com/default.asp?newsID=1703&showComments=true

Det fremgår af artiklen, at man kan booste sit IR signal og købe programmel der dublerer NEVO (se nedenstående link):

http://www.griffintechnology.com/griffinmobile/totalremote/

Mvh/