Avatar billede oletp Nybegynder
23. januar 2001 - 12:51 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Musik cd,er hvordan ?

Fra min cd-musiksamling vil jeg gerne kopiere forskellige musikstykker over på harddisken.Herfra vil jeg så brænde min \"egen\" musik-cd til afspilning på mit musikanlæg.
Kan dette lade sig gøre og evt. hvordan?
Kan kvaliteten blive rimelig?
Hvilket format skal jeg brænde over i?
Hvad med softvare?
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 12:53 #1
Så skal du bruge at program eks. Audiocatalyst der ligger dine CD´er ned på din harddisk som eks. MP3.
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 12:54 #2
Fordelen med MP3 er, at formatet fylder meget lidt. Fra harddisken tilbage på ny CD kan du bruge WAV formatet.
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
23. januar 2001 - 12:54 #3
Når jeg laver dette nummer, bruger jeg \"Audiocatalyst\" Hvor jeg først omdanner filerne til \"waw\" og derefter kan man redigerer den som man ønsker inden man brænder
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. januar 2001 - 12:54 #4
software brug Nero burning rom, den er genial, den kan også konv. fra MP3 til wav.
for at CD afspilleren skal kunne forstå din CD, skal det være wav format ( tror jeg nok ), så når du lægger dem på hd, skal du bare beholde dit format, så kan du brænde dine egne CD\'ere...
Men er det blevet vedtaget i folketinget at det er lovligt....?????
KAsseper
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2001 - 12:56 #5
det er ikke lovligt!!!
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 12:57 #6
Jo det er da! Privat kopiering er da lovligt!
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2001 - 12:59 #7
og siden hvornår er det blever gjort lovligt?
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 13:01 #8
Det er lovligt at kopiere til dat bånd og så tilbage til cd. Hvad er så lovligt og hvad er ikke!
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
23. januar 2001 - 13:03 #9
Det bliver først lovligt til April (NÅR DE IGEN SÆTTER AFGIFT PÅ PLADERNE)
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2001 - 13:03 #10
at kopiere fra et digitalt medie til et andet er ulovligt - uanset om der så er 10 analage alm. bånd imellem...

og der er ikke vedtaget noget i folketinget endnu - det er udsat, så faktisk burde man klage når forretninger reklamere med \"afgiftsfrie CD\'er\" - afgiften er nemlig ikke lagt på endnu!
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 13:05 #11
keysersoze - fortæl mig du aldrig har kopieret en cd!
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2001 - 13:08 #12
senj >> det kan jeg ikke - kun at jeg ikke har kopieret nogle ulovlige...
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 13:09 #13
Tænkte det nok!
Avatar billede oletp Nybegynder
23. januar 2001 - 13:14 #14
Tak for de foreløblige svar/kommentarer.
Lovligt - ikke lovligt - aner det ikke.
Men jeg skal kun bruge det privat.
Audiocatalyst - hvis det er et program - hvor finder jeg det?
Kan man bruge Easy Cdcreator ver.4.02?
Avatar billede senj Nybegynder
23. januar 2001 - 13:21 #15
Tror du kan hente den her:

http://www.5star-shareware.com/Music/AudioEncodersandConverters/audio-catalyst-download.html

Omkring brænder software så følger der vel noget med brænderen når man køber den.
Avatar billede oletp Nybegynder
23. januar 2001 - 14:09 #16
til senj - ja det ovennævnte Easy Cdcreator 4.02
Avatar billede oletp Nybegynder
23. januar 2001 - 21:22 #17
Jeg har hentet audiocatalyst og et andet program på nettet. Det andet hedder CDEX120 - dette har jeg nu prøvet og det virker helt OK - meget enkelt.
Tak for hjælpen vedr. audiocatalyst