Avatar billede aalborg79 Nybegynder
23. januar 2001 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

kan godt være det er for nemt.....

Har hentet Red hat 7.0 på sunsites FTP
Der er 3 filer :
2 af ca. 700 Mb som hedder RedhatCD1/2.ISO
og 1 fil der hedder noget med md5sum (eller sådan noget)
Hvordan får jeg det hele igang ???
Avatar billede fumes Nybegynder
23. januar 2001 - 13:19 #1
Du skal have fat i et brænderprogram der kan brænde ISO images - eks EasyCD Creator - der kan du i file vælge \"create cd from image\" og så peger du på først det ene image, og når den er brændt så på det næste...

Når dette er gjort, kan du boote på Redhat CD #1 og installere derfra..
Avatar billede dyrix Nybegynder
23. januar 2001 - 13:20 #2
du brænder de to iso-images (se i dit brænderprogram ... noget med brænd cd fra image)....md5sum-filen bruges til at checke at iso-filerne også er blevet hentet korrekt, men du kan godt først prøve lykken og se om de virker :)
Avatar billede frn Nybegynder
24. januar 2001 - 09:21 #3
Det virker af HT, det er nemere at finde en dar har cd\'erne i forvejen, tag en kopi af dem, eller køb en pakke til 300 kr,- der indeholder de 2 cd\'er samt en lille fiks manual.
Avatar billede dyrix Nybegynder
24. januar 2001 - 09:30 #4
så må du have været ret uheldig frn...det er den metode jeg har brugt stort set siden jeg startede med Linux ;)
Avatar billede frn Nybegynder
24. januar 2001 - 11:11 #5
Jeg har downloadet imaget, brændt det med easy cd, creator, og det ser fint ud, men når jeg så kommer til at installere så går det af HT,
Avatar billede dyrix Nybegynder
24. januar 2001 - 11:17 #6
så kan det være din download er gået galt...det er det man bruger md5-filen til at checke. Jeg kan ikke helt huske kommandoen for det, da jeg ikke selv har haft brug for det, men det burde stå et sted på redhat\'s site i forbindelse med download...