Avatar billede steen.s Nybegynder
17. januar 2004 - 23:20 Der er 7 kommentarer

Lyd er forsinket på min VCD (MPEG1)

Jeg har lige lavet en VCD fra en større MPEG1-fil, jeg har fået.
Problemet er bare at lyden er ca. 1 sek. forsinket på hele VCDen.
Jeg har spillet MPEG1-filen på min PC og har konstateret samme problem, så det må helt klart være den originale MPEG-fil der har problemet og ikke selve konverteringen fra MPEG1 til VCD (via nero).

Er det muligt at tilpasse lyd og video i forhold til hinanden i f.eks. "TMPEnc".  Jeg ved nemlig, at det kan lade sig gøre med en AVI-fil i "VirtualDub", men jeg kan ikke rigtig finde samme mulighed med en MPEG1
Avatar billede norbert Nybegynder
17. januar 2004 - 23:34 #1
Ét sekunds forsinkelse, det var godt nok meget!!!
Du kan godt bruge TMPEnc men det er kanonsvært. Det er endnu ikke lykkedes for mig at få det præcist.
Du skal først have skilt lyd og billede ad. Det gør du i tmpenc File/mpeg tools/simple demuxiplex. Derefter tager du lyden og trækker den op i tools/merge&cut og prøver dig frem. Du arbejder altså i blinde. Derefter multiplexer du igen, altså sætter billede og lyd sammen.
Måske er du heldig at ramme den første gang. Det er død-utilfredsstillende, men jeg har ingen andre råd.
Om der findes specielle programmer, hvor man bare lige kan flytte lyden, så den passer, ved jeg ikke. Så skal du nok over i rigtige redigeringsprogrammer.
Norbert. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
17. januar 2004 - 23:36 #2
Nu kan jeg se, at det er billedet, du ligesom skal klippe i. Så det er billedet, du skal skal trække ind i merge&cut og klippe der.
Norbert.
Avatar billede steen.s Nybegynder
17. januar 2004 - 23:44 #3
Det er fra en koncert, og det er meget irriterende når sangerens mundbevægelser ikke passer til sangen :-(

Dit forslag lyder noget mere besværligt en i VirtualDub. Der bruger bare ”audio skew correction” og så er det fikset (med en AVI selvfølgelig). Er der ikke nogen som kender til et andet program som kan klare det hele i en proces?
Avatar billede norbert Nybegynder
17. januar 2004 - 23:47 #4
Forstår dig udmærket :-(
Så du må nok sætte tilliden til en anden, så kan jeg også lære noget ggg
Norbert.:-)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. januar 2004 - 00:15 #5
Her er der noget interessant. Det er et købeprogram, men der er 30 dages trial
Her kalder du filen ind og lydsporet ligger for sig selv. DVS du må kunne flytte lyden så den passer.
http://www.deskshare.com/vem.aspx

Her er et billede af programmet.
http://www.dvdrhelp.com/toolsimages/standardtool376.jpg

Norbert.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
18. januar 2004 - 09:14 #6
Virtualdubmod kan håndtere Mpeg-1/2 format så måske du kan få lyd og billede i sync der..
Avatar billede steen.s Nybegynder
18. januar 2004 - 10:51 #7
Jeg kan ikke se at jeg i Virtualdubmod kan gemme i MPEG igen?

Prøver lige at kigge på "Video Edit Magic"