Avatar billede funtex Nybegynder
19. januar 2004 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hente screen resolution på client (ASP.NET)?

jeps, det siger næsten sig selv...jeg har allerede et Java script til at hente opløsningen, men jeg ville heller lave det i en kodebehind fil
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. januar 2004 - 19:04 #1
Det kan du ikke. Lad være med at blande clientside med serverside. Hvis du vil have noget at vide om klienten, så må du lade clientside script (javascript) sende data retur til serveren og behandle dette serverside (ASP.NET).

Men det forhindrer dig jo ikke i at lave at generere et javascript i codebehind, sende det til klienten og lade resultatet blive postet retur (men der er der selvfølgelig ikke meget forskel i)
Avatar billede funtex Nybegynder
19. januar 2004 - 19:12 #2
hmmm...
Det er altså ikke noget i stil med request.UserLanguages man kan bruge?
Avatar billede driis Nybegynder
19. januar 2004 - 19:12 #3
Efter en søgning på Google og konsultation af dokumentationen kan jeg umiddelbart ikke finde en løsning på dette. I artiklen jeg linker til herunder står der, at der ikke findes en metode der returnerer skærmopløsningen i .NET frameworket. Der er også et eksempel på hvordan man kan bruge et javascript til at hente opløsningen og derefter bruge den i ASP .NET - men det har du jo allerede, så det er nok ikke til megen hjælp.

http://www.devcity.net/net/article.aspx?cid=3&y=2002&m=12&d=8
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2004 - 20:22 #4
Der er jo heller ikke nogen garanti for at der er en browser i den anden ende.