Avatar billede fotobob Nybegynder
17. januar 2004 - 23:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fritlægning med Ectract metoden!

Hej venner...

Jeg skal til atr fritlægge et billede, og har hør fundet en turotial omhandlende extract metoden, men i ps8 synes jeg slet ikke der er nogen funktion der hedder extract

Er der nogen der ved om de kalder den noget andet i ps8?
Avatar billede zkn Nybegynder
18. januar 2004 - 00:11 #1
Det kan findes under dropdown menyen "filter"
Genvejstasten er Alt+Ctrl+x
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. januar 2004 - 13:41 #2
når du er i extact mode bruger du penslen i øverste værktøjsboks til at markere det emne der skal fritlægges. Du kan slippe penslen ind i mellem og fortsætte med optegning af frilægning. Du kan også rette det med viskelæderet. til sidst tager du malerspanden og dropper den over emnet der skal fritlægges, trykker på ok, så er du tilbage i PS med det fritlagte billede.
Husk når du maler kurven at den skal lægges så den dækker emnet og det der skal fjernes med lige meget til hver side.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. marts 2004 - 22:50 #3
takker for pointene..