Avatar billede onki Nybegynder
18. januar 2004 - 22:19 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Dual channel Ram

Mit bundkort understøtter dual channel (epox8rda3+). Jeg har den ene blok som er en KINGSTON HyperX PC3500.

Kan jeg så bare købe en blok mere af dem eller skal jeg købe en af disse sampakninger med to blokke.?

Kan jeg køre dual med en hvilken som helst anden type, sammen med den nuværende blok.?

Er der ram der er bedre end andre til dual.?
Avatar billede raizat Nybegynder
18. januar 2004 - 22:39 #1
Du kan godt købe en blok mere det skal bare være samme slags og samme størrelse så virker det fint har selv gjordt det sådan
Avatar billede master97 Nybegynder
19. januar 2004 - 09:51 #2
nu er det jo sådan idag at det ikke behøver være samme størelse på grun af at bundkortet er blevet betydelig bedre idag så du kan jo bare købe en blok mere og sætte i hvis du har plads til det!!
Avatar billede onki Nybegynder
19. januar 2004 - 16:07 #3
master97..
Så du mener ikke det behøver at være samme mærke, model og størelse. Eller hvordan?
Avatar billede milnid Nybegynder
19. januar 2004 - 19:26 #4
mærke og størrelse er lige meget men hvad mener du med model?

sådan som jeg forstår model er det om det skal være sd eller ddr ram og det er ikke lige meget hvis du har ddr ram nu (hvilket jeg går ud fra) skal den næste blok du køber også være ddr men det er somsagt ligemeget om det er kensington eller hvad det er.
Avatar billede onki Nybegynder
19. januar 2004 - 19:35 #5
Hvorfor kan mine KINGSTON PC3700 256mb så ikke køre stabilt sammen med de andre?

Ved i overhovedet noget om det?
Avatar billede master97 Nybegynder
20. januar 2004 - 07:23 #6
Jeg ved ikke hvorfor dine 256 ikke virker ordenligt men det jeg sagde var at det er ikke størelsen der er jo nogle mærker som ikke køre godt sammen kingston har fek.s svært ved at køre med andre ramtyper men køre kanont godt alene

Hvad ram mærker er det??
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2004 - 18:33 #7
Begge Kingston HyperX

Den ene          Den anden
PC3500            PC3700
Avatar billede master97 Nybegynder
21. januar 2004 - 07:20 #8
Du kan selvfølgelig kun bruge det nummer der viker på dit bundkort det er jo logisk at du ikke kan bruge 3500 og 3700 det er vidt forskelige hastigehder
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2004 - 07:24 #9
master97> Det er ikke der problemet ligger. Bundkortet vil blot køre med "laveste fællesnævner", dvs. begge RAM moduler bliver clocket som PC3500. Problemet er nærmere hvis de har forskellige timings. Dette kan undersøges med forskellige programmer, men jeg tvivler på, at spørger får så meget ud af det.

Hvis begge moduler kører stabilt alene, er der enten en fejl på bundkortet eller kombinationen af RAM/MB er bare ikke stabil. Prøv at låne en ekstra identisk klods, så du kører med 2xPC3500 eller 2xPC3700, og se om det løser problemet.
Avatar billede master97 Nybegynder
21. januar 2004 - 07:30 #10
Det lyder egentlig godtnok jpvj>

Men vil det ikke være godt at prøve ramene som bundkortet er lavet til ?
Avatar billede onki Nybegynder
21. januar 2004 - 15:59 #11
master97..
Først mener du det ene så det andet. Du behøver ikke at lægge flere svar.
Avatar billede onki Nybegynder
21. januar 2004 - 16:04 #12
Men rammenes timings kan jo sættes i bios.
Det med programmet til at undersæge de forskellige timings, vil jeg da gerne høre noget mere om.

ang. hastigheden, så kører de lige hurtigt. Begge klodser kører stabilt hver for sig 466MHz.