Avatar billede trer Nybegynder
18. januar 2004 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VML vs SVG

Hej

Jeg benytter p.t. VML til at tegne slægstræer og dataflow diagrammer. Størrelsen på diagrammerne er typisk op til 15.000 pixel på hver led!

Problemet er, at kun IE understøtter VML - samt at en bug i IE gør at diagrammerne ikke kan printes :-( verificeret ved Microsoft, de har ikke tænkt sig at fixe den )

Jeg overvejer nu at skifte til SVG (enten standalone eller inline) - men før jeg redesigner noget:

Kan SVG håndtere størrelser a la 15.000 x 15.000 pixel på almindelige pc'ere med fx max 128 eller 256 mb ram - og kan SVG printe diagrammer i ovenstående størrelse?

Viewerne jeg har i tankerne er "naturligvis" Adobes SVG viewer.
Avatar billede trer Nybegynder
28. januar 2004 - 19:55 #1
okay, ingen inputs... så lukker vi :-)
Avatar billede mobi2 Nybegynder
11. marts 2004 - 13:44 #2
Hej Trer,
tjaa... nu er det jo ikke hver dag jeg kigger forbi. MEN.... Det kan sagtens lade sig gøre. SVG formatet kræver ikke det store af klienterne. Det er først hvis du begynder at lave de vilde gradienter og ligende på din svg grafik. Så hoster selv min maskine. Men som standard grafik skulle der ingen problemer være. Jeg hoster afsted med 500Mhz og 256Mb på mit arbejde, og den håndterer SVG fint nok.
OG det bedste ved SVG er jo at det er skalerbart og at det derfor printes med de farver som brugeren ser, og i den opløsning som man har valgt på sin skærm. dvs at du altså kan zoome helt ind til en prik eller noget og få den perfekt printet via din printer.
Du kan se lidt mere om det her: http://www.adobe.com/svg/basics/printing.html

God fornøjelse.
/Mobi2
Avatar billede trer Nybegynder
11. marts 2004 - 13:56 #3
hej mobi

Tak for input - jeg har siden leget lidt med SVG, men faktisk droppet for nuværende: Der er åbenbart lidt usikkerhed om SVGs fremtid, bl.a. Adobe er ikke så lun på det mere.

Mvh
Troels