Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:32 Der er 26 kommentarer

Problemer med Messenger

Hej alle.

Har et problem med messenger. (i kan næsten gætte hvad)
Det er med at sende filer til andre. Kan ikke sende filer, er rimlig sikker på at det er firewallen den er gal med, kan det ik´passe?
Kan bare huske, at da ICQ var det store hit, da skulle man indtaste en masse med porte o.s.v for det var det samme dér.

Men man skal da ikke åbne nogle porte på routeren (Cybercity´s Cisco 677 model) for at tillade at sende filer, vel?
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:34 #1
Følgende porte bruger messenger:
6901 (voice)
6891-6900 (file transfer)
1863 (messaging)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:35 #2
Andre (herunder jeg selv) har løst problemet ved at opdatere firmwaren til routeren
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:36 #3
skriv det lige som et svar, så er der point til dig..  ;)
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:37 #4
og det ordne´s vel inde på CC´s HP, ik´?
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:40 #5
dit sidste; du mener at du logger dig ind via browseren ? : Jo !

Du kan lige prøve det først og se om det virker - inden jeg kaster et "svar"
men det er 2 gode bud ;-)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
19. januar 2004 - 17:41 #6
Du skal selvfølgelig selv åbne portene i din router - men ja du kan se hvordan man gør på CC hjemmeside...
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:41 #7
heh, jeg takker...
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:45 #8
Det var sq da irriterende..!
Kan ikke komme ind og opgraderer min cbos hos cybercity, de siger mit brugernavn/adgangkode er forkert. og jeg har aldeles ikke ændret det. kan godt connecte til min router via Telnet.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:47 #9
øøhhh : cbos hos cybercity  - hvad er det lige ?  ;o?
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 17:48 #10
opdatering af ware på routeren...
Avatar billede sakul Praktikant
19. januar 2004 - 17:51 #11
jeg har oplevet samme problemer før... du skal bare sørge for at dem som du vil sende eller modtage filer af har samme version af messenger som dig selv.... så er problemet løst...
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:51 #12
prøv den med portene først evt.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:52 #13
sakul: den holder ikke !
Avatar billede sakul Praktikant
19. januar 2004 - 17:54 #14
Den HOLDER masser...... prøv dog det før du roder dig ud i en større operation... jeg vil vædde på at  det virker....
.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 17:57 #15
sakul : tænk dig da om ;-)    Dvs. at jeg ikke kan sende noget til dem som bruger 6.0 eller 4.7 ??  Dette er ikke tilfældet !!
4.7eren er ivørigt nok den som bliver brugt mest, da den er inkluderet i SP1a.

Jeg kan udfra denne side se at det nok ikke er dumt at opdatere cbos:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/tips_til_cbos/
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 18:02 #16
JA, men hvis bare jeg kunne logge ind så ville det være en del nemmere...Nogen der ved hvor man ellers kan update son cisco firmware??

Cisco´s hjemmeside?
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 18:06 #17
er det dit routerpassword du bruger ??
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 18:09 #18
ja...
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 18:16 #19
Er du gal jeg har meget lort stående inde på min router.
Desuden er der oz begrænsninger på HVOR meget der kan stå derinde, ik´?

Ville det så være bedst hvis jeg slettede det hele.
totalt reboot af routeren.?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
19. januar 2004 - 18:19 #20
jo der er vidst plads til ca. 20 stykker....

du kan slette alt via:

set nat entry delete all
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 18:20 #21
prøver jeg....
Avatar billede sakul Praktikant
19. januar 2004 - 18:37 #22
jamen ok.. jeg er ikke gud... jeg ved bare at det har løst problemet imellem flere af mine venner... inkl mig selv....
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 21:29 #23
hvordan mon det går med crackman ? (han har vel ikke mistet forbindelsen?)
Avatar billede crackman Nybegynder
19. januar 2004 - 23:56 #24
Heh, nej nej  :-)
Fik slettet alle mine NAT entries på min router (sikke et rod)
og fik åbnet de porte, men har ej prøvet det.
Stik mig lige et svar...  =)
Avatar billede espersen Novice
20. januar 2004 - 00:13 #25
det var godt at høre - hermed et svar
Men har fået messenger til at virke ??
Avatar billede crackman Nybegynder
20. januar 2004 - 00:58 #26
Ved det ik endnu...

Har ikke nok venner ;)