Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:12 Der er 28 kommentarer

Front USB + Audio?

Hej drenger og jer andre.

Jeg har fået mig et sådant kabinet som giver mulighed for at have USB o Audio output i fronten af ens kabinet. Har kabler og det hele til at slå det hele til. Jeg har lige fået min USB front port til at virke :)(Hurray) men jeg mangler stadig så jeg kan få mit audio halløj til at køre. Jeg ANER bare ikke hvordan jeg skal sætte skidtet til. Nogen der kan hjælpe? Jeg kan forbinde den ENE ende af audio stikket til den "front port" dér, men jeg ved IKKE hvor den anden ende skal sidde på bundkortet. Synes ikke rigtigt at stikket passer nogen steder. Ville ønske jeg kunne vise et billede af kablet, men kan jeg desværre ikke :( Det er ret svært at beskrive. Nogen der har bare en anelse idé om hvad jeg snakker om? :S
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:14 #1
Skal lige siges, at bundkortet er af forholdsvis ny dato så det burde vel understøtte det...
Avatar billede bredker Nybegynder
18. januar 2004 - 15:16 #2
hvilket bundkort
Avatar billede jvnega Nybegynder
18. januar 2004 - 15:20 #3
Prøv at kigge i ,manualen til dit bundkort hvis dit bundkort skulle understøtte det burde det stå i den....
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:21 #4
Soltek SL-75FRN2-RL

Det er mit bundkort.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:27 #5
Kan ik umiddelbart se noget, men jeg glemte at nævne noget... Svært at forklare..

Stikket som jeg har sat fast på fronten, ender naturligvis i den anden ende med et stik mage til. Men fra dette stik, går der 7 SMÅ bitte "stik" udfra. Omkring disse små stik, er der sat en seddel hvor der står hvad de forskellige farver på de små stik betyder.(blå, grøn, brun, rød osv...) Skal man evt. bruge dem et eller andet sted?
Avatar billede popsy Novice
18. januar 2004 - 15:35 #6
Tror det er valgfrit om du bruger de små eller det store stik. Har et lignende kit, og det er altså ikke mere avanceret end at det skal tilkobles portene i mit lydkort bag på computeren :)
(Medmindre jeg misforstår dig?)
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
18. januar 2004 - 15:40 #7
Kan du evt tage et billede af de stik, eller finde et på nettet? det ville gøre det en hel del lettere :)
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:47 #8
Her er så et link til billedet af det verdammte stik...
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:48 #9
Avatar billede popsy Novice
18. januar 2004 - 15:50 #10
Hmm, jeg misforstod :D Det ligner da til forveksling de stik man brugte mellem lydkort og cdromdrev synes jeg?
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 15:51 #11
Dunno... har jeg ikke forstand på ;)
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
18. januar 2004 - 16:01 #12
Jeg har ikke set sådan et kabel før.
Men den ene ende kunne se ud til at være til et usb stik og den anden med de små stik og et enkelt stort, kunne måske være til panelet... jeg har bare ikke ret mange af den slags stik på bundkort. Men så skulle det hele kobles til usb, og det lyder da også lidt mærkeligt.
Kan nok ikke hjælpe ret meget :(
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
18. januar 2004 - 16:04 #13
jeg har bare ikke >set< ret mange af den slags stik på bundkort... skulle der stå.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. januar 2004 - 18:47 #14
Den skal sidde i det stik der sidder lige ud for din AGP sokkel, det kan godt være der sidder et par jumpere der, men dem skal du bare fjerne.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
18. januar 2004 - 23:03 #15
What? Jeg skal flytte et par jumpere?! Det lyder lidt usandsynligt i mine ører... :S
Avatar billede nopsen Ekspert
19. januar 2004 - 02:25 #16
Nej som jeg skriver KAN der sidde nogen jumpere der hvor stikket skal sidde, men hvis der ikke gør, så skulle det stik passe.
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
19. januar 2004 - 08:36 #17
Det ser ud til nopsen har fat i noget. Her er link til din manual: http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php?isbn_st=SL-75FRN2-RL%2FSL-75FRN2-L
Øverst på side 38 står der noget om et stik "JAUD1: Front Panel Audio Connector", det er den du skal have fat i.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
19. januar 2004 - 14:35 #18
ok... Hvis vi siger at det er der det skal sidde, så skal jeg bruge de små stik der går ud fra det store... Hvordan fanden skal de så sættes i? :(

De har forskellige navne de små stik:

MIC-bias
fpout-r
fpout-l
aud gnd
ret-r
ret-l

Ikke ligefrem noget der siger mig det helt store, men kan da selv se, at "l" og "r" står for left og right ;)
Avatar billede nopsen Ekspert
19. januar 2004 - 16:31 #19
Nej det er det store stik du skal bruge, det passer det til stik som sidder ud for din AGP port, som jeg omtalte før.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
19. januar 2004 - 17:02 #20
Jamen i det stik som jeg har, er der jo en af de små "udgange" der er blokeret... ? Synes ikke det passer i... :(
Avatar billede nopsen Ekspert
19. januar 2004 - 23:43 #21
ja det er der som standard, og som jeg kan se på stikket i manualen til dit bundkort, så mangler der også lige netop den ene "pin" på det stik som sidder på dit bundkort. Er du sikker på at du kigger på det rigtige stik? det sidder lige op af dit grafikkort.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
20. januar 2004 - 16:45 #22
Er du sikker på, at du kigger på den rigtige manual? Jeg kan altså ikke finde nogen i nærhende af mit grafikkort.. :S Ikke i manualen eller på selve kortet... :S (Indviklet shit det her ;) )
Avatar billede nopsen Ekspert
20. januar 2004 - 23:16 #23
giv mig lige din email, så laver jeg et screenshot af det.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
21. januar 2004 - 17:15 #24
therealcamelo@hotmail.com
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2004 - 01:53 #25
Fandt du ud af det?
Avatar billede camelo2 Nybegynder
23. januar 2004 - 13:55 #26
Nej... Der er altså ikke overensstemmelse med den manual du sidder emd og så min :S Jeg ha rikke den port du hentyder til :( Ved ik hvad der går galt for jeg kan da se at manualen er for mit bundkort osv., og stikket er det jeg skal bruge :( Maaaan... Nedtur det her... :(

Ps.: Ny bruger da jeg af en eller anden grund ikke kan få den anden i gang på nuværende tidspunkt :S Forsøger at få den op at køre snarest igen...
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2004 - 19:22 #27
ok, underligt at den hentyder til din model, men der findes åbenbart flere typer både med og uden det ekstra stik.
Så kan du desværre ikke gøre det, sommetider må man vælge front usb fra, alt efter om bundkortet har den ekstra mulighed eller ej.
Mange gange har man et ekstra slot til USB på bagsiden, så der må man vælge om man vil undvære dem enten i fronten eller på bagsiden.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. maj 2004 - 17:37 #28