Avatar billede kr-data Nybegynder
18. januar 2004 - 14:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9600 Pro Graffikkort fejl

Hej eksperter

Jeg her installeret XP på min comp og det virker (nogenlundde). Bortset fra at mit graffikkort går ned hver gang jeg forsøger at køre nogen former for 3d graffik (D3D og OpenGL). Den fejl jeg får kan ses her: www.kr-data.dk/error.jpg

Savner  98 hvor systemet bare virkede, men nu vil jeg have det til at virke med XP.

Driververion: 3.10

Har prøvet med 3.8 og en mere.

DirectX version 9.0b

CPU: 28, ghz P4
Ram: 512 Kingston
Graffikkort: Som tidligere sagt Saphire Radeon 9600 Pro

Kan i hjælpe?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. januar 2004 - 14:45 #1
har du prøvet at slå VPU recover fra?

skærmindstillinger -> indstillinger -> advanceret -> VPU recover -> Fjerne fluebenet i Enable VPU recover
Avatar billede chalde Seniormester
18. januar 2004 - 14:55 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
18. januar 2004 - 15:47 #3
Hvis du bruger den indbyggede xpdriver bør du prøve producentens driver til xp
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. januar 2004 - 16:05 #4
Jeg bruger ATI's driver
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. januar 2004 - 16:10 #5
hvad sker der hvis du slå VPU recover fra?
så burde den ikke komme med den fejl længre
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. januar 2004 - 16:18 #6
Så fryser den enten på billedet eller så går den i sort skærm, og så har jeg ikke andet for end at genstarte min comp.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. januar 2004 - 16:22 #7
Har du prøvet en anden driver?
Og lav lige en 3d test med dxdiag til directx og se hvad den skriver
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. januar 2004 - 16:30 #8
Har prøvet med to andre og er ved at prøve med to mere. DxDiag melder ingen fejl, men hvis det er kan jeg smide en eksporteret fil med alle informationerne ind.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. januar 2004 - 16:32 #9
hvilke former for 3d graffik (D3D og OpenGL), er det du prøver at køre?
spil eller programmer?
hvilke spil/programmer er det?
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. januar 2004 - 17:19 #10
3dmark 2001 og half-life (CS)
Avatar billede ultima Nybegynder
29. januar 2004 - 23:49 #11
prøv at installere de drivere der fulgte med dit grafikkort. kender nogle stykker der har haft problemmer med nye drivere der slår deres 3D accelerator fra.
Avatar billede kr-data Nybegynder
31. januar 2004 - 13:04 #12
Virker heller ikke. Satte det ned til AGP 4x og så virkede det. Så må jeg lige få mit kort chekket ved forhandleren, der er ikke så meget andet at gøre
Avatar billede sortedali Nybegynder
07. februar 2004 - 13:48 #13
Hejsa

Har du prøvet denne (cut and paste den)
http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=12&submit.y=4

Den virkede på min, herligt :-)
Læs deres "Fixing in thid driver" og "Release notes"
NB: Jeg havde dog opdateret mit mobo (incl. AGP driver)med nyeste drivere først...!