Avatar billede visby Nybegynder
19. januar 2004 - 13:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tager jeg nemmest en komplet kopi af mit webhotel?

Hej
Jeg skal flytte webhotel, men hele min hjemmeside ligger kun hos mit webhotel. Hvordan tager jeg nemmest en kopi af dette, således jeg kan kopiere det over på det nye webhotel.
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. januar 2004 - 13:39 #1
Du tager et FTP program (CuteFTP, WSftp eller lign FTP klienter), og kopierer hele mappen/mapperne med dit site over på din lokale maskiner.

Mvh JP
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
19. januar 2004 - 13:46 #2
Ja, det er naturligvis muligt, men ikke den bedste måde når man arbejder med FrontPage.

I stedet vil jeg anbefale dig at oprette et FrontPage web på din harddisk. Dernæst åbner du både dit web-site på hotellet og dit lokale web-site. Skifter du til mappevisningen i FP på hotellet kan du trække alle filerne til det lokale web-sted.

På den måde får du en lokal kopi af sitet i FP der virker og kan flyttes til et andet web-sted.

Vi har talt om sagen tidligere her på Eksperten, så du vil kunne finde flere af denne slags beskrivelser hvis du søger lidt. MEN jeg vil gerne advare mod FTP vejen.
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. januar 2004 - 13:47 #3
Sådan står der i hjælp i FrontPage :

Importere et Websted, en mappe eller en fil
Følg fremgangsmåden nedenfor for at importere en ekstern kilde til Webstedet:

Åbn det Websted, der skal importeres til.
Klik på Importer i menuen Filer.
Vælg det Websted eller de filer, der skal importeres:
Importere en fil fra computeren eller netværket

Klik på Tilføj fil, og find den mappe, hvor filen er placeret.
Marker filen, og klik derefter på Åbn. Filen føjes til listen i dialogboksen Importer.
Gentag trin 1 og 2, indtil du har valgt alle de ønskede filer, og klik på OK.
Bemærk!  Hvis du importerer en Microsoft Access-database (filtypenavnet .bdb), bliver du spurgt, om du vil oprette en databasetilslutning og gemme filen i mappen Fpdb. Tilladelserne er angivet for mappen Fpdb. Du kan beskytte databasens fortrolighed ved at flytte den til mappen Fpdb, fordi tilladelserne til mappen Fpdb betyder, at den ikke kan vises i en Webbrowser.

Importere en mappe fra computeren eller netværket

Klik på Tilføj mappe, og find den ønskede mappe i dialogboksen Åbn fil.
Marker mappen, og klik på OK.
Gentag trin 1 og 2, indtil du har valgt alle de ønskede filer, og klik på OK.
Importere et Websted fra en Webserver

Klik på Fra Websted, og skriv i boksen Placering hele URL-adressen for den startside, du vil importere. Startsiden kan være en hvilken som helst side på Webstedet, ikke kun hjemmesiden.
Marker afkrydsningsfeltet Kræv sikker forbindelse (SSL), hvis du importerer et Websted, der bruger SSL (Secure Socket Layer) til sikre transaktioner.
Klik på Næste.
Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:
Angive antallet af undermapper under roden
Marker afkrydsningsfeltet Begrænset til denne side og, og vælg et antal i boksen underniveauer. Dette afkrydsningsfelt er som standard markeret, og der står 5 i boksen underniveauer.
Angive importbegrænsninger i KB
Skriv i boksen Begrænset til det samlede antal i KB, importen skal begrænses til. Standarden er 500 KB.
Angive, om du kun ønsker tekst- og billedfiler eller også andre filer
Vælg Begrænset til tekst- og billedfiler for kun at importere tekst- og billedfiler.
Klik på Udfør.
Avatar billede visby Nybegynder
19. januar 2004 - 13:47 #4
Er der noget jeg kan gøre i Frontpage, da jeg ikke er vant til de andre programmer?
19. januar 2004 - 13:48 #5
Du opretter et nyt tomt websted lokalt: Filer-> Ny(t)->Websted, og vælger et oprette et tomt websted.

Importer herefter alt fra dit websted på nettet: Filer->Import, vælg: Fra web
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
19. januar 2004 - 13:58 #6
Du skal IKKE gøre det med FTP, du kan ødelægge extensions.
Gør som  erikjuul siger, eller gå ganske enkelt i FP,s mappevisning og kopier hele webstedet til et nyt websted på din harddisk.
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. januar 2004 - 14:07 #7
Som jeg skrev så er vejledningen hentet i "hjælp" fra FrontPage.