Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 20:35 Der er 112 kommentarer og
1 løsning

Lukker konto

http://www.eksperten.dk/spm/453013

efter denne svinsk kommentar fra en så kaldt coadmin har jeg valgt at lukke min bruger! Der er formeget ballada omkring min bruger, og om det er selvforskyldt er nok muligt! Men lader ikke til jeg slipper for at høre for de ting jeg gør, og det orker jeg simpelthen ikke mere.

Tak til de brugere der har støttet mig! bl.a. Fromsej, Bredker, John Stigers, PhatLasse, Espersen og flere andre!

Om lysten vender tilbage en dag ved jeg ikke, men bærret flød over nu! Beklager de ballade der har været omkring mig som bruger.

Mvh Ird
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 20:38 #1
ikke gå da
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 20:40 #2
ØV!
En af de bedste brugere på E har forladt eksperten.
IRD> du er altid velkommen tilbage - i hvert fald hvis det står til mig!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 20:40 #3
For sent - han er ikke aktiv længere.
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2004 - 20:41 #4
surt - men forståeligt !
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 20:42 #5
mener faktisk der er en der skylder dig en undskyldning
Avatar billede cdc Novice
18. januar 2004 - 20:44 #6
see you around ird
Avatar billede chalde Seniormester
18. januar 2004 - 20:45 #7
Kan godt følge dig.
Vi ses på icq lars.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2004 - 20:47 #8
ird >> har læst tråden og forstår ikke "nikilajdu", hvilket jeg også har givet udtryk for i den oprindelige tråd.
Jeg vil opfordre dig til at blive her på Eksperten, da jeg ikke må nogen måde kan se at du har misbrugt systemet, men tværtimod har hjulpet mange "fortvivlede" brugere med diverse pc-problemer.
Så, sæt dig stille og roligt ned. Kald på hunden (eller hvem der nu er i nærheden)for at få de udtrådte tøfler og tag en kop kaffe og en lille sjus dertil.
Der hjælper i hvert fald mig, de gange jeg har følt mig tromlet ned.
m v h
HCMA / Catbody
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2004 - 20:52 #9
man kan undre sig at der blev sat prædikatet coadmin på den kommentar fra nikolajdu!

trist du har forladt E, selv om vi ikke altid har været enige, håber du vender tilbage.

som om nogle af de andre har skrevet, så mangler der vist lige en undskyldning.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2004 - 20:52 #10
FA..... også, kan se at han allerede er deaktiveret, så nu er det min tur til at sætte mig ned og prøve at falde til ro, så jeg ikke af bare arrigskab også melder mig ud.
:O))
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 20:53 #11
ret underligt at nikolai ikke har givet lyd fra sig side
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2004 - 20:59 #12
Jeg vil indrømme at jeg ikke gennemtænkte det helt da jeg skrev kommentaren co-admin prædikatet burde jeg nu nok have holdt væk, men omvendt så var det svar på tiltale over hvad ird skrev i : http://www.eksperten.dk/spm/452366 - Her fastholder han at der ingen pointliderlighed er - Noget som han ellers var blevet beskyldt for i : http://www.eksperten.dk/spm/452264 - Hvilket det så sandeligt også lugter af.

Når det så er sagt så gav han jo også lige mig, co-admins og flere andre en sviner i : http://www.eksperten.dk/spm/452366 - Det havde jeg faktisk skrevet et svar til, men postede det ikke for at holde diskussionen i ro.

<snip src="http://www.eksperten.dk/spm/452366>
ird - Klap pc´en og drik en cola!

Stilen du lægger for dagen lige præcis nu er den der gør at visse ikke ønsker din tilstedeværelse på eksperten. Angreb er det bedste forsvar så du angriber til højre og venstre og forsvarer dig med 1 eksempel som viser sig oven i købet at være givet på et rimeligt grundlag. Bjornicle selv kommer forbi og du overfuser ham bare på trods af han faktisk undskylder den halvhårde tone, men nej jeg er smålig og husker som en elefant. Han skrev dit og dat og det kan jeg ikke leve med!

Ej altså helt ærligt

Ird - Kig lige selv efter : http://www.eksperten.dk/spm/452264 - Jeg ser et afvist... svar.

Du kommer med bunker af generaliseringer, fremstår som én person med forfølgelsesvanvid og nægter pure at at behandle andre fornuftigt. Generelt tror jeg du skal bruge 1 minut på at skrive langsommere og så liiige vende roen 2 gange inden du kommenterer. Og jeg vil da godt lige fastholde lidt fra min sidste kommentar "Hvis ikke man kan klare kritik må man holde sig ude fra diskussionerne = ikke deltage.".

Ird - Hvis jeg ønskede din konto lukket så lukkede jeg den simpelthen, men jeg ønsker ingens konto lukket og har faktisk flere gange prøvet at hjælpe dig tidligere på icq, men det har du jo tilsyneladende glemt. Du kan dog være sikker på at jeg ikke accepterer at du ruller kanonerne frem uden at have FN bag dig.

Du kan tage det her som en hjælp/vejledning til hvordan man forbliver på eksperten eller du kan fortsætte en efterhånden uendelig stime fornærmende indlæg.

Kom nu ikke igen og sig "I kan da lukke min bruger - Jeg er da ligeglad" - Det er du jo tydeligvis ikke og det kan jeg godt forstå for det kan da næppe være fedt - Omvendt så kan jeg godt forstå dem der er trætte af diskussioner som denne der i og for sig lugter af.... dårlig karma.
</snip>

Nu har i så min forklaring og kan så ellers få lov at disse på mig.

Gruf - Jeg får ingen mails - derfor.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. januar 2004 - 21:00 #13
Jeg forstår heller ikke, hvad det var der gik galt.. måske læsete nikolajdu dit indlæg forkert, eller havde overset noget..

Og.. ird er stadig aktiv:

Brugernavn    ird
Point    50.762
Placering    35
Karma    67%
Oprettet    tirsdag, 19. august 2003, kl. 16:38
Aktiv    Ja
Pro medlem    Ja
CoAdmin    Nej

ird> Jeg synes ikke, at du skal lukke din bruger pga sådan noget.. jeg synes du bare skal sk*de på det hele, og ignorere deres kommentar. Du gør hvad du kan for at hjælpe folk. Hvis du ikke direkte gør noget "ulovlig", kan de kysse en hvis del af din anatomi.

Hvis du beslutter for at lukke kontoen "ird", synes jeg at du skulle oprette en anden konto, med et nyt brugernavn. Og så skal du ikke fortælle hvem du er.
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2004 - 21:00 #14
Denne tråd har også været medvirkende ; http://www.eksperten.dk/spm/452818
- tråden udløste negativ karma allerede inden opretter havde kommenteret eller acceperet irds indlæg.
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. januar 2004 - 21:02 #15
måske skulle i tage og se på ird's karma .. der er en del der har smidt en kommentar ind om at han er pointliderlig, giver ubrulige svar m.m... måske du skulle han tage det til sig.

når man så kigger på den tråd så kan jeg godt forstå at nikolajdu farer lidt op.. hvis du spørger mig så smider man ikke et svar for: "Ok. Ja det er billigt!"
at der så kommer noget ind bagefter som kan bruges er en anden sag.

i andre smider da heller ikke svar som .. "smider lige et svar så vender jeg tilbage med det."

personligt har jeg oplevet mange svar hvor ird har smidt en hurtigt google søgning der intet har med emnet og gøre.. sådan noget sker kun hvis man er lidt for ivrig hvis du spørger mig... jeg er også imponeret over hvor hurtigt du/han nogen gange kan finde et brugbart svar.. men kan stadig godt forstå at det kan irritere nogen når det så ikke er tilfældet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 21:27 #16
thesurfer> ikke "stadig" aktiv - det hedder aktiv igen - heldigvis.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. januar 2004 - 21:29 #17
Hmm...

I netop dette tilfælde er jeg enig med jer i, at nikolajdu var for hurtig ude...

Men hvor mange diskutioner tilsvarende dette med netop IRD/LRD har der ikke efterhånden været??? Jeg tvivler på, at det er uden grund...
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. januar 2004 - 21:53 #18
suk man kan kun sige sige at lidt for mange folk har lidt for ondt i røven eller har for meget fritid....incl. visse co admins som jeg ikke vil nævne...

Håber ird/lrd forbliver herinde ellers vil det blive et tabt for E , -hvilket det ikke vil være hvis nicolajdu evt vælger at gå andre veje.....

Michal
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. januar 2004 - 22:00 #19
therevelation -> Hvis nicolajdu går, vil det da være et tab for E!

Nicolajdu er CoAdmin, IRD er supersvarer. Begge "typer" er nødvenvendige for E, den ene "type" er dog mindre populær end den anden :o)
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. januar 2004 - 22:08 #20
jep men der er jo nok forskellig opfattelse af hvad en co admin skal kommentere og blande sig i.....tænk på de skal forstille at være et godt eksempel...at begynde at tilsvine en bruger hvad grunden så end er...er ikke acceptabelt og hvis det skal gøres skal det sgu holdes privat.... på den måde nicolajdu har håndteret sagen kan jeg simpelthen ikke have respekt for...og ved mange andre har det på samme måde.... at være admin kræver ikke bare erfaring og teknisk viden....det kræver også modenhed.....
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. januar 2004 - 22:14 #21
therevelation -> For at citere mig selv: "I netop dette tilfælde er jeg enig med jer i, at nikolajdu var for hurtig ude...".

Husk altid, at der bag enhver CoAdmin sidder et menneske (i hvert fald her på E), og mennesker laver fejl, det er menneskeligt :o)
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. januar 2004 - 22:16 #22
k..trækker været dybt og slapper lidt af så....er bare træt den stakkels mand(ird) skal overfuses gang på gang :)
Avatar billede bredker Nybegynder
18. januar 2004 - 22:50 #23
ird blev ikke aktiv igen , der var et problem der gjorde at han ikke fik lov til at lukke  den
men nu er det blevet ordnet , så IRD er nu ikke aktiv
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. januar 2004 - 23:06 #24
Øv :-(

Mon det ender med at han åbner den igen efter en tænkepause, eller evt. åbner en ny bruger?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 23:16 #25
Helt ærligt!
Jeg tror der går et stykke tid før vi hører fra ird - hvis overhovedet.
Han er blevet behandlet som en lort herinde på det sidste - een kommentar/svar hvor man kunne bebrejde ham det mindste er blevet blæst vildt op.
Han havde ikke fortjent det!!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 00:52 #26
Dammit ird.. kan du så få r*ven her ind igen! :)
Du kunne da i det mindste ha' lukket dette spm, you foolish mortal :)
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. januar 2004 - 01:38 #27
anyway..hvis ird skulle læse denne tråd...vil jeg slutte med at sige tak for alle de godt stunder, og hvis vi ikke ses herinde igen - så good luck fremover...

MvH Michal
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 08:51 #28
Hm... Så er der ballade igen. Uden at tage stilling til hvem der har ret og hvem der har skylden, synes jeg måske lige at det er på plads at knytte en kommentar, da jeg synes jeg begynder at ane et mønster i de hændelser der sker omkring Lrd/Ird.

Lrd blev deaktiveret efter gentagne advarsler (en del af den givet af mig, da jeg var coadmin), der blev givet, primært med reference til hans til tider meget "energiske" virke og lidt hårde tone herinde. Dette er klart blevet bedre efter oprettelsen af Ird, men i mine øjne har Lars altid haft kort vej fra tanke til handling, hvilket måske ikke altid er det bedste herinde - specielt ikke hvis man får formuleret sig lidt "hastigt", hvilket Lars i mine øjne ofte gjorde.

Jeg fulgte selv med i det pågældende spøgsmål og tænkte med det samme jeg så Ird's kommentarer/svar "Ups, så får vi balladen" - af den simple grund at jeg forstod hans indlæg på nøjagtigt samme måde som Nikolajdu! At Ird tager dette som personlig forfølgelse, skal nok ses med baggrund i al den virak der har været om hans profiler - men det er en virak der i mine øjne er begrundet.

Da Lrd blev deaktiveret stoppede den aggresive forfølgelse af åbne spørgsmål fra Lars' side, men da Ird dukkede op, var der ikke ændret noget i hans måde at formulere mange af hans hurtige svar på, hvilket har ført til misforståelser og spild af mange brugeres energi - enten for at brokke sig over ham eller støtte ham.

I mine øjne vil al den virak omkring Lars' gamle og eventuelle fremtidige brugere bestå lige så længe som folk misforstår hans indlæg. I det daglige arbejder jeg bl.a. med formidling og kommunikation og der har vi en grundregel: Der er kun een person, der har ansvaret for at det der bliver sagt bliver forstået på den rigtige måde og det er den person der siger det! Tilhørerne kan ikke stilles til ansvar for deres måde at forstå ting. Det er op til afsenderen at formulere sig på en sådan måde at modtagerne ikke misforstår det - og det er nok dette som Ird er blevet fanget i. Min konklusion er altså at Ird havde en meget uheldig måde at formulere sig på, som af mange blev opfattet som provokerende/pointliderlig/støjende. Dette har medført en del skarpe reaktioner fra brugere, som er trætte af dette og det forstår jeg godt! En god ide var måske at Lars brugte lidt tid på at overveje om hans måde at kommunikere på er hensigtsmæssig - som sagt er det jo afsenderens ansvar at modtageren forstår budskabet korrekt.

Blot min ydmyg mening.

Hygge og god karma til alle.

FCS
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 15:50 #29
ird kunne nu godt have lukket de spørgsmål, han har åbnet af respekt for eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 19:06 #30
øhhh riversen var det ikkr netop det ird har fået så meget på puklen over altså at brokke sig over folk der ikke lukker deres spørgsmål, kunne jo være et statment fra hans side
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 19:08 #31
Hm... Ingen reaktion på mit indlæg (og det tog så lang tid at skrive det ;o) ). Skyldes det at folk er enige med mig, at de er uenige, men ikke gider at diskutere eller at de ikke forstår det jeg har skrevet? Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er mig der er helt forkert på den eller hvad?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 19:13 #32
gruf: jeg kunne kommentere dit indlæg, men jeg ender bare med at få på puklen, og jeg gider ikke at diskutere mere i dette spørgsmål.

fcs: kan næsten ikke være mere enig
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 19:15 #33
oki fcs, jeg mener at ird/lrd har været udsat for rimeligt meget hetz for at komme med sin mening i mange sager, det kan da godt være at han et par gange er gået over stregen det skal jeg ikke kunne sige, men i har i den grad været på nakken af ham også mere end i er med andre. bare lige min mening
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2004 - 19:18 #34
FCS>>Bortset fra visse nuancer, er vi meget enige i det du skriver.
Jeg har diskuteret masser af gange med LRD/IRD både over ICQ og via mails.
Det er nøjagtig de ting jeg gang på gang har fremført, med hensyn til hans "lidt" frembrusende måde, og væren for hurtig på aftrækkeren ind imellem, i stedet for lige at læse de indlæg der kommer, samt læse sit eget svar grundigt igennem, og tænke over hvordan andre vil opfatte hvad han skriver, og om det kan misfortolkes.
Desværre lyttede han ikke til det allerbedste råd jeg gav ham, da LRD blev deaktiveret.
Lav en ny bruger med et fuldstændigt andet navn, og koncentrer dig om det du er god til, og lær at være mere ligeglad med om folk får lukket spørgsmål, eller svarer tilbage.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 19:20 #35
Riversen>> OK - fint nok - tak for det ;o)

Gruf>> Fair nok - vi kan ikke være uenige om at nogle har været mere på nakken af ham end af andre. I mine øjne er det dog "selvforskyldt" som forklaret ovenfor. Du skriver "men i har i den grad været på nakken af ham " - med det går jeg ud fra at du mener at jeg også har været på nakken af ham? (Jeg mener selv at jeg, da jeg var coadmin, flere gange forsøgte at hjælpe ham ved at forklare hvad det var han gjorde som folk reagerede på, men det er en helt anden historie, som er ligegyldig her).

Hygge

FCS
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 19:23 #36
lige nøjagtig de ting fromsej nævner, har jeg også snakker med ird om... det er næsten uhyggeligt, så tæt det ligger på hinanden faktisk.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 19:23 #37
Fromsej>> Det glæder mig at høre ;o) Det var nemlig også mit indtryk at du (og mange andre) havde forsøgt at hjælpe ham.

Mit lange (og sikkert kedelige) indlæg ovenfor var et forsøg på at nuancere debatten istedet for at vi hele tiden argumenterer relativt sort/hvidt som jeg ofte oplever herinde - specielt når det kommer til persondiskutioner ;o)

Hygge

FCS
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 19:29 #38
gruf: jamen, så skal jeg da sige det... han er gået over stregen... og det er sket mere end et par gange. Du har ret i mange har været mere eller mindre på nakken af ham. Dette er ikke fordi han hedder ird/lrd, men det skyldes hans handlinger. Hvis du gjorde de samme ting, ville jeg uden tvivl være ligeså meget efter dig, som efter ham. Du får det til at lyde, som om det slet ikke er fortjent. Til en hvis grad er det.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 19:30 #39
jeg synes ikke det klæder nogen at citere samtaler man har haft med personer one-on-one - slet ikke coadmins.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 19:31 #40
fcs>> nu var det ikke myntet på dig direkte men på alle dem brugere som co-admins der har været på nakken af ham og ja jeg ved godt der er mange af jer der har prøvet at hjælpe ham med gode råd, men jeg vil give ird ret i at der er da frusrende at folk ikke lukker deres åbne spørgsmål og udeller de point som de har lovet, og at ird var en haj til mange spørgsmål er der vist heller ikke tvivl om. så i bund og grund mener jeg vi har mistet en kanon bruger der holdte fast på sin megning om at folk skal holde hvad de lover
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 19:34 #41
riversen>> det lyder som om man forfølger ham bare for at fange ham i de mindste ting, og så er da ikke noget at sige til at han reagere som han gør. ja han har sikkert gået over stregen nogen gange men så er han vel blevet andmeldt og har fået advarsler eller blevet deaktiveret, hvis han ikke er blevet det så er det vel fordi det i bund og grund er bagételler der er tale om
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 19:34 #42
Espersen>> Den forstår jeg ikke - hvorfor klæder det ikke folk?
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 19:39 #43
Glemte at tilføje: Det er "samtaler" som der ofte er refereret til herinde også mellem undertegnede og Ird - der er intet hemmeligt eller privfat i det som sådan.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 19:40 #44
Jeg opfatter det som at udlevere folk - især da udgangspunktet for en samtale er personlig / fortrolig. Noget helt andet er at de indlæg der kan komme om hbad der er snakket med ird om - ikke kan afvises/vedgås af ird selv.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 19:43 #45
espersen: nu strammer du den godt nok, men det er jo klart, når ikke det gavner ird's sag.

gruf: ja, han er blevet anmeldt, han har fået advarsler, han er blevet deaktiveret, han har registreret sig på ny (hvilket jeg også rådede ham til). Han har fortsat stilen (har ikke fulgt med på det sidste, da jeg ikke har orket det), men han har ikke været nogen engel.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 19:45 #46
og om ird kan afvise eller vedgå det jeg netop har skrevet, er jeg i bund og grund ligeglad med... jeg har ikke behov for at bevise om jeg taler sandt eller ej. Jeg ved dem, jeg respekterer mest på eksperten, ikke tvivler på mit ord. Iøvrigt er jeg ikke i tvivl om, at ird vil vedgå det.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2004 - 19:50 #47
Espersen>>De ting jeg skrev i mit indlæg er der for så vidt ikke noget nyt, eller fortroligt i, de blev også bragt på bane i den tråd hvor vi diskuterede deaktiveringen af LRD, på opfordring fra Lars selv via mail, og jeg var ikke den eneste der blev bedt om at gøre det på den måde.
Jeg føler derfor ikke noget behov for at forklare mine ord yderligere, da alt kan læses i den tråd jeg taler om ovenover.
Hvis du en dag keder dig og har 8-9 timer tilovers kan du gennemlæse den, husk bare på at bølgerne gik temmelig højt, og at folk er faldet ned på jorden igen.*S*
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 20:01 #48
fromsej: jo, jeg har fulgt den (og skrevet en kommentar også) - den kunne nok snart udkomme som bog ;-)

og ja bølgerne er gået højt - Coadmins bør dog som minumum holde sig i skindet - ellers er de ikke værdige til jobbet!
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 20:05 #49
Espersen>> Hvad mener du med "Coadmins bør dog som minumum holde sig i skindet" - iforhold til at kommentere sager eller hvad?
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 20:09 #50
nikolajdu er et godt eksempel - men det har han også fortrudt : fair nok !
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 20:10 #51
som jeg forstår det, har han kun fortrudt han skrev coadmin... ikke han han lavede indlægget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2004 - 20:11 #52
Det kan godt være at Ird og nogle andre føler vi har været på nakken af ham, men så spørg ham om hvor mange samtaler han har haft med forskellige co-admins. Jeg har selv og ved mange andre har været involveret. Når nu vi har taget så mange samtaler var det jo netop for at undgå denne situation, men stort set hver gang har Ird reageret fornærmet - På trods af alle bestræbelser på at hjælpe ham til et "bedre eksperten liv". Så med rén samvittighed føler jeg at vi faktisk har strukket os rigtigt langt (meget meget længere end andre brugere har fået af snor).

Det er set at når en anmeldelse indløb på Ird så har han selv kommenteret på det i en tråd eller sågar oprettet spørgsmål for at diskutere denne - Det skaber fjender, venner og ikke mindst en debat der burde have været undgået. Alt sammen påpeget 450 gange. Mit bedste råd har hele tiden været det som fromsej påpeger: "koncentrer dig om det du er god til - Gå mindre op i om andre opfører sig helt som du forventer".

Hvorfor blev vi så ved med at give Ird snor. Jamen i skriver det jo selv - Fordi han har hjulpet mange og er vellidt blandt dem. Fordi vi ikke ville fremstå som bussemænd hvis eneste formål i livet var at lukke Ird ned for good - Noget som vi ellers er blevet beskyldt for utallige gange.

- Espersen jeg synes ikke det her er at hænge nogen ud. Der sluttes af, med oprettelsen af dette spørgsmål, at lægge op til endnu en diskussion og det ægrer mig da kun at han har valgt ikke at deltage.

Jeg har allerede undskyldt at jeg underskrev mig som co-admin for der er ingen tvivl om at jeg kommenterede på den personlige sviner han gav mig i et andet spørgsmål. Omvendt har jeg ikke den store anger, for et eller andet sted måtte farcen stoppe. Stort set uimodtagelig for kritik kan ingen være i et samfund og alligevel har vi oplevet det gang på gang.

Nogle gange har det så bestemt været uberettiget og opstod alene på grund af hans fortid. Omvendt vil jeg igen påpege at Ird efter sidst valgte at tage et brugernavn der lå så tæt på og samtidigt klart melde ud at han var den samme - Der skulle nok allerede der være lagt låg på.

/Nikolaj
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 20:11 #53
Espersen>> Ok - du refererer til den kommentar Nikolajdu kom med. Der er jeg tilbøjelig til at give dig ret, men kan som tidligere coadmin sagtens forstå hans frustration - det er dog uheldigt at han skrev coadmin ;o) Det var dog langt fra dette jeg forsøgte at ligge op til debat om ;o)
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2004 - 20:13 #54
ja, og der mener jeg du virkelig er galt på den ; er man coadmin kan man ikke tillade sig hvad som helst, blot man undlader at skrive "coadmin". Så bør man være voksen nok til at forstå at alle ens indlæg skal være sober!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2004 - 20:14 #55
fcs - Vi kan roligt tage debatten for jeg ved godt det ikke var for klogt og gør ikke mig et hak bedre end det vi ofte har slået på var en mangel hos Ird.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 20:15 #56
Niukolajdu>> Ja, det er heller ikke fordi jeg ikke synes at der er plads til den debat - det var blot for at påpege at det ike var den debat jeg lagde op til ;o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. januar 2004 - 20:41 #57
Så kommer jeg også lige på banen ;)

for nu at starte fra bunden af...

espersen>>  "kan man ikke tillade sig hvad som helst, blot man undlader at skrive "coadmin". Så bør man være voksen nok til at forstå at alle ens indlæg skal være sober!"

Så tror jeg ærlig talt du har misforstået konceptet - vi er, på godt og ondt også brugere af eksperten. Selvfølgelig kan vi ikke tillade os hvad som helst -vi er underlagt nøjagtig samme regelsæt som resten af brugerne her på sitet,- og hvis ikke vi må skrive kommentarer der reflekterer vor personlige holdning, tror jeg ærlig talt ikke der ville være mange der ville ønske at udfylde den ret underbetalte ;) stilling, som CoAdmin stillingen jo er.
IOM. at vi er underlagt samme regler som alle andre, kan enhver der mener at vi overtræder regelsættet anmelde os på nøjagtig samme vis som man kan med enhver anden bruger.

-generelt, Ja (som det vist også er fremgået af minimum et par indlæg indtil videre) så var det uheldigt at nikolaj kom til at postfikse "coadmin",- det indrømmer han blankt selv og så mener jeg et eller andet sted ikke man kan koge så frygteligt meget mere suppe på dén.

Hvad angår den generelle holdning til ird/lrd/* tror jeg fromsej siger det meget klart i sit indlæg 19:43:30 CoAdmins har brugt uforholdsmæssigt meget tid på at forklare ham spillereglerne for siden, op til flere gange er der blevet lovet bod og bedring, hvilket hver gang har haft en enddog meget kort levetid, -hvorfor man efterhånden godt kan gå hen og få samme holdning til en sådan type bruger som man har til f.eks. metroen.

Om hvorvidt der køres/blev kørt en hetz mod ird, kan jeg kun svare nej - hvorvidt det kan opleves sådan vil jeg tilskrive ird selv, da en gentaget forkert adfærd jo naturligvis vil medføre et øget antal indblandinger fra både coadmins samt andre brugere.

Og til sidst, hvorvidt det klæder nogen at citere samtaler - så beklager jeg meget hvis jeg har overset noget,- min browser, der er noget unstable/testing fra hades, har problemer med at vise alle indlæggene i dette spørgsmål, men jeg ser ikke umiddelbart nogen citater ? -det jeg kan se er  meget korte oprids af hvad en samtale har handlet om, og hvad hver part mente -den slags mener jeg ikke umiddelbart er særligt fortrolige,- især når vil jeg tro, det har været ting af denne karakter der har været emnet.

over - out
Jelzin
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. januar 2004 - 20:08 #58
hele 10dage "væk" fra eksperten blev det til for ird, for ikke at nævne at han kun var "inaktiv" i ganske få dage, før han var aktiv igen *dog uden at kommentere/svare spm*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. januar 2004 - 20:16 #59
Det er fint med mig. Nogen gange kan vi alle trænge ti lidt luft og det kan være man får tænkt lidt i mellemtiden - Det er af og til klogt og helt rart.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 20:53 #60
Han skal være velkommen tilbage, så må vi håbe både at IRD har lært af fortidens synder, og især at folk giver ham fair play på Eksperten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2004 - 21:16 #61
Enig!
For at give ird fairplay burde dem der har givet ham dårlig karma, slette denne og lade ham genopbygge denne på ærlig og fair vis!!!
Avatar billede bjornicle Nybegynder
29. januar 2004 - 22:05 #62
Hvis han har "aendret" sig mens han har vaeret vaek, saa vil dem som har givet ham daarlig karma tids nok finde ud af dette og aendre den. At man har surmulet, forladt eksperten i protest med stor fanfare og derefter kommet snigende tilbage giver vidst ikke anledning til at slette daarlig karma.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2004 - 22:11 #63
Tror ikke på at folk ændrer karma på en bruger.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
29. januar 2004 - 22:14 #64
men dette er vel ogsaa ligegyldigt, eftersom at hvis han har aendret sig, saa vil alle de efterfolgende karma afgivelse vaere gode, og derved "drukne" de daarlige der er ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2004 - 22:27 #65
*ROFL*
"Medløber i debatter, der desværre sjældent har en selvstændig mening. Klarede sig dårligt som coadmin og valgte heldigvis at stoppe."

En værre gang bræk jeg har uhyggeligt svært ved at tage alvorligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 22:36 #66
Og selvfølgelig uden underskrift.*G*
Det er svært at tage seriøst.
Avatar billede htmlkongen Novice
30. januar 2004 - 08:04 #67
Hvad sker der egentlig med det Karma? Bliver det ikke slettet? Jeg har egentlig ikke rigtig mødt nogen herinde på E, som virkelig synes det er en god idé. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 08:53 #68
Jeg håber da det bliver slettet - og dog...
Når man er med i en auktion på qxl kan man se en bedømmelse af en bruger - hvorfor ikke have samme funktion her?
På eksperten er der bare frit spil, for man er jo anonym...
Avatar billede htmlkongen Novice
30. januar 2004 - 15:26 #69
Ja men det vil blive misbrugt. Det tror jeg hvert fald... Jeg har heldigvis ikke fået noget endnu. Som man siger: Dårlig kritik er bedre end ingen, men alligevel :)
Avatar billede hcma Novice
30. januar 2004 - 15:58 #70
al kritik = karma skal begrundes og signeres.
Jeg ved ikke rigtigt om der findes god og dårlig kritik, så længe den er konstruktiv. Men der findes gode og dårlige KRITIKERE.
1:Dårlig Kritiker: f.eks.: ingen begrundelse, hul i hovedet og alt i denne stil.
2:God Kritiker: f.eks.: er svær at forstå, meget er indforstået "nørd-snak", kommer kun med et link som måske forklarer og løser problemet og deltager så ikke yderligere, hvis der er behov for yderligere afklarende spørgsmål  o.s.v.

Punkt 1 er der intet at gøre ved. Man må bare ryste på hovedet og konstatere mangel på seriøsitet.
Punkt 2 tager jeg derimod som konstruktiv kritik, som jeg har en chance for at gøre noget ved.

Så: slet de karma's hvor der hverken er begrundelse eller signatur.
Avatar billede hcma Novice
30. januar 2004 - 16:00 #71
ovennævnte indlæg fra mig, betyder jo nok at min Karma ryger nedad, da der mangler signatur på et par stykker (af de gode  ;o)  )
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2004 - 16:00 #72
Ja, få Admin til at sætte brugernavn på alle karma tildelingerne med tilbage virkende kraft. Så var der nogle der ville få røde ører..
Avatar billede hcma Novice
30. januar 2004 - 16:02 #73
HØRT !!!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. januar 2004 - 16:27 #74
velkommen tilbage ird :D

Kunne virkelig være godt hvis admin valgte at sætte brugernavn på.. S*** for en omgang ballade der så ville blive. Måske lige netop det vi har brug for, for at få rystet op i alle de diskussioner der snart har været/og foregår på nuværende .p
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 16:29 #75
Tak Susanne, og tak for den pæne karma du smed :)

Ha en god weekend
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 16:35 #76
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=ird&option=karma

jeg får bare ikke fred :)

Men okay lad den karma komme eller ej. Kan alligevel ikke bruge den til en disse!
Avatar billede hcma Novice
30. januar 2004 - 16:46 #77
ird >>  se min kommentar 30/01-2004 15:58:13
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 16:49 #78
Fuldstændig enig catbody!
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 16:56 #79
"Cool" karma du smed til mig arlet...tommel op :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 19:37 #80
ird> karma på eksperten skal bruges på at give en spørger et indtryk af om man kan noget eller ej.
Indlæg som disse kan man jo ikke bruge til en SKID, da karma er, efter min mening, givet på forkert grundlag. Desuden er det mere barnligt at smide en dårlig karma, med en dårlig kommentar:
"Hvor er det barnligt. Vælte frem og sige at nu gider man ikke være på E mere og deaktiver sin bruger, hvor derefter at aktiver sin brugeren igen. Helt til grin efter min mening - Arlet"

Ird> du ønskes hjertelig velkommen tilbage - håber du bliver denne gang ;)
Avatar billede espersen Novice
30. januar 2004 - 19:52 #81
velkommen tilbage !

arlet ; sej karma at give ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. januar 2004 - 20:07 #82
;) overvejer kraftigt at oprette et lille bogmærke til din karma side ird, om ikke andet så kan lige smutte forbi, hvis jeg trænger til at grine lidt...

Hehe elsket og hadet - der vil jo altid være nogen der ikke kan tåle at få alt for mange sandheder på en gang. Går nogen gange lettere, hvis det er pakket ind i fine ord som f.eks:

FAT-error = Fool At Terminal
DBU = Dead Brain User
eller
PEBKAC = Problem Exists Between Keyboard And Chair

ROFL må indrømme, at jeg med jævne mellemrum i mit arbejde føler mig så utrolig fristet til at bruge ovenstående, at I tror det er løgn :))
Avatar billede resten Nybegynder
30. januar 2004 - 20:08 #83
Man kan jo kun give den karma man syntes en bruger skal have efter sin egen mening og efter andres om den så er god mellem eller dårlig som her.

Og nu har arlet været så ærlig og har stået frem med "underskrift" men så er det også forkert...

Man kan jo altid finde nogen der er for og nogen der er imod og sådan ville det altid være og igen folk kan kun give den karma som de mener er rigtig efter deres mening.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
30. januar 2004 - 20:11 #84
resten -> Enig!

Der er dog grænser, f.eks. den riversen fik, "Han ligner et vildsvin!"...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. januar 2004 - 20:17 #85
...resten my bad. Skulle ikke opfattes på den måde ;)

Stor respekt for de brugere der tildeler bad karma - OG så har guts nok til at signere. Min melding var mere møntet på dem der skriver et eller andet, som jeg betragter som utroligt barnligt OG IKKE signerer.......

Selvfølgelig skal der være plads til ALLE herinde, men det mindste man kan gøre hvis man vælger at tildele karma, er da at signere ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. januar 2004 - 20:18 #86
S**** og lige for en ordens skyld >> Arlet mine små forkortelser, var IKKE møntet på dig ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 20:21 #87
Min mening om karma er at den skal bunde i et arbejde på eksperten - hvis en bruger melder ud at han ikke gider mere og får dårlig karma pga. det, ja det giver jo ligesom ikke en melding om personens arbejde på eksperten. Tværtimod.
karma skal bruges, som før skrevet, til at vurdere om en person er kompetent eller ej. Ikke til at vurdere en person på hans gøren og laden.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2004 - 21:24 #88
Øh - point bruges til at vise om en bruger en kompetent. Karma bruges til
at vise om man opfører sig pænt. Ofte men ikke nødvendigvis det samme.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 21:41 #89
Øh - Point er belønning for arbejde - ikke til at vise om man er kompetent.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
30. januar 2004 - 21:43 #90
john_stigers -> Points er en symbolsk belønning, og mange points viser om en bruger er kompetent.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 21:46 #91
ja den kan vendes og drejes mange gange den der - jeg giver op.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2004 - 21:47 #92
john>

Point gives normalt for korrekte svar. Korrekthed kræver en eller anden form
for kompetance.

Om svarer viste det på forhånd eller faktisk måtte bruge tid på at finde
ud af det melder historien sjældent noget om.
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2004 - 22:16 #93
Jeg kan sagtent leve med at folk ikke har samme mening og holdninger som mig, og  selv om der er 100 her på E, der mener, mine meninger og holdninger er forkerte, bliver de ikke ændret.

Ang. Karma så mener jeg at karma skal gives om hvad man mener om personen og hvordan personen opfører sig på Eksperten. Om vedkomne er god til at hjælpe - om vedkomne har meget viden på et område - om han altid tager pointene selv - om han taler grimt til folk - osv
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 22:23 #94
arlet> ok :)

Slog lige karma op i et leksikon:
"Karma

Karma er en del af reinkarnationstanken, som findes blandt andet i hinduismen og buddhismen. Karma forstås som summen af moralsk gode eller onde handlinger, som et menneske udfører i sin levetid, og som bestemmer dets skæbne i næste liv."

Det ER nok hvordan personen opfører sig på eksperten så - hmmm...
Sorry, jeg var totalt på et sidespor der.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 22:40 #95
arlet> man har sine egne meninger - dem kan ingen ændre på, uanset hvad de siger.
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 08:57 #96
Resten---> nu var det sådan at jeg BAD arlet sætte navn på den karma han har smidt til mig og ikke fordi han gjorde det for at stå ved hans indlæg! Jeg bad ham underskrive den igår via ICQ
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2004 - 10:04 #97
ird -> ok - Det er derfor at du bruger icq, der kan du "svine folk til"
og så spille "darling" her på E. Flot
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 10:09 #98
Kommentar: susanne_larsen 30/01-2004 20:07:44>>Går du efter titlen som årets BOFH?
http://bofh.ntk.net/Bastard.html ;o)
Avatar billede bredker Nybegynder
31. januar 2004 - 10:12 #99
arlet>>så burde du nok også lige se på hvad du selv kalder folk ,der ikke underskriver sig
(det du skriver i din egen profil )
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2004 - 10:20 #100
bredker-> Ja, og det står jeg ved. Jeg skrev dette 31/01-2004 10:04:47. Der er jo ingen der ved hvad der er skrevet over icq(andre end ird og mig)..
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 10:26 #101
Jeg har ikke svinet dig til over ICQ arlet!!! Spurgte dig om ikke du ville sætte navn på den karma du har givet mig, og spurgte dig om grunden til du gav mig det!

Men lad os nu snart stoppe dette meningsløse skænderi!
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 10:43 #102
arlet så tag dog lige og luk, du er ikke noget engelbarn selv
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. marts 2004 - 10:34 #103
nu har jeg ikke læst hele tråden, men dog set Nikolajdu's kommentar i det andet spørgsmål, og sidder nu og ærger mig over jeg stemte på ham til coadmin valg, har intet imod nikoladju men sådan en kommentar kan jeg ikke se nogen som helst mening i, der er drevet heksejagt nok på en af de brugere det hjælper flest folk her på eksperten, hvorfor blive ved ? Ird er ikke mere pointliderlig end 90% af alle de andre brugere der er her på eksperten, men altid går det ud over lars... det er lidt som om nogle herinde ser det som en nydelse at have en at hakke ned på og svine til...  hvis i tog jer tid til at kigge Lars' 2 brugere igennem Lrd og Ird så ville i hurtigt se at han har hjulpet utrolig mange mennesker og utroligt mange mennesker sidder og er glade for de fik den hjælp af Lars... der er måske en 10-20% som er sure på ham. .. men ingen er perfekte og der vil altid være nogen som bedre kan lide personen end andre...

jeg ser ingen grund til at "køre" så meget på Lars når der ikke køres på andre brugere som er mindst lige så slemme...

Jeg har valgt med dette at stoppe herinde også da jeg ser det utroligt latterligt at selv Coadmins ikke kan styre sig selv og svine en bruger til fordi han har en baggrund som måske ikke er så pæn...

så farvel herfra også
Avatar billede arlet Juniormester
04. marts 2004 - 10:45 #104
triple-x ->Fair nok, du ikke vil være her mere...

Du har til kendegivet at du ikke vil være her mere og skrevet hvorfor. Om en uge er tingene herinde på samme måde, så lov mig at være voksen og bliv væk og ikke komme tilbage om en uge og har fortrudt..

Er sikker på at når man skrivet et indlæg her om at man ikke gider mere, så har man overvejet det mere end en gang ogs å er det fint nok at stoppe..

Det kan jo være om et halvt år eller længere tid at du får lysten tilbage og så skal du da være hjertelig velkommen, men ikke om en uge eller 2 dage.
Avatar billede ird Praktikant
04. marts 2004 - 11:00 #105
Arlet--> Hvis manden får lyst til at vende tilbage efter en uge er det vel hans egen beslutning? Du skiver et eller andet sted at han ikke er velkommen tilbage efter en uge væk herfra, og dette kan jeg ikke rigtig se hvorfor han ikke skulle være.
Og om han vender tilbage om to dage eller 2 måneder gør ham da ikke mere eller mindre velkommen vel!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. marts 2004 - 13:42 #106
Det er undrer mig mest er at triplle-x vælger at kommentere på en 3 måneder gammel sag. Hvis han nu havde gjort sin research ordenligt så havde han set at jeg sidenhen har grint flere gange med ird.

Det er altså ikke fordi jeg sidder og bærer nag, men jeg følte dengang at jeg var nødt til at kommentere på det som Lars selv havde gjort et stort nummer ud af at afvise.

Jeg er sikker på at jeg i triple-x´s og 110% andres gloværdige eksperten-karrierer nemt kan finde eksempler på at de har skrevet mere eller mindre heldige ting. Med mindre de har en vis samtidsværdi så vil jeg se mig dum at kommentere på outdatede informationer.
Avatar billede ird Praktikant
04. marts 2004 - 13:48 #107
Alt er da også glemt fra min side nikolajdu :)
Ingen grund til at bære nag
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2004 - 19:38 #108
Kan se triple-x heldigvis stadig er aktiv ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. marts 2004 - 09:58 #109
hmm føler mig lidt dum når sagen er gammel :) men ja var sq ikke helt frisk efter en druktur og sådan, men stadig holder jeg på mine synspunkter og lukkede faktisk min konto at det så ikke har virket ved jeg ik helt hvorfor gjorde det nok forkert :)  så prøver igen, jeg trækker mine ting tilbage om nikolajdu, da jeg kan se han har sagt undskyld og ja alle kan jo lave fejl.

men ja så er der vel kun tilbage, at ses farvel :) held og lykke fremover, og til arlet, fint nok du har så meget imod det, men kan så fortælle dig at jeg ikke kommer tilbage efter 2 dage :) og heller ikke en uge
Avatar billede ird Praktikant
05. marts 2004 - 10:17 #110
Trist triple-x, men Arlet's kommentar er totalt langt ude. Glem det og bliv hos os
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. marts 2004 - 11:44 #111
nope lars... der er ikke rigtig noget her på eksperten som er værd at kæmpe for, andet end en massse gode vennner som jeg også har ved siden af eksperten....

så de folk der mener de kan bruge min hjælp til noget kan jo snakke med mig over mail...martin@pezzo.dk, så hvis der er en venlig coadmin der lukker min konto ville jeg være glad... har selv prøvet et par gange men kan ik få det til at virke :) håbe at høre fra dig lars
Avatar billede riversen Nybegynder
05. marts 2004 - 11:49 #112
triple-x: jeg deaktiverer min konto hver gang jeg har brugt eksperten til at spørge, så det virker helt sikkert. Vælg luk konto og gem så... der er ingen problemer her.

Jeg bruger kun eksperten til at spørge nu, da jeg har det ligesom dig med e :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. marts 2004 - 11:29 #113
riversen - okay :) så må jeg jo prøve endnu en gang eller bare lade min konto stå åben. og så bare lade være med at bruge den.